Winterbanden
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-10-2008 15:24 #734740
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterbanden
Je kunt bij de makro ook een dag pas kopen, hebt geen vaste makro pas nodig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-10-2008 15:50 #734747
door V300 register
Voor de mensen met 14" (GLT/pollux/staal enz):
www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/w06-...taten-185-908710.pdf
Voor de mensen met 340 DL's enzovoorts
www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/w07-...aten-155-1346239.pdf
www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/w06-...taten-185-908710.pdf
Voor de mensen met 340 DL's enzovoorts
www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/w07-...aten-155-1346239.pdf
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-10-2008 15:51 #734748
door V300 register
Wanli en Nankang zijn echt rampenbanden.
Kumho, Semperit, Nokian, dat gaat nog wel hoor! vaak zijn dat banden die als enige nadeel een wat hogere slijtage hebben.
voor de rest wel stil, mooi rond en veel grip.
Kumho, Semperit, Nokian, dat gaat nog wel hoor! vaak zijn dat banden die als enige nadeel een wat hogere slijtage hebben.
voor de rest wel stil, mooi rond en veel grip.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-10-2008 20:46 #734799
door V300 register
Hoe zit het met het vervangen van banden? Aangezien mijn banden binnenkort ook aan vervanging toe zijn (al dan niet winterbanden), maar mag je geheel zelf doen of moet je dit door de garage laten doen. Ik hoorde dat dit door de garage moest gebeuren om te zorgen dat ze recht zitten (??)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2008 07:57 #734825
door V300 register
Je mag ze zelf gerust vervangen hoor. Je zult er alleen echt een bandenapparaat en een balanceer apparaat bij nodig hebben. Met het bandenijzer gaat je echt niet zomaar lukken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2008 08:06 #734830
door V300 register
Winterbanden altijd doen voor daily use. Is gewoon veel veiliger, that's a fact. Of je de uitgave wilt doen moet ieder voor zich weten, maar ik rij nooit meer zonder voor die paar centen.
Die tests moet je met een flinke bak zout nemen. Elk jaar staat er weer een ander merk boven aan, logisch als je weer met een nieuw type band komt. Is dan de winnaar van vorig jaar ineens slecht:hmmz2: Nee toch!
Mijn advies; neem winterbanden van de gerenommeerde merken (Dunlop, Michelin, Goodyear of Vredestein) en je hebt altijd een goede band!
Die tests moet je met een flinke bak zout nemen. Elk jaar staat er weer een ander merk boven aan, logisch als je weer met een nieuw type band komt. Is dan de winnaar van vorig jaar ineens slecht:hmmz2: Nee toch!
Mijn advies; neem winterbanden van de gerenommeerde merken (Dunlop, Michelin, Goodyear of Vredestein) en je hebt altijd een goede band!
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2008 09:14 #734838
door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Winterbanden
Sava is ook zeker niet slecht
Op advies van de bandenhandel heb ik jaren terug Sava winterbanden (Sava Eskimo's zo uit mijn hoofd) gekocht. Dit zijn absoluut geen slechte banden. Tegenwoordig zijn ze volgens mij onderdeel van Continental. Vorig jaar kwamen ze ergens heel goed uit een winterbanden test (ADAC dacht ik).
Ik heb pas een vervangende leaseauto (Golf 5) gehad en die stond op Semperit banden, maar dat is mij heel slecht bevallen ivm de heel slechte wegligging.
Groeten,
Sander
Op advies van de bandenhandel heb ik jaren terug Sava winterbanden (Sava Eskimo's zo uit mijn hoofd) gekocht. Dit zijn absoluut geen slechte banden. Tegenwoordig zijn ze volgens mij onderdeel van Continental. Vorig jaar kwamen ze ergens heel goed uit een winterbanden test (ADAC dacht ik).
Ik heb pas een vervangende leaseauto (Golf 5) gehad en die stond op Semperit banden, maar dat is mij heel slecht bevallen ivm de heel slechte wegligging.
Groeten,
Sander
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2008 16:58 #734896
door V300 register
Heb nu ook een setje winterbanden onder m'n 460 zitten. Eerst reed ik altijd met Regal's 185-50-14. Ik dacht dat dat goede banden waren, en gisteren bleken het ideale achterbanden om te driften :+
Ofwel: er zit gigantisch veel verschil in banden............
Ofwel: er zit gigantisch veel verschil in banden............
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2008 17:28 #735827
door V300 register
Heb de daad bij het woord gevoegd: morgen ga ik een setje winterbanden bij iemand ophalen. Ik ga de rest van de winter dagelijks over leuke binnendoorweggetjes van Hoorn naar Schagen rijden, dus dan kan wat extra weerbaarheid tegen regen/blubber/sneeuw/ijzel/hagel geen kwaad
En dan kan ik de komende winter ook mooi m'n zomervelgjes een opknapbeurt geven!

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 18:01 #735828
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Winterbanden
Ik ken idd. iemand die winterbanden verkoopt. Ach laatst een speciale aanbieding gedaan: Pirelli's 185x5014 verkocht voor 25 euro per stuk met 7 a 8 mm profiel.
Moderators: Mark Smeets