Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2008 19:06 #719171
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
ik luister meer hardstyle, deze track heeft in mijn auto een gegarandeerde rug en oormassage tot gevolg,
die keiharde hardstyle word overigens afgewisseld met club, house en elektro. als er maar goeie bass in zit!
vanavond de overdekte carport van de buren proberen te lenen om de boel terug te bouwen (het regent)
die keiharde hardstyle word overigens afgewisseld met club, house en elektro. als er maar goeie bass in zit!
vanavond de overdekte carport van de buren proberen te lenen om de boel terug te bouwen (het regent)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2008 19:16 #719173
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Ik snap het helemaal.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2008 22:23 #719192
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
wat ben ik blij dat ik alle problemen met mijn auto achter me gelaten heb door stevug onderhoud!! de klere wat een gedoe.
de carport was bezet dus dan pak ik het maar zo aan:
[ATTACH]779[/ATTACH]
[ATTACH]780[/ATTACH]
[ATTACH]781[/ATTACH]
en m'n pa was zo lollig deze foto's te maken, met een paraplu boven z'n grijze koppie...
parasol voor de motor, anjo in de regen...
goed wat heb ik gedaan:
- bougies verwisseld
- stationairsproeier verwisseld
- stationair toerental wat hoger gezet
- spruitstukken na getrokken
- brandstoffiltertje vernieuwd
- gezocht naar valse lucht
de motor BLIJFT echter NIET netjes stationair lopen, hij heeft een wisseling in toeren van 100 toeren, zichtbaar op de toerenteller. ook is het nog steeds zo dat de auto bokt tijdens goed gas geven op warme motor.
ik ga nu uit van de verdelerkap+rotor en de bougiekabels gezien het feit dat een 2e en zelfs 3e carburateur geenenkele verandering bood in het lopen van de motor.
gezien het feit dat je bij de 1700 de hoofdprijs betaald voor deze onderdelen ga ik ze niet halen. de auto is redelijk berijdbaar zolang je maar onder de 3000 toeren blijft...
de carport was bezet dus dan pak ik het maar zo aan:
[ATTACH]779[/ATTACH]
[ATTACH]780[/ATTACH]
[ATTACH]781[/ATTACH]
en m'n pa was zo lollig deze foto's te maken, met een paraplu boven z'n grijze koppie...
parasol voor de motor, anjo in de regen...
goed wat heb ik gedaan:
- bougies verwisseld
- stationairsproeier verwisseld
- stationair toerental wat hoger gezet
- spruitstukken na getrokken
- brandstoffiltertje vernieuwd
- gezocht naar valse lucht
de motor BLIJFT echter NIET netjes stationair lopen, hij heeft een wisseling in toeren van 100 toeren, zichtbaar op de toerenteller. ook is het nog steeds zo dat de auto bokt tijdens goed gas geven op warme motor.
ik ga nu uit van de verdelerkap+rotor en de bougiekabels gezien het feit dat een 2e en zelfs 3e carburateur geenenkele verandering bood in het lopen van de motor.
gezien het feit dat je bij de 1700 de hoofdprijs betaald voor deze onderdelen ga ik ze niet halen. de auto is redelijk berijdbaar zolang je maar onder de 3000 toeren blijft...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2008 22:48 #719195
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Ha! Feest der herkenning!
Zo sta ik ook regelmatig te sleutelen voor de deur. Ik heb geen carport of garage, maar onderhoud moet gebeuren, weer of geen weer. Voor het winterse sleutelwerk heb ik gelukkig een dikgevoerde ouderwetse legerjas. Dikke wollen trui er onder en kleumen maar!
Zo sta ik ook regelmatig te sleutelen voor de deur. Ik heb geen carport of garage, maar onderhoud moet gebeuren, weer of geen weer. Voor het winterse sleutelwerk heb ik gelukkig een dikgevoerde ouderwetse legerjas. Dikke wollen trui er onder en kleumen maar!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2008 00:10 #719223
door Anjo van den Akker
morgenochtend ga ik nog even de bougiekabels doormeten en nogmaals de verdelerkap + rotor checken en reinigen,
is er een beduidend verschil in weerstand van de bougiekabels adhv de bougie kabel lengte?
is er een beduidend verschil in weerstand van de bougiekabels adhv de bougie kabel lengte?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2008 00:44 #719225
door V300 register
Als het goed is niet.
Wat bedoel je precies trouwens met "bokken" boven 3000 toeren? Als je op het gas gaat, dat hij een keer flink inhoudt en daarna als een idioot begint te trekken? Dat heb ik ook...
Is hij trouwens goed te regelen op de choke? Zo niet --> check de carburateur voetpakkingen, en klus er desnoods nog een extra onder tussen spruitstuk en isolatieflens. Dat scheelde bij mij het verschil tussen hopeloos zolang nog niet echt warm, of lopen als een zonnetje.
[edit] ik zie dat je al hebt gezocht naar valse lucht, dus bovenstaande is waarschijnlijk dan nvt... [/edit]
Overigens: bougiekabels gewoon vervangen bij twijfel. Kost je de kop niet. Ik heb voor een setje kabels bij de Brezan echt geen 40 piek betaald, eerder totaal 40 piek voor kabels, bougies en 5 liter olie.
Wat bedoel je precies trouwens met "bokken" boven 3000 toeren? Als je op het gas gaat, dat hij een keer flink inhoudt en daarna als een idioot begint te trekken? Dat heb ik ook...
Is hij trouwens goed te regelen op de choke? Zo niet --> check de carburateur voetpakkingen, en klus er desnoods nog een extra onder tussen spruitstuk en isolatieflens. Dat scheelde bij mij het verschil tussen hopeloos zolang nog niet echt warm, of lopen als een zonnetje.
[edit] ik zie dat je al hebt gezocht naar valse lucht, dus bovenstaande is waarschijnlijk dan nvt... [/edit]
Overigens: bougiekabels gewoon vervangen bij twijfel. Kost je de kop niet. Ik heb voor een setje kabels bij de Brezan echt geen 40 piek betaald, eerder totaal 40 piek voor kabels, bougies en 5 liter olie.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2008 08:45 #719228
door Anjo van den Akker
ja maar 't is niet mijn auto en ik ga niet zomaar zonder overleg de hele handel vervangen.
het is zeg maar zo, dat als je netjes je motor warm hebt en je bent aan het rijden, als je dan bij een bepaald toerental komt word je keihard van voor naar achter geschud, geef je plankgas dan is het gebok weg, maar is ook het vermogen weg. op vol choke blijft de auto lopen, bij 3000 toeren stationair en is op constante snelheid van 60/70 kmh nog te rijden, maar ideaal is het niet:S
het is zeg maar zo, dat als je netjes je motor warm hebt en je bent aan het rijden, als je dan bij een bepaald toerental komt word je keihard van voor naar achter geschud, geef je plankgas dan is het gebok weg, maar is ook het vermogen weg. op vol choke blijft de auto lopen, bij 3000 toeren stationair en is op constante snelheid van 60/70 kmh nog te rijden, maar ideaal is het niet:S
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2008 09:58 #719233
door V300 register
Dat lijkt toch alsof het met de verbranding te maken heeft.. alleen je hebt alles al uitgezocht.
Ik zou idd de eigenaar rotor + kabels etc laten vervangen
Ik zou idd de eigenaar rotor + kabels etc laten vervangen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2008 13:03 #719248
door V300 register
Heb je al de aandrijfas op speling gecontroleerd?
Die van mij kan je met het handje een paar graden draaien, wat erg goed te merken is bij filerijden... dan lijkt het net een kermisattractie, bok bok...
Die van mij kan je met het handje een paar graden draaien, wat erg goed te merken is bij filerijden... dan lijkt het net een kermisattractie, bok bok...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2008 16:35 #719270
door V300 register
Ik wou twee of drie reacties hiervoor juist zeggen, je moet contact zoeken met Diede.
Die heeft ook een tijdje zitten kloten met de 1700.
Ik heb er geen slechte ervaringen mee. Maar ik kom nooit boven de 3000 toeren buiten de snelweg om.
Als deze auto klaar is met de 440 carb zou het een heel goede wagen moeten zijn of worden. Een goed geplaatste 440 carb lost veel problemen op.
Waarom neem je de wagen niet over als hij straks goed is?
Die heeft ook een tijdje zitten kloten met de 1700.
Ik heb er geen slechte ervaringen mee. Maar ik kom nooit boven de 3000 toeren buiten de snelweg om.
Als deze auto klaar is met de 440 carb zou het een heel goede wagen moeten zijn of worden. Een goed geplaatste 440 carb lost veel problemen op.
Waarom neem je de wagen niet over als hij straks goed is?
Moderators: Mark Smeets