Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Voor mijn 340 GL Special betaal ik nu op benzine ?74 per 3 maanden. Op LPG G3 wordt dat ?88 per 3 maanden. Dat is dus nog geen 5 euro per maand extra, om voor de helft van de benzineprijs te tanken :wtf: Natuurlijk vraagt dit een investering, rond de ?1600 ? ?2000 heb ik opgezocht. Daar staat tegenover dat ik per maand zo'n kan ?75 besparen, na 2 jaar is het dan dus rijden voor de helft met slechts 12000 (geschat) kilometer per jaar :yeah:
Ik heb dit serieus wel overwogen, maar toch vrij snel vanaf gezien om verschillende redenen... Met als voornaamste dat ik geen zin heb zo'n dure lpg-installatie af te schrijven als de overheid over een jaar weer geld ruikt :hmmz:
(waarmee we weer op het probleem van Nederland komen. De gelegaliseerde diefstal door de overheid rijst de pan uit. met als reactie dat de burger bang is geld uit te geven omdat de overheid alles terugdraaid wanneer het te populair wordt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Anders zijn er natuurlijk nog andere gaten in de wet, als tractor laten keuren of zo

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het is inderdaad dat je gewoon de volle mep voor gas betaald, dat is dus echt flink wat om en na bij de 1000 euro p/j. Dan komt er ook nog eens 7 cent per liter bij volgend jaar bij LPG.... (Tenzij, je vlak bij Belgi? of Duitsland woont....)
Maar volgens mij is maart pas de MRB datum omdat dit niet gaat lukken vanaf januari. Maar dit is natuurlijk wel kul. De rechter zou goed kunnen zeggen: Er moet een overgangsregeling komen voor LPG en Diesel.
Stel dat, dan heeft bijna iedereen zijn LPG installatie er al uit gedonderd, en terug zetten is een heel duur grapje want bijna alles moet weer nieuw zijn... Want als de rechter met een uitspraak komt zitten we in september volgend jaar!
Wat je dus wel zou kunnen doen als LPG en Diesel is hem 1 jaartje schorsen en dan verder kijken.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;223219 schreef : laat me raden... je hebt geen flauw idee wat de EU nu eigenlijk is of doet?
het niveau daalt de laatste tijd behoorlijk hard in dit topic
Jawel maar jij bent schijnbaar iemand die graag bukt voor Brussel?
Waarom moet NL dit dan t?ch in 2014 invoeren, op last van de EU, terwijl bijvoorbeeld in alle andere landen om ons heen de klassieker grens 30 jaar is ipv 40?
??n EU? M'n reet.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;223234 schreef : laten we de discussie in ieder geval baseren op inhoudelijke argumenten, en meningen niet op de persoon spitsen.
Dat, dus.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Definitief geen steun Tweede Kamer.
Zoals verwacht stemde de Tweede Kamer vandaag in met het Belastingplan 2014 en stemde zij tegen de amendementen en moties om oldtimerbezitters tegemoet te komen. Heel jammer dat zij ons idee om de gehele maatregel met een jaar uit te stellen, niet omarmde.
Wat nu
Wij geven de moed niet op en gaan door met onze actie! Nu is de Eerste Kamer aan zet. Zoals eerder gemeld controleert de Eerste Kamer wetten op kwaliteit, of luistert u naar wat Premier Rutte daar eerder dit jaar . Wij zullen dus de komende weken onze contacten met de Eerste Kamerleden oppakken.
Prachtige e-mails, maar nu niet meer
Wat waren er fantastische e-mails tussen de berichten die u de Kamerleden stuurde! Namens iedereen hartelijk dank daarvoor! Maar nu vragen wij u vriendelijk niet meer naar Kamerleden te mailen, de Tweede Kamer is uitgespeeld.
Wij blijven u natuurlijk op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen. Via de oldtimergroep op Facebook wordt intensief over dit onderwerp gediscussieerd: www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/ .
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer