Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2008 20:25 #706572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
@ Tjeerd en Mark: Wat ik zeg, als de kosten van het transport hoger zijn dan de dagwaarde! paar honderd eurie en that's it

@ Jean-Luc: dat is inderdaad een hele goede. Taxatierapport (of kopie) wel meenemen dan. En eerst even met de ANWB overleggen lijkt me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2008 20:55 #706578 door V300 register

Frans;53820 schreef : Ik had je die reserve carb bij de auto gegeven. Die was goed.
Ik zou niet naar Frankrijk gereden zijn zonder reserve. Als ik naar Groningen reed had ik hem al bij mij.

Dus als je hem nog hebt....

...??????

Ik heb inmiddels toch al wat langere ritten met mijn zeventienhonderdje gemaakt, no way dat ik een reserve-carb bij me had hoor!!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 23:30 #706592 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Ik ga morgen twee carb. opsturen naar Frankrijk. Via UPS komt het op 226 euro. Hij krijgt de carb. van me en neemt de andere mee 2 mee terug. Het is niet anders. Ik denk dat we de rest van de kosten ff moeten oplossen......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2008 23:47 #706595 door V300 register
Mooi dat er zo actief naar een oplossing wordt gezocht!! Hulde!
Ikzelf sluit altijd een reis- en kredietbrief af en ga er dan wel vanuit dat ze m'n auto (al dan niet tegen betaling) willen terugbrengen. Het staat zelfs op de website: Repatri?ring van uw auto...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2008 08:37 #706598 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Toch riekt die reparatie ? 600 euro wel een beetje naar oplichting...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 10:18 #706603 door V300 register
Tja maar bij "goedkope bakken" geld dat blijkbaar niet.... Er zijn ook mensen die er misbruik van maken van dat vervangend vervoer. Stel je haalt een 340 bij de sloop waar nog 1 maand apk opzit, voor 150 of 200 euro. Dan ga je vervolgens daar mee op vakantie, en rara hij doet het niet meer. Vervolgens krijg je een leenauto en ga je daar mee veder weg, en vraag je of ze je auto terug willen brengen.... Dan ben je veel minder kwijt dan 50 euro per dag aan een huurauto....

Die mensen heb je er ook bij... Verpesten het weer voor andere mensen die een auto van onder de 1000 euro hebben. Maar de anwb onderhandeld niet met garages, al zou die 1000 vragen zou de anwb er nog niks van zeggen. Das wel een beetje belachelijk natuurlijk. Eigenlijk zouden ze veel eigen garages moeten hebben die bekend zijn, zodat ze weten dat er niet te veel gevraagd word.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 10:24 #706604 door V300 register
Tsja die garage zal ook wel denken: "Als je het te duur vindt dan rij je toch lekker naar een andere garage? Oh nee dat kan niet want je motor loopt zo beroerd dat je bij de eerste kruising al omkeert :-P. Dus wij zijn de enige die je probleem kunnen verhelpen, take it or leave it!". En dat is lullig, maar ook logisch want het zijn Fransozen (en daar heb ik doorgaans niet echt een hoge pet van op, bovenstaand scenario is dan ook een persoonlijke nachtmerrie voor mij..)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 10:53 #706605 door V300 register
Ja maar het is ook omdat je een buitenlander bent. Ik durf te wedden wanneer het een franse wagen was met hetzelfde probleem dat die voor 200 gemaakt zou zijn....

En idd, omdat je nergens anders na toe kunt je moet wel. Makkelijk verdient op die manier. Ze verwachten echt niet dat er carburateurs opgestuurt worden ed....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 13:53 #706609 door V300 register

Lucluc;53833 schreef : Op naar de taxatiedag!

juist!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2008 10:11 #709660 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
De twee carberateurs zijn aangekomen in Frankrijk. Eentje van een Volvo 440, '87 tot '89 en eentje van een 1700 motor standaard. Allebei compleet met voetstuk en pakkingen. De garage in Frankrijk beweerd nu dat deze niet passen en dat de koppakking nu ook (opeens) lek is. Ze willen de auto wel slopen. Ik en de eigenaar weten zeker dat dit niet het geval is. Geen olie of andere lekkages geweest of te zien. De auto konden ze verder niet maken. 226 euro verzendkosten dus voor niets.
Hierop heeft de ANWB aangeboden de auto toch maar gratis naar Nederland te halen. Argument; deze man is echt een liefhebber en wil de auto niet kwijt. Ook heeft J. nu een leenauto.
Maar de garage in Frankrijk heeft zijn enige vakantie van het jaar totaal verpest.
Overigens hoor ik nu van verschillende kanten dat het niet zo gemakkelijk gaat met garages in Frankrijk en buitenlandse auto's. Wat is hier toch aan de hand? We zijn toch gewoon mensen en bovendien binnen 1 economische eenheid (met subeconomi?n)? Ik snap er werkelijk niets van. Zijn er goede en betrouwbare garages in Frankrijk?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC