Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
- V300 register
- Verbannen
-
wilde de ANWB de auto niet eens naar de dichtsbijzijnde garage brengen,
laat staan naar huis, ondanks dat ik een werkende reservepomp bij me had
en een INTERNATIONALE reis- en kredietbrief. Reden: kosten van transport,
zo'n 1000 Euro, zouden de waarde van de auto ver overstijgen, dus daar
stond ik dan. Ik heb die reis- en kredietbrief dus opgezegd en nu heb ik alleen
Nederland service. Misschien taxeren en bij Volvo Insurence verzekeren met
dezelfde rechten als een moderne Volvo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;54416 schreef : Wat is hier toch aan de hand? We zijn toch gewoon mensen en bovendien binnen 1 economische eenheid (met subeconomi?n)? Ik snap er werkelijk niets van.
In het beginsel is een garage, en zeker in buitenland, niet te vertrouwen Erik.
Ik heb een diep wantrouwen tegen garages. Dat blijft in mijn leven maar steeds weer blijken. Ik ken er maar twee in mijn omgeving en mensen komen er lachend vandaan omdat ze eerst honderden euro's meer moesten betalen en na mijn advies daar naar toe gingen.
(Volvo garage Van Amerongen in Driebergen en garage Heerikshuizen in Maarn)
Ik koop ook pertinent geen auto van een onbekende garage. Op Marktplaats zal ik de laatste zijn die via een garage koopt. De onderzoeken van ANWB en anderen bevestigen steeds maar weer het bange vermoeden. Ze bedonderen de boel.
Daarbij wil ik zeggen dat een Volvo club als de onze zich daar ver boven uit steekt doordat er eerlijke mensen rond lopen.
Het enige akkevietje wat zich wel eens afspeelt en soms wat oneerlijk lijkt is dat wanneer iemand een auto voor iemand anders neus wegkoopt. Dan houden we een enkele keer geen rekening met elkaar. Maar een visclub laat ook die ene mooiere of grotere vis niet voor de ander.
Uit dit en andere verhalen blijkt dat een andere waarde of norm binnen de club, die van vertrouwen en eerlijk zijn tegen elkaar zijn, een groot ding is binnen de oplichters en geld zoekers. Je kan van elkaar op aan. Erik, mijn complimenten voor wat je hebt gedaan. Voor jouw is het misschien gewoon en voor anderen in de club iets wat passeert maar met dit soort acties laat iemand weer eens zien dat je van elkaar op aan kan.
Mijn vrouw wil de laatste jaren dat ik alleen maar ruil of koop binnen de Volvo300club. Ik lach er soms wat om en weet wel waar ik op moet letten als ik naar een particulier zou stappen maar ze heeft ergens wel gelijk. Dat gelijk hebben is na jaren lid zijn van deze club ontstaan. Er lopen mensen rond met een eerlijk gezicht. En wij als 50'ers hebben nogal wat mensenkennis.
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;54419 schreef : Toen ik met een 360 met defecte benzinepomp in Den Bosch gestrand was,
stond ik dan.
Oei..... Ik heb ook een IRK, en ik hoop deze zomer naar Tsjechie te kachelen. Maar vantevoren ga ik dan nog wel ff goed informeren wat de addertjes onder het gras zijn... Zou mooi kl*te zijn als ik daar met pech sta, en ik moet met de trein naar huis :no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;54431 schreef : Dit verhaal van de ANWB en de franse garage even naar de telegraaf mailen
Echt doen, die zijn niet moeilijk dit soort dingen te plaatsen.
Dan zouden ze volgens mij duizenden verhalen kunnen schrijven. En daarbij zijn er al genoeg garage test geweest die laten zien dat het een foute boel is.
Ik moet trouwens denken aan de bouw wereld. Daar is het net zo. Er is of komt een offerte en met alle macht probeert een aannemer of bouwbedrijf er financieel ze goed mogelijk uit te komen. En zo zijn er nog wel andere branches te noemen. Daar is het net zo maar het lijkt of het daar "normaler" is dan bij een autobedrijf.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Jaren geleden hadden we nog een oude Adria-caravan die op de snelweg een vastgelopen rem kreeg.
De reparatiekosten bedroegen meer dan de waarde van de caravan, terwijl slechts een klein dingetje vervangen diende te worden.
Alleen dealers in de grote steden zijn nog een beetje te vertrouwen. De rest moet je mijden.
Erik, zoals Frans al zei, petje af voor jou.
- V300 register
- Verbannen
-
het probleem is alleen een beetje dat de "marktwerking" op dit moment onmogelijk is, omdat de auto niet rijdt. je kunt dus feitelijk nergens anders heen.
Overigens moet ook in Frankrijk een sleepdienst te vinden zijn die de wagen voor een schappelijke prijs naar een betere garage kan transporteren. Maar om zoiets af te spreken/te onderhandelen moet je goed Frans kunnen en ook nog een beetje kunnen marchanderen

- V300 register
- Verbannen
-
Frans;54438 schreef : Dan zouden ze volgens mij duizenden verhalen kunnen schrijven. En daarbij zijn er al genoeg garage test geweest die laten zien dat het een foute boel is.
Ik moet trouwens denken aan de bouw wereld. Daar is het net zo. Er is of komt een offerte en met alle macht probeert een aannemer of bouwbedrijf er financieel ze goed mogelijk uit te komen. En zo zijn er nog wel andere branches te noemen. Daar is het net zo maar het lijkt of het daar "normaler" is dan bij een autobedrijf.
K bedoel niet in eerste instantie die garage, maar de louzy help van de ANWB.
Je staad helemaal alleen in het buitenland daar... en je mag het zelf uitzoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;54419 schreef : Toen ik met een 360 met defecte benzinepomp in Den Bosch gestrand was,
stond ik dan. Ik heb die reis- en kredietbrief dus opgezegd en nu heb ik alleen
Nederland service. Misschien taxeren en bij Volvo Insurence verzekeren met
dezelfde rechten als een moderne Volvo?
Ik ga ook maar eens informeren, want de leeftijdsgrens is enige tijd geleden afgeschafd, dus ik wil wel weten hoe dit zit. No way dat mijn auto ergens achterblijft.
- V300 register
- Verbannen
-