Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Bart Manders;221192 schreef : Dit is wel interessant.......
20 augustus 2013: Mag u straks, in januari 2014, rijden met uw oldtimer? JA, sowieso als de auto ouder is dan 40 jaar. Maar ook JA voor alle andere klassiekers, want de nieuwe motorrijtuigenbelastingwet voor oldtimers (als die er al doorkomt na Prinsjesdag) gaat pas in per 2014. De eerste maand waarop een "rijverbod" geldt is pas december 2014, zo vertelt onze fiscalist. U kunt zonder problemen inschrijven voor deelname aan de Omloop-2014.
Dat betekend dus dat we nog mogen rijden...... in ieder geval deze winter.Of je dat wil of zou moeten doen is een heel andere discussie.....
Bron?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
is ook vrijgesteld vanaf 2 juni
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En u raad het al, dat red je alleen door iedereen wegenbelasting te laten betalen...
In elk geval, wordt dat voor mij de fiets.... En volgend jaar ben ik dan geen clublid meer. Ga niet bijna 400 p/j neer lappen voor een paar honderd km.
Dan zet ik hem een paar jaar weg, tot dat er een andere kabinet komt die dat weer terugdraait...
Alleen dit is als het echt door gaat eigenlijk echt dom. Als je nu een tabakshandel in de grensstreek ziet, dat neemt al idioote vormen aan. Waar het vroeger 1 of 2 sloffen was zie je Amsterdammers voor de halve kroeg dozen shag a 600 euro p/s meenemen... Mensen met jerrycans bij de goedkope pomp in Belgie wat hier met een goedkope pomp tegen de 25 cent scheelt... Zag laast zo.n man die allerlei plastike vatten aan het vullen was... En in Belgi? zegt zo'n pomphouder echt niet van alle dat mag toch niet...
Dat is toch niet even een pakje sigaretten kopen.
Als dit echt doorgaat, kost dat heel veel BTW omzet van onderdelen, heel veel werkgelegenheid, met andere woorden er wordt dan een branche de nek omgedraaid.
Ook voldoet het niet aan de wens van de 2e kamer om hobby gebruikt te ontzien....
Ik snap er niets meer van. Dat is toch geen econoom die dit verzint.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
het is de eerste keer dat ik dat lees. ik zou er mee oppassen.Bart Manders;221197 schreef : Omloop van het oosten 2014.......
- V300 register
- Verbannen
-
- als het nieuwe stelsel op 1 januari 2014 ingaat
- als vastgesteld wordt dat bep. categorie voertuigen in januari, februari en december van de weg moeten om in aanmerking te komen voor vrijstelling
- als er geen specifieke overgangsregeling voor 2014 is
moet je er gewoon vanuit gaan dat je vanaf 1 januari tot 1 maart niet mag rijden, ?f voor 2014 gewoon mrb betalen.
Ik heb over die specifieke overgangsregeling voor 2014 niks gehoord of gezien. Zou ook niet passen bij de doelstelling om in 2014 al gelijk X miljoen binnen te halen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vermoed dat ik iets door elkaar heb zitten halen. Vond me zelf al zo'n populistisch praatje houden...
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-