Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2008 00:22 #720781 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
vlotter die niet goed meer drijft is zo'n beetje standaard bij die dingen....

zie daarover topics van jaren geleden alweer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2008 12:49 #720801 door V300 register
EN toch kun je zonder blikken of blozen veel beter je auto naar Erik brengen dan een willekeurige volvo garage...

Het verstand van 340,ers is daar toch wel heel sterk afgenomen merk ik. En Erik heeft naar mijn idee erg veel verstand van de 3 serie. (zijn er meer op het forum die dat hebben, ik zie mezelf duidelijk niet daaronder)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2008 14:28 #720807 door V300 register

Erik;62218 schreef : De rode 1700 is net door de eigenaar opgehaald. Ik heb er vandaag zonder moeite 258 km mee gereden (Lippstadt-Wijchen). Nog ff een gevulde gasvles opgehaald en wat boodschappen gedaan.

Ik ben een vrij grote en nieuwe verrekijker kwijt.
Het k?n zijn dat hij onder de stoel van de "rode" 340 lag......

Ik ben hem kwijt en ik maar bedenken waar hij toch kan zijn.
Ben je een verrekijker tegengekomen in de rode? Ooit, lang geleden. Einde van 2007.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 21:40 #720833 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand

Erik;63499 schreef : Een treurige en goede mededeling. De 1700 begon na thuiskomst weer te bokken en stoten. Een klantvriendelijke Volvo-garage in H'sum heeft hem nagekeken en is tot de conclusie gekomen dat een slangetje verkeerd zat aangesloten (welke wordt nog nagevraagd) en dat de vlotter niet goed functioneerde. Ik heb dus nog iets goed te maken naar de eigenaar.

daar ben ik benieuwd naar, hij heeft genoeg kilometers uitstekend gelopen en van verkeerd aangesloten slangetjes merk je het resultaat meteen. (bullshit dus)

zou het te maken kunnen hebben met het feit dat er
- teveel water in het koelsysteem zit ipv koelvloeistof
- de motor hierdoor dus te warm word en gaat protesteren mbt aanvoer benzine/lucht mengsel? (bij vol gas is het bokken over maar w?l het vermogen weg)

als je na een kort ritje de auto 5 minuten stationair laat pruttelen krijg je al het rode lampje te zien...

overigens denk ik niet dat de thermostaat kapot is, want met de kachel in 't rode gedeelte word het in de auto ook bloedheet.

@ frans, ik heb in de auto nog gezocht naar de radio en hierbij ook onder de stoelen gekeken zonder resultaat..

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 21:49 #720835 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand

AvdAkker;63562 schreef : @ frans, ik heb in de auto nog gezocht naar de radio en hierbij ook onder de stoelen gekeken zonder resultaat..

Met andere woorden, als er een verrekijker had gelegen was je die wel tegen gekomen :groovy:

@ Frans inmiddels een radio gevonden? Anders kan ik de mijn morgen nog achter laten bij Anjo?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 22:00 #720837 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Vandaag is persoon met auto bij me geweest en gelijk maar ff APK gedaan. De Volvo-garage heeft de vlotter gelijmd en geven geen garantie. Hiervoor was persoon meer dan 170 euro kwijt (inclusief onderzoekskosten).
De auto reed beter. We hebben gelijk het koelprobleem bij mij aangepakt. Na installatie van een andere koelvloestofreservoir/overdrukvat en een andere dop lijkt ook dat probleem van schuimen etc opgelost. Maar ff w8 tot de auto werkelijk geen kuren meer krijgt. Motor loopt overigens zeer goed en heeft ook voldoende compressie. Met 800 toeren heel rustig.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 22:05 #720839 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Volgens mij is mijn radio onderweg naar Frans? Nog niet aangekomen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2008 22:28 #720851 door V300 register
koop een nieuwe vlotter bij de Renault dealer voor plm. 35 euro...

ben je er meteen vanaf.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2008 22:59 #720858 door V300 register

Kevin;63564 schreef :
@ Frans inmiddels een radio gevonden? Anders kan ik de mijn morgen nog achter laten bij Anjo?

Laat maar zitten met die radio.

In principe vis ik al naar zo'n oude autoradio. Die heb ik liever.
Zo een met twee knoppen aan de zijkanten en enkel zo'n smal raampje met FM/AM zenders in het midden.

Ik kom tot rust door het geluid van het blok. Er kan zo nu en dan zachtjes een radiozendertje bij.

Ik kan thuis ook luisteren naar muziek. :f

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 23:17 #720860 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 1700 motor in Frankrijk gestrand
Hmm, heb ik niet. Dit was een al wat modernere. Maar geloof dat ik lees dat Jeroen ook wat gestuurd had?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC