Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2013 13:08 #939870 door Floris Schropp
samenvattend

Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Nucky het volgende:
Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 afgelopen maandag 18 november:

Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron

Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ? 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Oordeel: Ontraden.

Er verandert dus structureel niets aan wat we allemaal al wisten. En je mag in 2014 in januari en februari nog wel de weg op. (zou je willen met je oldtimer). Dit is en blijft het dus:

[ afbeelding ]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-12-2013 17:18 #940205 door Mark Smeets
En daar zijn de eerste brieven. In dit geval voor een 760 diesel:
www.mollymolly.nl/Volvo/IMG_4687_2.JPG

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 18:03 #940212 door Floris Schropp
'onder voorbehoud'

Wat ook opvallend is dat deze brieven vooralsnog alleen door diesel/LPG-rijders zijn ontvangen.
Opzich logisch als de benzinerijders nog moeten kiezen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2013 20:39 #940220 door V300 register
Ik ben heel benieuwd hoeveel er geschorst worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2013 21:19 #940224 door V300 register
Hoe werkt t eigenlijk als je de auto over schrijft....heeft de nieuwr eigenaar dan ook weer de keuze....dat mag ik toch aannemen.

Als dat zo zou zijn..........kies ik voor alle bij de 3 series voor de stallingsoptie.......maar dan zet ik de 340 eind oktober op Susan dr naam. 3 maanden vol tarief....en dan in maart weer op mn eigen naam...........loont zich.........

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 23:05 #940229 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, Open brief aan leden Eerste Kamer

Open brief aan leden Eerste Kamer.

Eerste Kamer
Nadat de Tweede Kamer tegen beter weten in het Belastingplan 2014 inclusief de gewraakte oldtimerregeling aannam, konden wij niet anders dan onze pijlen richten op de Eerste Kamer.

Open brief
In samenwerking met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen hebben wij een open brief opgesteld voor alle Leden van de Eerste Kamer. Deze brief, vergezeld van een aantal persoonlijke brieven (geselecteerd uit de vele duizenden die u ons stuurde) en ons rapport, hebben wij vandaag persoonlijk overhandigd in de Eerste Kamer. Wij hebben een korte video gemaakt betreffende de open brief. Tevens hebben wij video's gemaakt van 2 voorbeeldbrieven: brief 1 en brief 2.

Morgen is de laatste dag dat de Eerste Kamerleden schriftelijke vragen betreffende Belastingplan 2014 kunnen indienen, wij hopen dat de Eerste Kamer haar verantwoordelijkheid neemt en de waanzinnige oldtimermaatregel zal tegenhouden! Duidelijkheid hierover komt pas op 16 of 17 december wanneer de Eerste Kamer over het belastingplan 2014 stemt.

Protest?
Velen van u, vooral op de oldtimergroep op Facebook vragen om protestacties. Het team van VrijstellingOldtimer is g??n voorstander van protestacties en wij zullen daarom ook nooit oproepen tot het organiseren daarvan. Echter, wij begrijpen de emoties van gedupeerde oldtimerliefhebbers die op het punt staan hun hobby noodgedwongen op te geven! Op 13 december wordt het verslag van de vergaderingen van de commissie Financi?n openbaar gemaakt. Dan weten wij hopelijk wat de stelling is van de Eerste Kamer mbt de oldtimers. Wij willen u daarom vragen om tot en met 13 december GEEN acties of protesten te houden. Wij zullen op 13 december een nieuwsbrief sturen met daarin het laatste en mogelijk goede nieuws, eventuele acties kunnen dan nog worden afgeblazen. Op 16 en 17 december wordt het Belastingplan 2014 plenair in de Eerste Kamer behandeld. Personen / organisaties die graag willen protesteren hebben tussen 14 en 17 december zodoende voldoende tijd om iets te organiseren om de besluitvorming te be?nvloeden. VrijstellingOldtimer zal nimmer oproepen tot acties of protesten, maar wanneer wij op 13 december geen goed nieuws hebben vanuit de Eerste Kamer zullen wij u niet meer oproepen om g??n actie te voeren.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2013 15:57 #940262 door E. van Oostveen
De eerste brieven van de belasting voor de lpg rijders zijn verstuurd. Vanaf januari betalen. Maar de eerste kamer heeft toch nog niet akkoord gegeven?????? Is er in de achterkamertjes al een (politiek) akkoord. Laat de 1ste kamer zich dan toch be?nvloeden. Zijn ze daardoor feitelijk overbodig geworden

[mod]Verkast van het TZO naar hier, lijkt me beter op zijn plaats. [/mod]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2013 10:08 #940278 door V300 register
Ik heb de brief ook al gehad. Automatische incasso, dus de kleine 100 euri verdwijnt gewoon automatisch van m'n rekening. Hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2013 11:23 #940282 door Erick Janssen (GAST)
Ik heb ook een blauw brief gekregen waarin staat "onder voorbehoud van goedkeuring door de eerste kamer......" ben benieuwd maar ik zie het somber in. :( :sad:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-12-2013 12:24 #940284 door Mark Smeets
Ik had het er met Stefan Ruizendaal tijdens de FEHAC vergadering ook even over. De eerste kamer neemt of het hele belastingplan aan, of wijst het gehele belastingplan af op de oldtimerregeling. Hoe groot is de kans dat een belastingplan dat over miljarden gaat wordt afgewezen op de oldtimerregeling van 123 miljoen?
Schat zelf de kans maar in. ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC