Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2013 00:43 #939476 door V300 register
Dan gooi ik m'n 240 ernaast :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2013 08:11 #939478 door 16673-dummy

Maurits;222887 schreef : Mijn hoop is toch nu toch echt aan het vervliegen, erg jammer dat de Tweede Kamer op basis van de verkeerde gegevens heeft moeten beslissen

vrees niet, gebeurt zo'n beetje dagelijks

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2013 10:59 #939479 door V300 register
Weet ik, maar dit is de facto voorliegen, ook dat gebeurt vaker maar dit keer wist ik het terwijl het gebeurde, dat maakt het net even pijnlijker.
Volgens mij moeten we het nu van de Eerste Kamer hebben en dat duurt dus nog even, over anderhalve week wordt er door de Tweede Kamer gestemd dus dan zou er voor die tijd iemand met een ander plan en de dekking daarvoor moeten komen. Erg zonde dat het niet bij de motie Van Vliet is gebleven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2013 19:08 #939485 door V300 register
Tja, maar neem van mij aan dat ik vermoed dat de eerste kamer deze wet ook vrolijk gaat aannemen. Dom vind ik zelf. Als je echt geld wil ophalen moet je diesel en gas deels laten betalen. En benzine niet. En alles vanaf 30 jaar laten betalen. Mensen die er onder zitten zullen dan vermoed ik schorsen tot 30 of mrb betalen tot 30. Best slim, want een auto die stil staat kost ook onderhoud, en levert BTW op. Vergeet niet dat veel mensen hem dan zullen opknappen waar de oltimerbedrijven weer baad bij hebben.

Ik had verwacht dat ze een tegen voorstel in zouden dienen. Is niet aan de orde, dus wet komt er door. Natuurlijk luistert de VVD. Maar als het er op aankomt laten ze Weekers echt niet vallen. Is notabene van de VVD.

Beetje nadenken, he. TNO stelt zelf in haar onderzoek dat al die diesels in eens niet meer binnenkomen omdat de belastingvrijstelling eraan gaat. Als je dan logisch nadenkt gaan die mensen dus ook niet een volle mrb betalen.

Stel dat ze wel 60% zouden betalen wat gezien de km rage best re?l is, dan houd je meer over en laat je de branche meer intakt. Ik vermoed dat slechts een aantal procenten van de diesels volle mrb gaat betalen. Met 60% MRB zou dat al snel tientallen procenten kunnen zijn... Haal je toch echt meer binnen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2013 23:27 #939491 door V300 register
Als de wet wordt aangenomen, krijgen ze het dan voor elkaar dat ie ingaat vanaf 1 januari 2014? Het wordt erg krap nu.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2013 06:47 #939495 door Floris Schropp

Lucluc;222904 schreef : Als de wet wordt aangenomen, krijgen ze het dan voor elkaar dat ie ingaat vanaf 1 januari 2014? Het wordt erg krap nu.

Zoals je in andere berichten van de afgelopen tijd kunt vinden krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden. Het zou anders inderdaad te kort dag worden.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-11-2013 09:13 #939498 door Mark Smeets
En ondertussen worden 88'ers nog belastingvrij.. :humor:

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2013 09:15 #939499 door Floris Schropp
ja, echt. dat slaat helemaal nergens op, maar leuk is het wel! :humor:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2013 09:38 #939500 door E. van Oostveen
Er staat al een jurist klaar om een ongunstig besluit van de eerste kamer aan te vechten. Als een rechter de eerste kamer moet corrigeren vind ik dat een totale blamage voor de kwaliteit van de eerste kamer. Ik vond vooral de SP zwak overkomen richting minister.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2013 10:27 #939501 door V300 register

v0lv0freak;222912 schreef : En ondertussen worden 88'ers nog belastingvrij.. :humor:

Dan komt hier de vlaai op tafel :groovy:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC