Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Erik;226106 schreef : Ik heb een brief gekregen, voor een auto rijdend op benzine, waarin staat dat mijn verzoek ontvangen is met aanduiding van het kenteken van de auto. Daarna volgt de uitleg van de regeling en de uitleg over tarieven.
Ik heb al een aanslag mrb ontvangen voor deze auto deze moet voor 26 februari betaald worden. Maar in de brief staat onder het kopje "Wat moet u doen" : "U ontvangt in de loop van 2014 een rekening mrb. Betaald u deze rekening op tijd, dan neemt u deel aan de overgangsregeling. Betaald u niet op tijd dan bent u alsnog vanaf begin 2014 de volledige belasting verschuldigd"
Moet ik de rekening mrb, die voor bovengenoemde brief binnenkwam, nu wel of niet betalen?
Onder de handtekening van M.L.A. van Bussel staat "In uw antwoord datum en kenmerk van deze brief vermelden" Willen ze nog een antwoord van mij?
powerflux;226301 schreef : brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.
Uit die brief had ik al eerder geciteerd.
Toch raar dat er geen foto van die van Bussel staat. De supermarktmanager staat immers toch ook op de foto ......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Bezwaren generator.
Vanaf heden is de bezwaren generator voor iedereen te gebruiken!
Er zijn echter wel enkele voorwaarden aan verbonden. U kunt alleen gebruik maken van de bezwaren generator indien:
Uw voertuig een personen- of grijs kenteken auto is (wij maken de generator zsm gereed voor campers, vrachtwagens, bussen en motoren).
Uw voertuig uit bouwjaar 1974 t/m 1987 afkomstig is.
Uw voertuig rijdt op diesel of LPG (voertuigen met benzine kunnen vooralsnog geen bezwaar maken aangezien deze nog geen rekening hebben ontvangen, deze rekeningen worden eind maart '14 verstuurd, aldus de Belastingdienst).
U heeft uw rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) ontvangen en betaald.
U vindt de generator op: www.vrijstellingoldtimer.nl/bezwaar-make...rb-rekening-oldtimer .
Verdwenen oldtimers
Metro berichtte over oldtimers die verdwijnen of verbranden Er wordt een verband gelegd tussen de veel hogere taxatiewaarde van oldtimers en de lagere huidige waarde door de oldtimer maatregel. Dit is nog maar weer eens een bevestiging van wat wij allen al weten: de maatregel zorgt voor vernietiging van kapitaal van oldtimerbezitters. Natuurlijk nemen wij dit mee in de rechtszaak tegen de staat.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
- V300 register
- Verbannen
-
En die hele paragraaf die gaat over de rechten van de mens.... pffff, dat hoeft van mij ?cht niet hoor. Maar, ik ben geen jurist, dus het zal wel kloppen.
Komende week mijn andere oldtimer op lpg ontschorsen en dan mag ik weer bezwaar maken. Niet geschoten is altijd mis, zak mar zegge.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Lucluc;226509 schreef : Ik heb deze week bezwaar gemaakt. De generator vult automatisch in dat ik de auto alleen hobbymatig gebruik en dat ik er nog een auto naast heb voor dagelijks gebruik. Dat klopt dus niet. Beetje flauw en een beetje dat zelfde gezeik als met de fehac: je bent een boef als je dagelijks met een oldtimer rijdt
En die hele paragraaf die gaat over de rechten van de mens.... pffff, dat hoeft van mij ?cht niet hoor. Maar, ik ben geen jurist, dus het zal wel kloppen.
Komende week mijn andere oldtimer op lpg ontschorsen en dan mag ik weer bezwaar maken. Niet geschoten is altijd mis, zak mar zegge.
Maar je hebt er wel een andere auto naast toch?
En waarom zou je je hobby niet dagelijks mogen uitoefenen?
Wegens efficientie door hobby met woon-werk verkeer te combineren?
Anders is het inderdaad alsof iemand die graag wielrent niet op de racefiets naar zijn werk mag komen... Lijkt mij vreemd.
- V300 register
- Verbannen
-
* Oldtimerverzekering voor iedereen wordt dan volgend jaar duurder. Wellicht enkele WA ontkomt eraan.
* Als je wel ter goede trouw bent wordt je extra zwaar onder de loep genomen...
* Zullen zelfs verzekeringsmaatschappijen zijn die per direct dan een hernieuwde taxatie eisen. Zou je kunnen doen, zeker wanneer je als maatschappij deze kosten zelf betaald. Een keer raden wie dat vervolgens weer mag betalen...
* Als de maatregel deels wordt teruggedraaid, zijn dan vervolgens deze rapporten te laag...
Het blijft fraude vindt het ook echt niet kunnen dat je je wagen in de fik steekt en andere oldtimerbezitters treft met een hogere premie.
Ha ha nemen we mee in de rechtzaak van de staat. Hier pietje, leo, en arie. Ze hebben hun oldtimer in de fik gestoken, bewust tegen een boom aangeparkeerd en arie heeft hem "per ongeluk" het kanaal in gereden.
Dit terwijl het hun geestekindjes waren, waar ze onzettend veel van plezier van hadden. Maar door de belasting verzwaring...
Nee, maar je kunt het wel meennemen dat de waarde ontiegelijk is gedaald. Ik denk namelijk dat de overheid niet had voorzien dat mensen vervolgens hun auto in de fik zetten en dergelijke. Kan nog behoorlijk gevaarlijk zijn lijkt me...
Als ik nu weer een bericht lees, oldtimer in vlammen op ga ik gelijk denken, heeft die dat zelf gedaan?
Het is wel zo, dat nieuwe auto's een stuk minder makkelijk mee te nemen zijn dan oude wagens. Maar dat verklaard geen gigantische stijgen in een paar maanden tijd...
Maar het blijft dom. Persoonlijk denk ik dat de waardevermindering onder benzine voertuigen beperkt blijft. Kan nooit 75% zijn, dat geloof ik niet. Maar zeker onder diesel en zware amerikanen op LPG is dat goed mogelijk. Daarom hadden ze daar nooit de volle mep voor moeten vragen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-