Winterbanden
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb altijd gezegd: "Och daar rij ik te weinig voor, die paar keer moet ik maar voorzichtiger aan doen." Maar op het moment rij ik veel meer, en ben ik ook nog eens toe aan nieuwe banden. De michelins voor zijn ?n scheef afgesleten (wordt uitgelijnd als er nieuwe banden op zitten) ?n zijn bijna op. De Uniroyals of Chimaro's of wat het ook is, zijn achterlijk griploos. Overstuur gegarandeerd!

Wat is jullie mening over winterbanden? 't Is een investering, maar de slijtagekosten blijven ongeveer geljik. Goed voor de eigen veiligheid.
Aub geen discussie over wel of niet in de winter rijden met de 300. Er zijn mensen die nog gewoon hun 300 als daily driver gebruiken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik rij momenteel genoeg, en de prognose is dat dat ook nog wel even zo blijft. Dan slijten ze snel genoeg om ze niet 'oud te laten worden' in opslag volgens mij.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij veel kilometers vind ik winterbanden een verstandige keuze (bij minder ook al hoor!). Ze zijn niet voor niets in zowat heel Duitsland verplicht, ok het klimaat is daar toch al iets anders dan hier maar toch.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Monteren doe ik zelf uiteraard:+
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;72928 schreef : Overigens nog iemand leuke adresjes om goedkoop banden in te koop? (of via internet?)
Monteren doe ik zelf uiteraard:+
Ik ga ze ook nemen.Vind het wel veiliger omdat ik ook veel rij. En ik ben regelmatig in Duitsland of Belgie op plekken waar snel ook sneeuw kan liggen in de winter.
*kende Erik niet een bandelaar? en collectief inkopen? ben ik v??r!
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens de ANWB kun je het beste Dunlops of Continentals nemen, deze zijn 1e en 2e geworden in de tests van dit jaar.
- V300 register
- Verbannen
-
racousho;72932 schreef : *kende Erik niet een bandelaar?
Andrei

- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;72936 schreef : Andrei
iewww... dat klink niet goed :no_comment: ... of wel?? Weet je meer?
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;72935 schreef : www.autobandenmarkt.nl oogt goedkoop. Ik heb nog niet kunnen vergelijken. Ik hoorde van een collega dat je ook goedkoop winterbanden kunt kopen bij de Makro nu! Ik heb alleen geen Makro pas in de buurt om het te checken online...Wie wel?!
Volgens de ANWB kun je het beste Dunlops of Continentals nemen, deze zijn 1e en 2e geworden in de tests van dit jaar.
Wow, nooit geweten dat er zoveel B/C-merken zijn:
Linglong, Trayal, Dextero, Sunny (leuke naam voor een winterband), Goodride (goeie naam voor een eh.. laatmaar) Kumho, Marangoni, Debica, Wanli, Nankang, Roadstone, Sava, Maloya, Mastersteel, Pneumant, Barum, Semperit, Nokian, Hankook, Avon.
:no_comment: