Winterbanden

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 13:05 #737017 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Winterbanden
Qua opslag hoeft het ook geen enkel probleem te zijn: Gewoon in een boerenplasticzak in de kruipruimte van je huis leggen. Zo drogen ze niet uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 22:17 #737101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterbanden
Voor NL zou ik gewoon voor een setje all season gaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 23:53 #737131 door V300 register

Erik;75310 schreef : Qua opslag hoeft het ook geen enkel probleem te zijn: Gewoon in een boerenplasticzak in de kruipruimte van je huis leggen. Zo drogen ze niet uit.

vooral gewoon donker opslaan, van het UV-licht gaan ze eraan! Denk maar een elastiekje dat in de zon ligt! Scheuren en breken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 20:10 #737235 door V300 register

Kunotanke;74650 schreef : Goede all-season banden zijn voor Nederlandse omstandigheden ruim voldoende.

Maar dat wil er heel moeilijk in bij de autorijder van deze tijd.
(Terwijl we veel meer last hebben van regen)

Ik begin er al niet meer over.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 20:31 #737245 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Winterbanden
Hm, het verschil in remweg tussen een band met veel profiel en een band met weinig profiel heb ik wel gemerkt ja. Dennenbomen zijn leuk, maar als je er in slipt kun je 10 jaar geen kerstboom meer zien! Gelukkig zat de Nekaf er voor zodat de auto in de goede richting werd getrokken. De achterkant volgde vanzelf (dit was overigens NIET met de DLS).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 08:43 #737297 door V300 register
quatrac 2

waarom in nederland een "winter"band nemen? deze is gemaakt voor sneeuw. de afgelopen jaren heb ik echt weinig sneeuw mee gemaakt in nederland.

mijn vader rijd al jaren met quatrac. is begonnen met 1 en heeft nu 3 erop zitten. en ik moet zeggen ze rijden TOP! in alle condities. nu is het wel een audi a6 quatro waar ze onder liggen en geen volvo. dus daar heb ik geen ervaring mee.

:groovy:ik denk wel dat de volgende banden onder de 340 ook quatrac's zullen worden. :groovy:

daarnaast ben ik ook geen voorstander van banden wisselen met zomer en winter. ze liggen stil. lijkt mij nooit goed. ik weet niet wat hier de ervaringen over zijn. of wellicht theorien. bij welke temp/ luchtvochtigheid/ veel zon of geen zon. etc.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 09:03 #737299 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Winterbanden

jeroni;75595 schreef : quatrac 2

waarom in nederland een "winter"band nemen? deze is gemaakt voor sneeuw. de afgelopen jaren heb ik echt weinig sneeuw mee gemaakt in nederland.

Niet per se sneeuwbanden. Onder de 7 graden zijn ze beter en veiliger dan zomerbanden. En in Nederland is de gemiddelde temperatuur in de winter meestal wel zo'n beetje onder de 7 graden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 14:00 #737363 door V300 register

de afgelopen jaren heb ik echt weinig sneeuw mee gemaakt in nederland.

Ligt er aan waar je bent. In Limburg is een beetje sneeuw al gauw een feest. Ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat ik er voor mijn werk heen moest, en er 'gewoon' 15 cm sneeuw in ??n nacht is gevallen (oa mrt 2008, nov 2006)...Eerst de 340 uitgraven,en dan glij je zo van Valkenburg op Maasticht af...En met goeie banden heb je daar een wereld auto in die sneeuw!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 14:40 #737370 door V300 register

daarnaast ben ik ook geen voorstander van banden wisselen met zomer en winter. ze liggen stil. lijkt mij nooit goed. ik weet niet wat hier de ervaringen over zijn. of wellicht theorien. bij welke temp/ luchtvochtigheid/ veel zon of geen zon. etc.

Wij doen het nu al jaren zo! Zolang je de banden mooi stapelt, in een goed, droge, donkere ruimte kan bewaren, bij temperaturen die niet teveel varieren, is er helemaal geen probleem! Wij hebben thuis een setje Michelins liggen en die liggen in de zomer lekker uit te rusten in het donker! Ik geloof dat de voorbanden op 6 jaar is vervangen zijn door nieuwe, maar voor de rest zien ze er op wat vuil na, nog steeds prachtig uit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 17:21 #737392 door V300 register
In de winter van 04-05 en in de winter van 05-06 hadden we in maart enige dagen sneeuw. De vorige winter een enkele dag voor kerst.
Vorst was er nauwelijks. De dagen dat er vorst aan de grond is, wat wel vaker voorkomt, is rustig rijden een idee in plaats van winterbanden.
Ik heb trouwens nooit nieuwe banden gekocht. Zoek altijd leuke regenbanden uit bij de sloop. Van de vele keren een keer meegemaakt dat de banden niet goed spoorden en kon ze inruilen. We hebben daarbij wel eens topics gehad dat goedkope banden van een bepaald merk heel goed kunnen zijn.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC