Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Mark Smeets
- Moderator
-
Markvictor;227355 schreef : Ja 24, logisch omdat ze 1 tarief hanteren. Ze kijken enkel naar gewicht en schadevrije jaren. En onder de 24 is bekend dat die relatief veel ongelukken maken. Sorry, is een feit. Maar dat schijnt bij hele oude mensen ook te zijn.
Jaa is ook een feit. Maar het blijft onprettig als je een auto wil verzekeren en nog geen 24 bent

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De prijzen van de volvo 340 gaan ook behoorlijk naar beneden. Ja er staat dure wagens tussen met bedragen die je vroeger nooit zag met wagens met erg weinig km. Maar ik had het daar met een garagehouder over, en die zei, nu een auto die 1000 a 1500 km per jaar rijd, heeft waarschijnlijk heel lang stil gestaan. En dat wil niet altijd een pluspunt zijn, omdat je dan erg veel moet vervangen... Ik bedoel te zeggen dat onderhoud bij onze wagens veel belangrijker is dan het aantal gereden kilometers. Toch let men ook vooral op het aantal km. Bij jonge auto's is een echt lage km stand in feite een veel groter pluspunt dan een wagen van 30 jaar oud.
Maar goed dat is een andere discussie, eigenlijk netzo als die verzekeringsdiscussie maar het heeft allemaal wel iets met het onderwerp te maken.
- Mark Smeets
- Moderator
-
powerflux;227356 schreef : @Mark S: let wel: tot nu toe geldt de verandering bij OVHV alleen bij nieuwe klanten. ik heb zelf nog niks gehoord dat het zou veranderen voor bestaande!
Weet ik, maar de C70 is een youngtimer. Dus mag ik bij OVHV maar 5000 km rijden. Daarnaast mag ik bij GIO dagelijks met de auto rijden en bouw ik schadevrije jaren op. Voor mij genoeg redenen om over te stappen

- V300 register
- Verbannen
-

Waarschijnlijk zaterdag aanstaande kijken voor een Mustang II :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Inderdaad, er zijn mooiere/slimmere keuzes, maar ik droom al j?ren van een Amerikaan.
Voor mij moet dat een Camaro II of III worden, of een Mustang II of IV. Dat vind ik zelf het mooiste. Nu ben ik tegen een Mustang II in nieuwstaat aangelopen, met een vraagprijs van ?3000 en een hele berg reserve onderdelen.
Het plan is om de 340 GLE gewoon als goed weer auto te houden, en de Mustang in de zomer voor dagelijks vervoer (met een 2.8L V6 schijnt 1/10 a 1/12 wel te doen te zijn), en de GL Special in de winter te gebruiken.
Dus onder het motto kijken kan altijd...
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;227365 schreef : met een 2.8L V6 schijnt 1/10 a 1/12 wel te doen te zijn
:woops:
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
die V6 doet als je geluk hebt nieuw 105PK..
ondanks dat je misschien het uiterlijk waardeert zijn het gewoon geen goede auto's, laat staan na 30 jaar. maar, ook die hebben liefde nodig

- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;227377 schreef : :woops:
idd. Een amerikaan verdient een V8 :f