Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

zullen we maar weer verder gaan met het belastingverhaal? Dit gaat gewoon veel te ver om "even" door te spreken

- V300 register
- Verbannen
-
Ronduit oneens met Joost over de wachtgeldregeling. Maar dat zouden we dan even moeten afsplitsen naar het polletiektopic ofzo.
- V300 register
- Verbannen
-
automobielproducenten (we zijn tenslotte automobielclub).
Eens in de vier jaar mag je stemmen op een politieke partij.
Eens in de vier jaar koop je een nieuwe (andere) auto.
Elke politieke partij zet kandidaten op een kieslijst. Deze kandidaten
hebben ieder hun eigen specialiteiten, maar de kernwaarden van
de partij worden door alle kandidaten onderschreven.
Iedere automobielproducent zet verschillende modellen in de prijslijst.
Deze modellen bedienen ieder een gedeelte van de markt waarop de
producent actief wil zijn. De modellen verschillen in grootte, inzetbaarheid
en prijs, maar bezitten alle die specifieke eigenschappen waar de producent
mee geassocieerd wil worden.
Politieke partijen hebben standpunten vastgelegd in hun statuten en leiden
hieruit verkiezingsprogramma's af.
Automobielproducenten leggen in hun specificaties vast wat een klant van
hun producten kan verwachten.
Het rare is dat we een automobielproducent met het grootste gemak voor
de rechter dagen als hij niet waar kan maken wat er in de specificaties van
zijn producten staat, terwijl een politieke partij nooit aansprakelijk is voor
hetgeen haar leden als kamerlid of regeringsdeelnemer nalaten of onvoldoende
uitvoeren.
Voor een auto (een goed) heb je betaald, terwijl je niet eens verplicht bent
er een te kopen. Voor een politieke partij en haar leden ben je verplicht te
betalen (in de vorm van ontelbare belastingen en accijnzen), dus waarom
worden we niet massaal boos op "Den Haag"?
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;225321 schreef : Alleen dat bezwaar: ik snap niet waarop: ik heb geen beschikking gehad, alleen de aankondiging in december dat er mogelijkerwijs iets gaat veranderen, als de eerste kamer akkoord is. Bellen met de belastingtelefoon lijkt onbegonnen werk
Als je geen beschikking hebt gehad en er is w?l geld van je rekening afgeschreven, dan is dat een feitelijk handelen van de overheid (Belastingdienst). Bezwaar maken is dan niet mogelijk, maar je zou in theorie een civiele procedure kunnen starten voor terugvordering van onterecht afgeschreven gelden.

Over het massaal bezwaar maken: dat vind ik net zoiets als het massale WOBben van tegenwoordig: puur bedoeld om het de overheid moeilijk te maken (lees: meer werk te bezorgen). Dat het ten koste gaat van andere zaken of zelfs indirect leidt tot belastingverhogingen, lijkt niemand wat uit te maken...
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel 2;225384 schreef : Als je geen beschikking hebt gehad en er is w?l geld van je rekening afgeschreven, dan is dat een feitelijk handelen van de overheid (Belastingdienst). Bezwaar maken is dan niet mogelijk, maar je zou in theorie een civiele procedure kunnen starten voor terugvordering van onterecht afgeschreven gelden.
Over het massaal bezwaar maken: dat vind ik net zoiets als het massale WOBben van tegenwoordig: puur bedoeld om het de overheid moeilijk te maken (lees: meer werk te bezorgen). Dat het ten koste gaat van andere zaken of zelfs indirect leidt tot belastingverhogingen, lijkt niemand wat uit te maken...
Vind je het dan gek dat er massaal bezwaar gemaakt zal gaan worden?
Onterecht geld van de rekening van de burger afschrijven, dat geld achter-
houden en dan fijntjes zeggen:"U kunt altijd een civiele procedure starten
om Uw onterecht afgeschreven geld terug te vorderen." Het terugvorderen
heeft dan onder de streep -tig keer meer gekost dan het bedrag zelf.
Hetzelfde geldt voor de verhoging van de WOZ-waarde, terwijl de
huizenprijzen de afgelopen jaren daalden (alleen niet in UW gemeente,
daar stegen ze licht) en dan maar klagen dat er zoveel bezwaarschriften
binnenkomen. Steek de hand eens in eigen boezem als overheid.
De omvang van de overheid ademt niet mee met de economische toestand.
Feitelijk is de overheid al veel te groot ten opzichte van de industrie, handel
en landbouw, maar ja, snijden in eigen vlees doet pijn.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel 2;225384 schreef : Als je geen beschikking hebt gehad en er is w?l geld van je rekening afgeschreven, dan is dat een feitelijk handelen van de overheid (Belastingdienst). Bezwaar maken is dan niet mogelijk...
Dat snap ik. Dan hoef je ook niet bang te zijn voor bezwaarschriften. Fijn dat de club van Wouter van Embden bezig is met voorbeeld bezwaarschriften...:f
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Lucluc;225390 schreef : Dat snap ik. Dan hoef je ook niet bang te zijn voor bezwaarschriften. Fijn dat de club van Wouter van Embden bezig is met voorbeeld bezwaarschriften...:f
En wat als je het laat storneren?
Je hebt geen idee of het klopt. Was het je energieleverancier, of een ander abonnement, dan zou je toch ook verwachten dat ze je EERST inlichten, en dan afschrijven?
Automatische incasso's waar je geen bericht van hebt, daar moet je altijd mee oppassen, zo vinden bank en overheid...
Verder, wat betreft het massaal bezwaar aantekenen; mooi toch als iedereen hetzelfde bezwaarschrift indient, stuk efficienter voor de betreffende instanties: kunnen ze ook een standaardbrief terugsturen...
- V300 register
- Verbannen
-
Het wordt alsmaar onduidelijker... In mijn vriendengroep heerst een verscheidenheid aan meningen voor wat betreft bovenstaand formulier (zie topic welke Joost sticky heeft gemaakt in algemene discussie)
Persoonlijk denk ik het volgende er van: deze aanvraag dien je alleen in te dienen als je geen bevestiging van de belastingdienst hebt gehad dat je in de overgangsregeling valt. Ik heb twee oldtimers en twee brieven gehad van de belastingdienst. Hierin staat dat je voertuig voldoet voor de overgangsregeling. Het aanvraagformulier hoef ik dus niet op te sturen. (Denk ik?)
Een vriend van me is dus van mening dat je alleen gebruik kan maken van de overgangsregeling als je een aanvraag doet. Ik ben dit niet met hem eens.
Weer een andere vriend van me heeft onlangs een mini gekocht en zegt dat hij het kwart tarief al heeft betaald (?35)
Laatste offici?le berichtgeving die IK gehad heb, is dat ik moet wachten op een acceptgiro, welke ik op tijd moet betalen om aan de overgangsregeling mee te doen.
Het is werkelijk een puinhoop.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;225433 schreef : Het is werkelijk een puinhoop.
en dan is het lastig om geen trap na te geven, want Weekers was hiervoor verantwoordelijk. :hmmz2: