Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2008 17:15 #710109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
gewoon naar garage gaan, carburateur laten afstellen en daar een officiele rekening van vragen.

die opsturen met de mededeling dat het probleem hierdoor verholpen is, ?klaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 18:48 #710129 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Het was niet mijn keuze. Ik zou ook gewoon een rekening bij een garage vragen. Ik denk dat we dat sowiezo gaan regelen om verder gemuggezift te voorkomen.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 20:20 #710136 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Gewoon even een velletje briefpapier bij de Volvo dealer vragen? :woops:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2008 23:48 #719043 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
even een topic kick, de 1700 heeft bij erik in de werkplaats een vervangende carburateur gekregen, hierna was er nog een wisseling in stationair toerental tussen de 1500 toeren en 800 toeren, zodra de motor op een van de 2 toerentallen was bleef deze hierop hangen en de choke stond uit.

ik heb de auto met normaal rijden terug naar huis gereden en een dag later een poging gewaagd om de benzinetank wat aan te vullen, sportief gas geven in z'n 3 (nog maar tot 4500 toeren) resulteerde in heftig bokken van de auto, wat enkel over ging met vol gas geven en het vermogen van de motor was weg. hierna bleef de auto enkel lopen met extra gas geven, zodra je ontkoppelde sloeg de motor af maar was wel weer te starten in versnelling door uit te laten rollen.

na de auto een nachtje te hebben af laten koelen ging ik even wat controles uitvoeren, gefocust op de carburateur, ik kwam tot de conclusie dat er een membraam lek was, dit is het membraam dat aan de rechtervoorscherm zijde zit, en meebeweegt met de 2e trap.

tegelijk heb ik de werking van de stationairsproeier gecontroleerd en dit kanaaltje doorgeblazen met perslucht.

nou heb ik vorige week een heule doos met carburateurs meegenomen bij erik vandaan en afgelopen avond enkel het lekke membraampje vervangen. dit was zo gepiept en de auto startte direct, de auto reed goed en ik heb er voor 50 euri benzine in kunnen gieten.. tot ik op de terugweg weer een keertje sportief gas gaf (dit keer kwamen de toeren niet hoger als 3000) en het heftige bokken en raar doen zich weer voordeed. op de choke (stationair 3000 toeren) was de auto met 60kmh in z'n 4 aardig naar huis te rijden maar het was dus nog steeds gewoon prut.

thuis de auto weer af laten koelen en toen de carburateur gedemonteerd, ook besloot ik voor de grap de verdelerkap los te schroeven, heftige groene kopererosie langs de contacten en een vieze rotor, netjes schoongepoetst met een glasvezelpen en weer terug gebouwd.

toen draaide ik 1 voor 1 de bougies los, van rechts naar links, de meest rechtse was netjes koffiebruin, die daarnaast ook, die daarnaast had een losse elektrode en de meest linkse viel het bougiekabeltje zo af omdat de elektrode afgebroken was!

nou dus de vraag of het bovenstaande bougieprobleem de storing tot gevolg zou kunnen hebben, de auto viel in frankrijk bij bergop uit (waarbij je dus "sportief" gas geeft om te kunnen klimmen!!) en dit zou gerelateerd kunnen zijn aan een bepaald resonantietoerental van de motor.

overigens gaat mijn vader morgen een nieuw setje bougies halen bij de onderdelenhandel (ik begin met werken voordat die onderdelenboer open gaat en stop nadat deze sluit) welke ik morgenavond monteer, ik bouw er dan voor de zekerheid "weer" een andere carburateur op en reinig alle benzinefilters om oorzaken uit te sluiten.

maar wel een grote kans dus dat de auto in frankrijk strandde door een tweetal kapotte bougies, dat zou toch helemaal te gek worden!!!

nog even een fototje van de bougies, in de volgorde zoals ik ze er uit gedraaid heb
[ATTACH]775[/ATTACH]
links dus de afgebroken elektrode, hiernaast een "kromme" elektrode
[ATTACH]776[/ATTACH]
maar wel koffiebruin...

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2008 23:55 #719045 door V300 register
misfire door geen vonk = g??n verbranding

zwart of gepareld wit, krijg je pas bij een verbranding van een verkeerd mengsel. maar dan moet er dus wel eerst verbranding zijn ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2008 09:32 #719059 door V300 register
Nice work Anjo!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 15:59 #719150 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
:):y: Ik had me ook helemaal op de carb. geconcentreerd. Knap gevonden. Overigens de carb die er nu op zit is van een 440 en moet goed zijn. Heb ik gekocht bij de de Boer onderdelen die in het noorden van het land zit.
Met 440 carb. boek ik veelal goede resultaten. Bij een 340 1700 carb. kunnen weer andere problemen gaan opspelen.

Ik gebruik meestal V-line R bougies van NGK in de auto's.
Tot vrijdag. Ik vind het echt super wat je doet.

Groet,
Erik

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2008 16:53 #719161 door V300 register
Ik zag dat hij nog steeds de naam "little red rooster" heeft.
Dit is een nummer van de al lang overleden Willie Dixon. De eerste die het zong was de ?chte blues der blues artiesten Howling Wolf. Hij vond zijn graf in de 70?r jaren.
En later zongen de Stones, Eric Clapton en anderen het.
Een kleine rode haan en tekst past bij het verhaal van een auto.

Ik kan mij voorstellen dat je de muziekinstallatie over gaat zetten naar de 1700. Stiller blok dus betere sound.

[youtube]FzRH3iTQPrk(<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/cE1PFmTIkjw&hl=en&fs=1 "> www.youtube.com/v/cE1PFmTIkjw&hl=en&fs=1 " type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344">)[/youtube]

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 17:45 #719166 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand

Erik;61806 schreef : :):y: Ik had me ook helemaal op de carb. geconcentreerd. Knap gevonden. Overigens de carb die er nu op zit is van een 440 en moet goed zijn. Heb ik gekocht bij de de Boer onderdelen die in het noorden van het land zit.
Met 440 carb. boek ik veelal goede resultaten. Bij een 340 1700 carb. kunnen weer andere problemen gaan opspelen.

Ik gebruik meestal V-line R bougies van NGK in de auto's.
Tot vrijdag. Ik vind het echt super wat je doet.

Groet,
Erik

op dit moment regent het en ik heb een benzinefiltertje en bougies geregeld, gisteravond heb ik dus de carb er nog af gehaald maar ik zet deze dus weer gewoon terug om te kijken of het idd aan de bougies lag,

ik twijfelde gisteravond om gelijk maar het hele ontsteking gebeuren even te vervangen, tot ik op internet de prijzen opzocht:

verdelerkap ca 50 euri
rotor ca 10 euri
bougiekabels ca 40 euri

dit heb ik dus maar even niet gedaan en mag de eigenaar van de auto lekker zelf kopen:D

bougies waren ?3,80 per stuk; NGK BPR6ES

verdelerkap en rotor heb ik opgeknapt (met glasvezelpen de contactjes opgeschoond)

mocht het vanavond droog blijven dan ga ik er weer mee aan de slag, anders word het morgenochtend

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2008 18:33 #719169 door V300 register
Anjo, voor je Volvo 1400 muziekinstallatie ? l? auto een tip. Deze jongens maken geen CD's meer. Enkel filmmuziek voor films als The Matrix e.d.
Ik kan mij voorstellen dat deze sound volkomen tot zijn recht komt in de wagen.
[youtube]FzRH3iTQPrk(<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/1cHqQWR9ev8&hl=en&fs=1 "> www.youtube.com/v/1cHqQWR9ev8&hl=en&fs=1 " type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344">)[/youtube]

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC