Winterbanden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2008 00:53 #738689 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterbanden
alleen winterbanden op de voorwielen, dat is wel een beetje half werk.

toch is het belangrijkste (optrekken en remmen) dan in ieder geval stukken beter dan met 4 zomerbanden.

en in de bochten moet je dus gewoon rustig aan doen... om uitbreken te voorkomen.

Overigens.. ligt er NU ook een mooi pak sneeuw hier buiten..
doorgaans heb je in nederland meer aan regenbanden.. die kun je elk seizoen maximaal benutten :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 01:30 #738691 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Winterbanden
Ik ga voor winterbanden heb vandaag in belgie gemerkt dat je niks bent met zomerbanden en sneeuw

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2008 02:21 #738692 door V300 register

antiekeradio;77044 schreef : alleen winterbanden op de voorwielen, dat is wel een beetje half werk.

ik geef toe, maar toch doen ze het best goed hoor! hebben het jaren zo gedaan en zelfs tot in Italie (skireis) toe en daar ging het ook allemaal goed! Natuurlijk zijn 4 banden beter, maar 2 is toch wel iets!

En in belgie hadden we vandaag idd wel winterbanden nodig, mijn ma had er geen en heeft er bijna om staan smeken na een ritje naar de winkel! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2008 11:30 #738710 door V300 register
:wtf2:hmm... gisteren ongevraagt een moment driften kado gekregen... maar is goed gekomen. Was wel even spannend omdat er geen eind aan leek te komen. Gelukkig was er veel vrije ruimte anders had ik heel mijn auto vol deuken gehad...En z? snel ging ik niet eens!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 12:05 #738714 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Winterbanden
Op het journaal was een auto met vijf km per uur door een bocht in de sloot beland.
Gisteren reed ik en J.L. met een gangetje van 50/60 km per uur naar huis. Zijn er nog van die idioten die in gaan halen met bomen aan weerszijden van de weg en temperatuur van -1.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2008 12:43 #738720 door V300 register

Erik;77070 schreef : Op het journaal was een auto met vijf km per uur door een bocht in de sloot beland.
Gisteren reed ik en J.L. met een gangetje van 50/60 km per uur naar huis. Zijn er nog van die idioten die in gaan halen met bomen aan weerszijden van de weg en temperatuur van -1.

Bedenk wel dat de banden heel veel doen. Ik heb gisteren met de 343 ook een paar auto ingehaald. Simpelweg omdat ze te zacht reden of niet eens vooruit kwamen. Ik reed dan wel op aardige banden (ik had de situatie als voorzien)
Ik reed gisteren een viaduct op, voor mij reed een Hyundai Santa Fe. 4WD en stond met alle 4 de wielen te spinnen. Toen hij ineens na veel gezwalg en geslip in de berm belande zat hij meteen muurvast (mooizo!); en blijven gasgeven! zonder moeite heb ik hem ingehaald.............waar ben je dan in godsnaam mee bezig? Blijf thuis of laat je ophalen ofzo?!?! En zorg om z'n minst voor goede banden ofzo.......

Even later reed een Opel Corsa met 5km/h over de weg. Bij elke tegenligger ging hij stilstaan. In 100 meter was hij door minstens 2-3 auto's ingehaald. Zulke mensen moeten in deze omstandigheden gewoon van de weg worden gehaald........stel gekke.......

Dan heb je nog kruispunten waarvan de stoplichten zijn uitgeschakeld, resultaat: 1 grote chaos. Waar zijn we ingodsnaam mee bezig. Beetje sneeuw en Nederland ligt meteen op z'n rug.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2008 13:05 #738725 door V300 register
Nou, we reden over de oude brug bij Grave en daar zijn twee scherpe bochten. Ik reed 60 km/u en werd notabene op de brug (doorgetrokken streep, meestal ietsje gladder dan een gewone weg) ingehaald door een VW transporter. En daarna ging hij bij elke zijweg op de rem staan!

Vanochtend viel het me erg mee. Iedereen deed netjes.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 13:39 #738728 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Winterbanden
Iedereen deed netjes? Het scheelde een haar of ik had mezelf en de fiets in de prak liggen.... een Laguna gaf me bewust geen voorrang, waarna ik vol in de remmen moest en door de sneeuw uitgleed, mijn hoofd vl?k achter de bumper langs...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 15:35 #738744 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Winterbanden

volvofiel;77084 schreef : Iedereen deed netjes? Het scheelde een haar of ik had mezelf en de fiets in de prak liggen.... een Laguna gaf me bewust geen voorrang, waarna ik vol in de remmen moest en door de sneeuw uitgleed, mijn hoofd vl?k achter de bumper langs...

Dat had ik vandaag ook bijna... Ik reed naast een auto die ieens besloog om richting stoeprand te sturen. Daarbij drukte ze mij op een haar na de vrij hoge stoep op...
Resultaat: Ik zere knokkels en madam een fikse deuk in haar C-stijl! :D

(geweldadig ben ik niet, maar ze scheen mijn bellen en schreeuwen niet te horen, vandaar maar een luid akoestisch signaal direct op de Koreaanse koektrommel waar ze in reed...D?t hielp wel!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 12:08 #738849 door V300 register
Dit weekend lag er veel sneeuw in de Ardennen, de planning was zondag vanuit de Ardennen terug naar Enschede te rijden.
Er lag een behoorlijke laag sneeuw op de wegen maar met 3 man in de 340 zonder problemen de stijle berg-weggetjes op.

Totdat we in de "bewoonde wereld" kwamen waren er geen problemen, op de eerste helling stond een BMW X5 met 4 doordraaiende banden achteruit te glijden.
Lachen de kop van zo'n vent als je met je 340 lachend langs hem rijdt. (Nog even zwaaien natuurlijk).
Even verderop werd het nog stijler, alles vast omdat iedereen zonder winterbanden tegen of elkaar of de vangrail aan het glijden was.

Iedereen met winterbanden kon gewoon doorrijden, totdat je de auto in de kreukels had liggen omdat iemand zonder winterbanden bergaf de boel niet kon houden.

Ik ken de weg en wist wat ons allemaal nog stond te wachten. We hebben besloten terug naar het huisje te gaan en nog een avondje Belgische-biertjes drinken te doen. ?n de ochtend waren de wegen schoon en zijn we zonder problemen teruggereden.

In de bergen dus ALTIJD winterbanden! Levensgevaarlijk anders.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC