Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 21:49 #942584 door 16673-dummy
Ja het is toch te gek voor woorden. De verzekeringspremie moet voor onze auto's als kwarttarief gaan gelden. En de anwb en lidmaatschap van de club moet natuurlijk gesubsidieerd worden. Het is toch te gek voor woorden dat we moeten betalen voor onze auto's. Laten we allemaal pvv gaan stemmen, dan krijgen we straks misschien ook nog wel een toeslag van de overheid voor het onderhoud van de auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 22:00 #942585 door V300 register
Zo is dat Joost. Zeker wanneer je nog geen 200 kilometer in 1 jaar rijd. Dan kun je beter zorgen dat je er meer mee kunt gaan rijden, omdat daar 500 euro p/j voor betalen gewoon weggegooid geld is. Zodat het motortje wat beter loopt, het geen olievlekkende tijdbom is. En geld kun je maar 1 keer uitgeven. Dan doe ik het toch liever zo.

Maar jij vindt die wegenbelasting geen onzin dus? Ik wel. Niet zo zeer het idee, maar hoe hij ingevoerd is. Maar ja zo werkt politiek van de andere kant ook weer.

Al proef ik wel een bepaalde sarcastische ondertoon in je bericht.... Haha, je doet me denken aan die man met zijn volvo 240 met die Nederlandse vlag buiten het raam, de tekst Weekers naait ons (of iets in die trant) Nee het was Weekers Liegt! op zijn achterruit en een dikke middelvinger naar de fotograaf.... Bij dat protest van de oldtimers.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 22:14 #942586 door V300 register
Als je 200 km per jaar rijdt kun je beter geen auto hebben, dan zijn er goedkopere alternatieven! of je moet het echt voor de hobby doen en er geen probleem mee hebben..

En ja, uiteraard is Joost sarcastisch, maar ik ben het volledig met hem eens

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 22:46 #942589 door V300 register
Natuurlijk is het een hobby. Anders zou ik hem wel blijven rijden. Maar het is ook hoe omvat je die hobby? Is dat puur rijden? Of is dat ook zeggen zet die auto eens weg en knap hem op? Veel valt er niet aan op te knappen, dat had ook wel gekund als ik wel alles had betaald, maar dat is een keuze.

Wat andere van die keuze vinden moeten ze zelf weten, dat boeit me geen ene mallemoer. Ik doe wat ik het beste vindt.

En hij heeft al jaren stil gestaan in 2009 rond die koers en toen heb ik mijn abonnement van de volvoclub en ANWB wel laten doorlopen. Maar ik deed er niets mee. Ja, dacht ik dat is wel een beetje zonde in dat opzicht... O ja, zelfs de verzekering betaalde ik door!

Ik ben het trouwens ook met Joost eens hoor, maar dat wil niet zeggen dat iemand kan zeggen nu dit er ook nog bijkomt, en ik rij er toch nu zo weinig mee (omdat ik hem nu niet nodig heb) schors ik hem. Zelf zou ik zo iemand heel goed kunnen begrijpen. Ik heb ook jaren gehad dat ik er 5000 of 8000 km per jaar mee reed, zelfs meer dan 10.000 km.

Dat kan goed met zo'n auto. Ja dan zijn de vaste lasten in verhouding pinuts. Maar als je weinig rijd (echt weinig), zijn de vaste lasten heel hoog en is mijn gedachten niet zo rare gedachten.

Zeker omdat ik er in de toekomst meer mee wil rijden. Dan denk ik, he dat is 500 euro daar kan ik een hoop mee doen aangaande de auto. Dan kan ik mooi alles opknappen waar ik al jaren last van heb, maar nooit gedaan heb. En daar hoeft hij niet voor stil te staan, dat is waar.

Dat is echt niet zo'n rare gedachten.

Ow ja en nog een belangrijke reden, een siginaal afgeven aan de politiek. Als die ineens zien dat er zoveel auto's geschorst worden en ja dat is daadwerkelijk het geval, dan zullen ze wellicht denken moeten we het niet eens anders aanpakken. Zelfde verhaal als met de acczijns.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2014 23:42 #942590 door V300 register
Tja...

Helaas moet ik dat signaal naar de politiek dan weer ontkrachten door het hele jaar voltarief te betalen voor een auto die hoogstens 2000km per jaar rijdt :D

Eigenlijk ook weggegooid geld, want hij kost ?35 per maand (+?25 verzekering), maar ik kan w?l instappen en wegrijden wanneer ik wil :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2014 10:46 #942592 door V300 register
Het is ook leuk om in zo'n auto te rijden. Is het niet goedkoper om hem 1 maand ergens te stallen in december? Dan kun je wel het kwarttarief gebruiken. Of heb je hem echt nodig in december? Januari en februari telt dit jaar niet.

Ja het is geen weggegooid geld. Tenzij het voor jou voelt als weggegooid geld. En dan kun je er wellicht over nadenken het anders te doen. Als je voor dat geld een hoop plezier hebt is het geen weggegooid geld.

Daarbij en dat vergeten mensen soms ook, is voor de ene mens 500 euro heel veel geld, en voor de andere och wat is nu 500 euro...

De ene zal het dus om die reden al eerder als weggegooid geld zien, dan de andere. Als die weinig rijd natuurlijk. Want als je veel met zo'n auto rijd dan heb je hem ook echt nodig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2014 10:59 #942593 door V300 register
Ik kom sowieso niet in aanmerking voor het kwarttarief, want bouwjaar 1988. Dat vind ik overigens het meest kromme aan de regels, dat auto's die in de toekomst 25 jaar oud worden niet op kwarttarief kunnen.

Half jaar tarief zou kunnen, omdat de auto van oktober tot maart normaal gezien toch eigenlijk de stalling niet uit komt i.v.m. pekel... Maar ja, dan zul je zien dat het een mooie pekelvrije dag is, en je auto geschorst is :hmmz2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2014 11:30 #942594 door V300 register
Meest kromme is opzich niet dat hij in 1988 niet meer belasting vrij wordt. Ja oke in 2028... Maar dat je jaren dacht dat hij ik meen in 2015? belastingvrij zou worden.

Dat is eigenlijk ronduit belachelijk. Want zo kan het ook zijn en dat is dezelfde krankzinnigheid dat ze over 3 jaar zeggen, alle auto's vanaf 50 jaar belastingvrij. Kwartarief wordt afgeschaft. Bij wijze van. Ik zie daar geen verschil in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2014 12:29 #942596 door V300 register
Tja, wie maakt het de huidige leiders wis dat het gaat om cultureel erfgoed. Het gaat ze echt niet om de zogenakunnenamde vervuiling, want wat er nog is, is vaak beter onderhouden dan de gemiddelde leaseauto die ze zelf elke 3 jaar een andere voor nemen, productie, sloop en hergebruik kost meer uitstoot van en door fabrieken en recycling bedrijven....

Het gaat ze puur om het uitmelken en hoe ze hun eigen salaris, welke ook bijdraagt aan de enorme staatsschuld, veilig kunnen stellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2014 16:27 #942599 door V300 register
Nounou Ed, ik snap dat je jaloers bent op het salaris van de heren en dames politici in Den Haag (dat ben ik ook), maar de salarissen van die mensen valt echt in het niet bij de kosten van het hele ambtelijke apparaat dat het moet uitvoeren..., en al helemaal bij de staatsschuld.
Overdrijven is ook een kunst.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC