Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2014 13:43 #943722 door V300 register
Als ik hem koop komt er zeker een topic!

Verder waardeer ik de automobiele buitenbeentjes wel, en met 105pk (en waarschijnlijk een hele bult koppel voor europese begrippen) moet je toch wel met het verkeer mee kunnen lijkt me :D
Maar we gaan het zaterdag zien!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2014 15:10 #943723 door V300 register
Dit type Mustang.....in nieuwstaat......?3000.- ..... Ik heb ernstig last van alarmbellen.......

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2014 17:36 #943724 door Floris Schropp
te duur? :P
type II is niet geliefd. Een van '69 of een fastback voor dat bedrag is idd reden tot alarm.

Gio heeft de betreffende persoon vandaag geaccepteerd. Eerste en enige auto is een '87er. 246 euro per jaar (incl. assurantiebelasting), <20.000 km en dagelijks gebruik toegestaan.
Het is niet de 70,- die ik per jaar betaal, maargoed, wel de enige optie en met meer vrijheid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2014 18:00 #943725 door V300 register
246 dus een auto van tussen de 950-1000 kilo...

Maar goed zeg maar dat die geen schade moet maken, behalve dat zijn premie het jaar erop duurder wordt of dat ze hem eruit gooien (Ja, dat mogen ze, maar dan doen ze dan meestal wanneer het jaar voorbij is anders moet je het wel super idioot bont maken)...

Maar weet je wat het wel is, al die mensen die een oldtimer verzekering hadden bij hun eerste auto werkte niet op basis van bonus males. Met andere woorden die hebben geen schade vrije jaren opgebouwd...

Die Amerikanen zien er leuk uit maar daar kun je een hoop kosten aan kwijt zijn. Ik ken iemand met een Ford capri, je wilt niet weten wat die dingen aan onderhoud kosten, hoewel ze er ontzettend vet uitzien. Geloof me een 340 houd dat als het om kosten gaat echt niet bij. Maar van de andere kant heb je dan wel een hele leuke wagen. Maar doe voor deze wagen het onderhoudsbudget gerust keer 8 vergeleken met een Volvo 340.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2014 22:35 #943735 door V300 register

Markvictor;227385 schreef : Die Amerikanen zien er leuk uit maar daar kun je een hoop kosten aan kwijt zijn. Ik ken iemand met een Ford capri, je wilt niet weten wat die dingen aan onderhoud kosten, hoewel ze er ontzettend vet uitzien. Geloof me een 340 houd dat als het om kosten gaat echt niet bij. Maar van de andere kant heb je dan wel een hele leuke wagen. Maar doe voor deze wagen het onderhoudsbudget gerust keer 8 vergeleken met een Volvo 340.

Weet ik, maar het is zo'n droom he :halo:
Nu ben ik 21, heb ik in principe geld genoeg voor het onderhoud van een Rolls, en heb ik zin in een uitdaging. Als ik nog eens een huis heb, en misschien kinderen, dan kan ik wachten tot mijn pensioen...
Overigens kost zo'n Mustang II niks aan belasting (want 40 jaar), en aan verzekering even duur als de Volvo 340 automaat.

Een Ford Capri is trouwens een Europese Ford, maar ik geloof zo dat het onderhoud duur is!
Het begint al bij iets simpels als de bougies natuurlijk, in plaats van 4 goed verkrijgbare heb je er 6 nodig die veel kans nog speciaal besteld moeten worden ook! Of een band voor een Amerikaan, die kosten zomaar ?100 ? ?200 euro per stuk, afhankelijk van formaat, type, en merk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2014 09:50 #943747 door V300 register
zit daar een cologne v6 of essex v6 in?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2014 12:50 #943748 door V300 register

Joris;227407 schreef : zit daar een cologne v6 of essex v6 in?

Volgens Wikipedia een Cologne V6, maar ik ben er niet zo goed in thuis dat me dat iets zegt... Schijnt een Europese motor te zijn.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
04-04-2014 16:02 #943749 door BartJu
Denk dat het al tijd is voor je Mustang topic Bart! ;)

Hoewel belastingvrij, dreigt het topic hier wat af te dwalen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2014 16:45 #943752 door V300 register
Als ik hem koop komt er zeker een topic, maar stel ik koop hem niet, dan wordt dat ook zo'n kansloos topic he :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2014 10:38 #943767 door V300 register
Ik heb nog steeds geen belastingbrief ontvangen...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC