Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wiebes geeft geen gehoor.
Tweede en latere MRB rekeningen
Wanneer u reeds een rekening ontvangen heeft t.b.v. de MRB van uw oldtimer, deze betaald heeft en bezwaar ingediend heeft is de kans groot dat u spoedig een daaropvolgende rekening ontvangt (afhankelijk van de gekozen betalingstermijn). Indien dit van toepassing is op u, dient u deze tweede (en daaropvolgende) rekeningen te betalen (tenzij u schorst ) en opnieuw bezwaar in te dienen. Op het moment van schrijven is onze bezwaren generator hier (nog) niet op ingesteld, echter wordt deze functie in afzienbare tijd toegevoegd zodat u ook hier weer gebruik van kunt maken bij uw tweede (en daarop volgende) MRB rekening t.b.v. uw oldtimer.
Antwoord bezwaarschrift
Vele oldtimerliefhebbers hebben inmiddels succesvol gebruik gemaakt van onze bezwaren generator. Wanneer u een inhoudelijk antwoord ontvangt van de Belastingdienst waarderen wij het ten zeerste wanneer u deze met ons deelt, een bevestiging van de belastingdienst dat u bezwaar ontvangen is, hoeft u niet te mailen. Een inhoudelijk antwoord kunt u inscannen en e-mailen naar:
Eric Wiebes
Zoals reeds eerder gemeld hebben wij getracht contact te leggen met de nieuwe Staatsecretaris, Eric Wiebes. Helaas heeft deze poging weinig, beter gezegd, niets opgeleverd. Eric Wiebes heeft ons voorstel tot een overleg dan ook verworpen. Dit betekent dat wij de onze advocaat groen licht gegeven hebben om zo spoedig mogelijk de dagvaarding te versturen.
Geschorst, wat te doen?
Dagelijks krijgen we nog steeds vele vragen van liefhebbers die hun voertuig reeds geschorst hebben per 1 januari 2014. Helaas is het dan niet mogelijk om bezwaar in te dienen aangezien u geen rekening ontvangt. Desondanks worden uw belangen wel meegenomen in onze rechtszaak. Het indienen van een bezwaarschrift is dan ook geen noodzaak, al verzoeken wij u wel vriendelijk om dit te doen indien de gelegenheid zich voort doet. U kunt hierbij gebruik maken van onze bezwaren generator .
U blijft van ons horen!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Moet ik blijven wachten of zelf contact opnemen?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Toch een beetje raar. Diesels kan ik me voorstellen. Maar ook worden er heel veel gas moddeltjes gedumpt. Ik zag zelfs dat dezelfde gas moddelen soms flink goedkoper zijn dan de benzine. En dat is een beetje onzin, want het kost geen 1000 euro op de gastank eruit te slopen....
Maar toch als we het even bedrijfs economisch bekijkt.
Stel je schaft een mercedes diesel aan een hele luxe van 3500 euro, die eerst 15000 euro koste...
Over 10 jaar belasting vrij. Nu nog 10 jaar keer 1500 euro betalen. Is 15.000 euro. Maar, je kunt dat ding ook schorsen, voor de helft van het jaar, als je hem toch niet rijd...
En je loopt zelfs kans dat de rechtzaak iets wordt. Eigenlijk nog niet eens zo dom nu een oldtimer te kopen dus.
- V300 register
- Verbannen
-
Inderdaad is het zo dat je nu best mooie benzen kunt kopen voor echt niet veel geld. Die triefel die puur en alleen voor de MRB-vrijstelling nog met ducttape bij elkaar werd gehouden gaat nu inderdaad en masse naar de kraak. En helaas heb je dan altijd bijvangst, dat was met de slooppremie ook al zo. Maar zoals die sloper al zegt: wie wil dan die Audi Coup? hebben?
Zeg dat je nu een mooie MB W124 van 1986 kan kopen voor zeg, 2500 euro. Dat lijkt me geen gekke prijs, dat deden niet-MRB-vrije (en jongere!) exemplaren in normale gebruikte staat ook.
Ik ga er even van uit dat er geen prijsverschil bestaat tussen een MB 200 E (benzine) en een MB 200 D. Ze wegen allebei evenveel (1290 kg). In Zuid-Holland betaal je dan 664 euro extra per jaar voor de diesel. Die diesel is zuiniger en de peut kost 30 cent per liter minder. Dan hoef je volgens mij geen astronomische kilometrages te maken om die diesel eruit te rijden. En dan zijn het gewoon weer gebruiksobjecten, wat het vaak feitelijk al waren, natuurlijk.
Als je zo'n ding dus WEL "voor het bewaren" hebt, dan ben je inderdaad de sjaak.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
dat was voor zover ik wist de laatste klassiekerverzekeraar die die eis nog niet had. ik ben benieuwd wat er voor de bestaande klanten veranderd.
komt het ook voor hun zo ver, dan heb ik een serieus probleem.
- V300 register
- Verbannen
-
Heel veel oldtimerverzekeringen maakte verlies bij de eerste auto. Maar van de andere kant, als je het uit oogpunt van de verzekeraar bekijkt.
Iemand verzekerd een oldtimer op benzine. Grote kans dat die gebruik maakt van het voordeeltarief, dus mag hij 3 maanden niet rijden. Kans op ongelukken met 1/4 afgenomen...
Wellicht nog wel meer, want het zijn net die wintermaanden... Dan kun je zeggen dan reden er geen oldtimers, maar dat is heus niet zo.
Het zou mij dus niet verbazen dat verzekeraars dadelijk wel zeggen eerste auto mag alleen, op benzine en in de overgangsregeling... Die mensen rijden ook niet veel, en daar gaat het ze om.
Maar nu is er slechts 1 die oldtimers van eerste eigenaren wil verzekeren. Ja, begrijp me goed je kunt bij tal van verzekeraars terecht, maar niet voor een voordelig tarief.
- Mark Smeets
- Moderator
-
powerflux;227350 schreef : wat verzekeringen betreft is het er ook strenger op geworden. OVHV heeft de vrijheid dat er geen eerste auto nodig is laten vallen. die moet je nu wel hebben.
dat was voor zover ik wist de laatste klassiekerverzekeraar die die eis nog niet had. ik ben benieuwd wat er voor de bestaande klanten veranderd.
komt het ook voor hun zo ver, dan heb ik een serieus probleem.
Gelukkig wordt ik zondag 24, dan kan ik met de C70 overstappen naar GIO. Die heb ik gesproken op de VKB, maar je moest minstens 24 zijn. Voor de rest geen bijzondere eisen..
EDIT: zoals Markvictor schrijft. Maar de minimum leeftijd geldt wel!
- V300 register
- Verbannen
-
Ja 24, logisch omdat ze 1 tarief hanteren. Ze kijken enkel naar gewicht en schadevrije jaren. En onder de 24 is bekend dat die relatief veel ongelukken maken. Sorry, is een feit. Maar dat schijnt bij hele oude mensen ook te zijn.
En dan een schuur vol 340,ers laten zien. Die ken ik ook nog wel iemand die dat heeft.... Haha....
Wat ik ook een goede vind, planten en bomen leven van de co2. Het is ook een nuttig product. Eigenlijk had die dan gewoon een benzine volvo moeten hebben, in de winter met de choke erop, en dan die hele walm filmen die er achteruit kwam, en dat met een staal gezicht moeten beweren haha...
Nee die man heeft humor, zeker te weten.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
@Mark W: bedankt voor de tip - ik heb hem doorgestuurd naar een belanghebbende.