Winterbanden
- V300 register
- Verbannen
-
"toevallig" steeds op plekken waar vaak filevorming is, zoals rijbaanverminderingen of 80-km/u-zones...
Tis gewoon pure volksverlakkerij, een manier waarmee ze hopen dat mensen wat geleidelijker van hun gas af gaan en niet botweg gaan remmen, denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lekker hoor, die ballonbanden! Gewoon doorrijden over het ijs, en zak je er toch door heen dan blijf je ook nog drijven...:wtf2: m?n wat zijn die banden groot!! Er is geeneens plek meer voor sneeuw in die wielkasten :crazy2: ...maar ze rijd'n wel lekker!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zo sneeuwde het een x aantal weken geleden op de snelweg, waarop normale mensen maar 70/80 rijden om zich aan te passen aan de weersomstandigheden. opvallend dat de nieuwe auto's met een grote range aan elektronische hulpmiddelen vaak alsnog met 120 over de linkerbaan voorbij gaan.
een collega van mij ook, golfje 5 gti alles wat je aan "driving aids" kan hebben zat er op, zelfs winterbanden waren onderdeel van de uitrusting. meneer had lak aan alle weerswaarschuwingen want de elektronica kon dat toch wel opvangen. en de winterbanden zorgden voor grip.
meneer is vanmorgen afgesleept, frontaal rechtdoor gegaan bij het aanrijden van een rotonde:) sprak hem net even (groot deel van de inwoners van benschop werken bij terberg:D) en hij keek aardig treurig..
leuk al die opties tbv verkeersveiligheid, als de bestuurders zelf zich niet aanpassen aan de weersomstandigheden.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb "betere" banden om mijn brede aluminium velgen gelegd. Geen winterbanden maar wel veel meer profiel. Met sneeuw en ijs had ik geen moeite met mijn toch wel vooral slechte voorbanden. Het viel mij bij regen op dat de auto ging varen....
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Die snufjes werken w?l, maar als je als een idioot rijd kunnen ze je ook niet helpen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik had onder de rode 195 breed met pirelli drago, en ik weet wel dat ik die never nooit meer op m'n voorwielen wil hebben in de winter! levensgevaarlijk, heb mezelf meerdere keren volledig verremd toen het regenachtig was (en al bij temperaturen boven de 10 gr) en dan heb ik het nog nieteens over ankeren, want als je met die banden ankerd bij een leuke snelheid, ga je gewoon net zo hard rechtdoor!
bandjes die ik nu van erik heb (weet het merk/type even niet) 175 of 185 breed, en op gle velgen bevallen me prima, was rijdend een bizarre verbetering tov de pirelli's ook in bochtenwerk, remmen gaat helemaal heerlijk.
winterbanden nee, maar all season banden ja. ga je naar besneeuwde gebieden, dan neem je sneeuwkettingen mee en verder pas je je rijgedrag gewoon aan aan de weersomstandigheden.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Overigens helpen goede winterbanden erg goed!
5 januari was de eerste dag met echt veel sneeuw (vooral hier in Limburg). Pap heeft toen mijn zusje naar school gereden, en moest op 80 kilometer wegen constant links inhalen, omdat mensen met hun zomerbanden niet meer durven te rijden (logisch ook). Soms zelfs zo langzaam, dat de naald niet meer omhoog kwam! Maar met de winterbanden onder de 360 is dat geen probleem. Daar zit het grofste profiel onder dat te koop was!

- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;87645 schreef : Pap heeft toen mijn zusje naar school gereden, en moest op 80 kilometer wegen constant links inhalen...
Klinkt als heel verstandig rijden en dan ook nog met kinderen aan boord? :cry3:
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;87657 schreef : Klinkt als heel verstandig rijden en dan ook nog met kinderen aan boord? :cry3:
lees verder.. de naald kwam amper omhoog! Mensen die in de 1ste versnelling reden met zomerbanden! :crazy2: