Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maurits;222887 schreef : Mijn hoop is toch nu toch echt aan het vervliegen, erg jammer dat de Tweede Kamer op basis van de verkeerde gegevens heeft moeten beslissen
vrees niet, gebeurt zo'n beetje dagelijks
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij moeten we het nu van de Eerste Kamer hebben en dat duurt dus nog even, over anderhalve week wordt er door de Tweede Kamer gestemd dus dan zou er voor die tijd iemand met een ander plan en de dekking daarvoor moeten komen. Erg zonde dat het niet bij de motie Van Vliet is gebleven.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had verwacht dat ze een tegen voorstel in zouden dienen. Is niet aan de orde, dus wet komt er door. Natuurlijk luistert de VVD. Maar als het er op aankomt laten ze Weekers echt niet vallen. Is notabene van de VVD.
Beetje nadenken, he. TNO stelt zelf in haar onderzoek dat al die diesels in eens niet meer binnenkomen omdat de belastingvrijstelling eraan gaat. Als je dan logisch nadenkt gaan die mensen dus ook niet een volle mrb betalen.
Stel dat ze wel 60% zouden betalen wat gezien de km rage best re?l is, dan houd je meer over en laat je de branche meer intakt. Ik vermoed dat slechts een aantal procenten van de diesels volle mrb gaat betalen. Met 60% MRB zou dat al snel tientallen procenten kunnen zijn... Haal je toch echt meer binnen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Lucluc;222904 schreef : Als de wet wordt aangenomen, krijgen ze het dan voor elkaar dat ie ingaat vanaf 1 januari 2014? Het wordt erg krap nu.
Zoals je in andere berichten van de afgelopen tijd kunt vinden krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden. Het zou anders inderdaad te kort dag worden.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;222912 schreef : En ondertussen worden 88'ers nog belastingvrij.. :humor:
Dan komt hier de vlaai op tafel :groovy: