Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 09:35 #709733 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Ik zit hier in Belgi? bij Europe Assistance met al mijn wagens.
Die brengen de auto, als je pech hebt, waar je em ook hebben wilt (garage, thuis, andere garage) uit de hele wereld ongeacht de leeftijd van je karretje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 11:15 #709742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
De EAC heeft deze service inderdaad ook. Dat was eigenlijk jaren geleden al betaalbaar alternatief voor de ANWB pechhulp (soort voorloper van route mobiel, maar dan zonder de stomme reclames :+ )

bij pech of ongeval wordt de auto naar elk gewenst adres in Nederland vervoerd. Je kunt buiten de standaard dekking in Nederland verschillende buitenland opties kiezen, de goedkoopste is de "100 kilometer over de grens" optie. dat is dus een groot deel van Vlaanderen en Westelijk Duitsland.

gezeur ivm de "dagwaarde" van de auto zit je natuurlijk niet op te wachten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 16:25 #709760 door V300 register
Ik hoop op goed nieuws. Dat hij straks weer netjes rond rijdt. Het is een vrij harde auto waarvan de rode kleur goed blijft met om de paar maanden even in de was zetten. Er was naar mijn mening, en Erik zal dat niet ontkennen, weinig tot niets mis mee. (Nadat probleem distributieriem door Erik was opgelost na ruil.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 12:37 #709827 door V300 register
Wij hebben de ANWB ingeruild voor de KNAC. Die brengen je auto altijd thuis (zelfs vanuit het buitenland) mits niet ter plaatse te repareren en ongeacht de dagwaarde omdat ze er vanuit gaan dat je als KNAC-lid altijd een liefhebber bent.
Het mooiste aan het hele verhaal is dat ze vaak de diensten van de ANWB gebruiken om dat voor elkaar te krijgen...

P.s. bovenstaande tip heb ik van een bestuurslid van de FEHAC

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 14:14 #709841 door V300 register
Ik heb gister vernomen dat de rijder weer in NL is. En de auto zeer spoedig ook komt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 16:12 #709860 door V300 register
Slaat helemaal nergens op van de anwb. In hun voorwaarden staat dat ze de auto naar de dicht bijzijndste garage slepen. Er staat niet bij, als de dagwaarde het niet waard is dat ze hem dan maar mogen laten staan. Dat slaat helemaal nergens op namelijk. Maar ik begrijp de anwb wel.

Elke keer als ik pech heb met die 340 en dat was 7 jaar geleden al was het advies, koop het liefst vandaag nog een andere auto... En dat is uit de ogen van de anwb natuurlijk logisch, een nieuwe auto heeft bijna nooit pech. Een oude integen.....

Veder hoe raar het ook klinkt heeft het in Nederland ook met je manier van doen en je handelsgeest te maken. Stel dat jij weet dat in de voorwaarden geen onkrachtigde betekenis staat dat als u auto te duur is laten we hem staan, kan de anwb dat wel beweren maar jij weet wel beter. En eerlijk gezegd is het ook wel heel erg logisch. Stel ik kom met pech langs de snelweg. De anwb zegt slepen naar een garage is de moeite niet waard, laat maar staan dat ding... Bedoel hij zal toch weg moeten! Je bent toch niet voor niks lid...

Idd garages zijn niet te vertrouwen. In Nederland is het al, lees de anwb kampioen blad met garage test maar eens. Dan begint het al met bougies en olie die er niet ingaan maar wel op de rekening staan...

Trouwens Franscois wist je dat de anwb de regel heeft dat ze 1 uur aan een auto mogen werken om hem werkend te krijgen. Duurt het langer dan hoeven ze het zelf niet te maken... Volgens mij kun je als goede monteur zo,n ding er makkelijk inkrijgen in 1 uur... Ow joe ik had me daar al moeten zien staan, ik informeer (dit weet ik uit mn hoofd) namelijk al die regeltjes al. Ben beniewd hoe ze op mij gereageerd hadden. Nee dat kan ik niet in 1 uur. Daar doe ik er minstens 2 over. Ja, amahoela!

Maar tot slot in mn lange betoog wil ik wel aangeven dat er ook heel veel goede mannen van de anwb zijn. Ik had pech, en kom een oud volvo monteur die dol enthousiast was. Hij vond het ook prachtig dat ik al hun regeltjes kende... Ik zeg je moet wel he... Wij hebben gewoon een rare auto. Je hebt monteurs van de anwb erbij zitten die veel liever aan zo,n auto knutselen omdat ze dan eer van hun werk hebben en het gewoon leuk vinden. En het weer eens iets anders is als een standaard electronica probleem of wieltje wisselen. Je hebt er ook bij die zoiets hebben van doe dat ding maar weg de dagwaarde is onder de 500 euro en dan kun je verwachten dat je pech krijgt dan ga ik je echt niet helpen...

Daarbij kan iemand van de anwb zomaar beslissen dat je auto maar zoveel waard is. Officeel zou je dan een bedigd taxateur moeten zijn... En natuurlijk weten wij ook wel dat de meeste 340,s niet boven de 1000 euro uitkomen maar omdat als anwb zomaar te beweren... Ik kan ook niet zomaar roepen dat iemand een persoonlijkheids stoornis heeft. Ik ben toch geen psygoloog! Ook al zou ik daar veel reden voor hebben.

Tot slot de meest belangrijkste tip: PRINT DE VOORWAARDE VAN DE ANWB UIT EN LEG ZE IN DE AUTO. DOe ik ook altijd. (inmiddels ken ik ze bijna uit mn hoofd haha) Als je dan zo,n koekwous krijgt die je gewoon niet wil helpen dan kun je ze hun eigen regeltjes voor hun neus houden om te vragen waar het percies staat....

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 16:28 #709861 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Gelukkig he?ft de 300 serie nog extra ruimte onder de achterbank: polisvoorwaarden, anwb-voorwaarden, werkplaatshandboek oid., rechtsbijstandsverzekeringsvoorwaarden, burgelijk wetboek, verkeersreglement, fatsoensregels in het verkeer, etc. etc. Weet iemand nog meer??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 17:01 #709865 door V300 register
compromiterende foto's van de betreffende wegenwacht:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 17:26 #709868 door V300 register
Die anwb voorwaarden zijn maar 2 velletjes. Maar je zet me wel op ideeen. Ik heb nog een verzameling nederlandse wetgeving liggen. Beperkte wettenbundel met de belangrijkste weten uit het burgelijke wetboek en strafrecht...

Een fototoestel voor als je aangereden bent kun je gelijk de verkeersituatie op beeld zetten...

Die ruimte die jij bedoelt daar ging toen ik net 18 was de chinese rol in nadat je in belgie boodschappen gedaan had. Echter het word daaronder loei heet, zeker het middengedeelte. Maar goed dit laaste is offtopic.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 18:03 #709870 door V300 register
KNAC Breakdown Service-Bij pechhulp in Nederland -Hulp langs de weg na pech door de ANWB Wegenwacht -Transport van de auto (onder bepaalde voorwaarden) -Vervangend vervoer
Wat betekenen die bepaalde voorwaarden. Als het echt zo is dat die overal na toe slepen dan ben ik volgend jaar lid en niet meer van de anwb.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC