Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 12:30 #942559 door V300 register
:D Hahahaha ja dan kunnen we elkaar de hand schudden, ik rij al 19 jaar auto, en ben nog nooit onder de 30000 per jaar uitgekomen met de auto's die ik had. Zelfs met de hobby hokken kwam ik al op dik 10000:woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 12:35 #942561 door V300 register
Dat is nog eens kilometers maken :wtf:

Ik zit met de GL Special na een half jaar op 7.000km, en met de Millionaire heb ik in die 3 jaar dat ik hem heb nog minder dan dat gereden :D
(voor mij zou kwarttarief dan ook ideaal zijn... Als ik in aanmerking kwam)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
24-02-2014 12:49 #942563 door BartJu

vaulvau;226135 schreef : Hem misschien ligt het aan mij, maar we rijden die oude beestjes toch omdat we ervan houden? Toch niet om belasting vrij te rijden?
Juist nu blijft het lucratief om op LPG te blijven rijden!

0,75 ? per liter gas
1,71 ? per liter benzine

Belasting gaat weliswaar met een grove 50 in de maand omhoog, maar reken eens uit....

Belasting en volle tank gas.... 120 euro
Belasting en volle tank benzine 120 euro
En dan moet je een 2e maal tanken of volle tank gas 30 euro, of volle tank benzine 80 euro......

Linksom of rechtsom, betalen moeten we toch....



Helemaal mee eens!
Maar ik rij nu juist 340 omdat mijn 245 op LPG wel erg duur werd: 114 euro/maand en dan moet ik nog tanken.
Met de 5000km/jaar die ik ongeveer doe is de 340 dit jaar ongeveer 750 euro goedkoper. Betalen moest ik toch, maar dan koop ik liever een leuke auto voor dat geld, dan dat ik het als belasting betaal. De besparing zorgt dat de 340 nog dit jaar zichzelf terug-bespaart. Onderhoud betaalt zich volgend jaar ook terug, en in 2016 wordt de 245 40 jaar en mag ie weer van stal. Op LPG.

Netto heb ik dan wrs ongeveer evenveel moeten betalen, maar ipv het kwijt zijn aan wegenbelasting heb ik daarvoor wel een (extra) leuke auto, en ook nog de 245 wat gespaard zodat ie dan weer lekker 'vrij' mag rondrijden....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 13:24 #942565 door V300 register
Groot gelijk Bart, ik overweeg ook als er een 300 is de v40 te verkopen en er dan nog een 300 of andere leuke oude Volvo bij te nemen.....

Eerst maar eens van de berg bmw e30 onderdelen af komen, en dat vordert gestaag :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 17:37 #942571 door V300 register
Misschien off-topic, maar mocht je een v40 kopen, zorg dan dat het er een op g3 is! is maar 1,5 keer de wegenbelasting van een auto op benzine!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 18:01 #942572 door V300 register
Ehm Joris, mijn dagelijkse auto is een V40 2.0.... gewoon op benzine, bijna 385000km, die zal eruit gaan als er een 300 is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 18:15 #942573 door Erick Janssen (GAST)
[QUOTE=Lucluc;226139..........Overigens tank je in Duitsland voor 66 cent. In Belgi? nog veel minder............[/QUOTE]
Moet je wel even opletten of de kwaliteit hetzelfde is als in Nederland, ik heb eens een tijd terug regelmatig LPG in Belgi? getankt en ging van een verbruik van 1:11 naar 1:8 na een paar keer tanken. Toen ik weer in Nederland ging tanken was mijn verbruik weer terug naar 1:11 na twee tank beurten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 18:30 #942576 door Alex (GAST)
Ik rijdt met mijn 343 uit 1977 hooguit 100km op jaarbasis.
Dan moet ik 120 pj betalen en 3 maand niet op de weg.
Niet dat ik in de winter al reed, alleen in winters zoals nu, met mooi weer en geen zout op straat.
Maar toch, je rijdt al beperkt met zo'n auto en dan wordt je nogmaals beperkt Door de overheid en dan moet je ook nog eens 1,20 euro per kilometer betalen. ;)
Met de 360, maakt me niet uit, daar ga ik toch dagelijks mee rijden, hoewel ik dit liever niet deed, misschien zelfs nog op lpg ook, straks.
Met 20k pj denk ik ook wel lonend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 18:44 #942578 door V300 register
Nu helemaal Alex, LPG sets worden nu met bergen aangeboden tegen dump prijzen, omdat heel veel mensen het er weer uit halen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 21:39 #942583 door V300 register
Ik heb gewoon alles opgezegd, Anwb, volvo club.

Puur uit principe. Maar goed als de wagen dus jaren stil gaat staan gaat die dat ook niet leuk vinden, dus volgend jaar zal ik er toch weer aan moeten geloven... (of het jaar daarop)

Maar weet je wat dat kost? Verzekering 250 euro anwb 70 euro, volvoclub 35 euro, apk 40 euro. En als toetje 96 euro belasting. Tel het bij elkaar op wat ik in 1 jaar uitspaar.... Juist 491 euro maar daar moet dan nog wel 22 euro af voor de schorsing.

Ter verduidelijking hij reed bijna niet. Als ik hem nu extra op ga knappen, ik heb namelijk nog een lijstje. Olievrij maken, benzinepomp nakijken, en roest.

Als ik dit 2 jaar doe kan ik dat mooi in de wagen stoppen was het idee. Langer ga ik dat echt niet doen.

Die extra belasting heeft me positief aan het denken gezet en me een hoop geld uitbespaart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD