Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;225668 schreef : De bijdrage is inmiddels van mijn rekening afgeschreven.
General Custom;225673 schreef : Bij mij ook, natuurlijk net wanneer ik het niet kan gebruiken maar dat zul je altijd zien.
2 Fast 4 U;225694 schreef : Ook bij mij
punkazz;226074 schreef : Ik zou nog een brief krijgen met daarin keuzeformulier (acceptgiro). Maar ik lees nu dat het chaos is. Moet ik er nu zelf achteraan?
Raar dat iedereen hierop reageert, want jullie hebben het niet over hetzelfde. Steven vraagt naar de belasting die men moet gaan betalen, terwijl Luc, Bart en Erick verwijzen naar de 50 euro bijdrage aan de oldtimerstichting...
Voor de auto's die in het kwarttarrief vallen is er nog niks afgeschreven
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Weggegooid geld, zo kan het wel voelen ja. En dat komt omdat je ook al de auto zelf betaald, onderhoud pleegt, brandstof tankt. En voor MRB krijg je niets terug. Behalve bovenstaand recht om een auto op straat te zetten.
En zo gooien we nog veel meer geld weg:
Van de 100 euro die je verdient (bruto), krijg je er 58. (42 gaan naar de inkomstenbelasting).
Van die 58 kun je iets kopenter waarde van 45.82. De overige 21% gaat naar de BTW. En dan moet je het uitgeven vaan drank, rookwaren, (auto)brandstoffen, of een nieuw motorrijtuig aanschaffen, want dan betaal je ook weer accijnzen of extra belastingen waardoor je nog minder 'waar' voor je geld krijgt.
Uiteraard kun je ook je geld bewaren, betaal je ook geen BTW. Maar met de huidige spaarrentes compenseer je de inflatie ongeveer voor de helft. Dus volgend jaar krijg je ook minder waar voor je geld. En als je een stevige spaarder bent, dan wil de belastingdienst ook nog jaarlijks 1.2% hebben, waardoor je de spaarrente weer mag inleveren.
Dus we gooien inderdaad veel geld weg.
Begrijp me niet verkeerd, ook ik betaal liefst zo min mogelijk belasting!
Anderzijds, er staat ook wel veel tegenover: sociale vangnetten als bijstand, WW, AOW, we hebben over het algemeen goede wegen, onderwijs, hogesnelheidslijnen, en natuurlijk subsidies voor huisvesting van noodlijdende instellingen als profvoetbalclubs. Om zo maar wat te noemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan betaal je op alles nog 21% btw. En op benzine betaal je dan in verhouding helemaal veel...
Kijk 200 km is voor mij net iets te weinig. Bij 1000 km of meer zou ik het er al wel voor over hebben. Met 200 km kun je zeggen, ik pak de fiets.
Er wordt jammer genoeg soms ook veel geld echt weggegooid. De HSL, weet je wat dat kost. Nodig. Niet echt, tenminste als er geen treinen op rijden omdat dankzij een Europese aanbesteding het goedkoopste gepakt moet worden. En laten juist die treinen niet rijden. Dan zit je dus met een traject wat peperduur is, en niets overrijd. Ja af en toe de Thalys. Hadden ze dat ding dus 10 jaar later aangelegd was daar een hoop rente opgespaard en onderhoud. Kan zo in de miljarden lopen...
En zo zijn er nog wel meer zaken. Neem nu die accijns verhoging. Als die minder opbrengt (zelfs minder dan vorig jaar) omdat iedereen in Belgi? en Duitsland gaat tanken, scheelt dat hier werkgelegenheid en kost het alleen maar geld.
En zo is Nederland soms (niet altijd) toch echt goed in geld weggooien. En dat is wel zonde want dat wordt door iedereen betaald.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Hieruit blijkt dat Nederland geen "marktleider" in Europa is. Immers Belgi? en Duitsland hebben geen prijsverhogingen doorgevoerd.
- V300 register
- Verbannen
-
tmgonlinemedia.nl/consent/consent/?retur...ersion=0&detect=true
Maar er gaan ook heel veel zaken wel goed, dat is de andere kant.
- V300 register
- Verbannen
-
Dank voor de ophelderingv0lv0freak;226186 schreef : Raar dat iedereen hierop reageert, want jullie hebben het niet over hetzelfde. Steven vraagt naar de belasting die men moet gaan betalen, terwijl Luc, Bart en Erick verwijzen naar de 50 euro bijdrage aan de oldtimerstichting...
Voor de auto's die in het kwarttarrief vallen is er nog niks afgeschreven
had blijkbaar niet goed gelezen. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
maarja, een "kwaliteitskrant" als de telegraaf staat daar natuurlijk niet bij stil
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-