Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2013 07:04 #935526 door Floris Schropp

Erik;221318 schreef : Laat ik dan maar iets toevoegen aan de discussie met de volgende link:
www.amklassiek.nl/raad-state-kraakt-voor...regeling/2013/09/18/

Ik denk dat de link gekopieerd moet worden. Anders is het ff zoeken.

ook gemeld door BNR www.bnr.nl/nieuws/politiek/899590-1309/r...baar?s_cid=blogitems

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2013 10:10 #935545 door V300 register
Ja maar jullie weten toch dat Weekers gewoon kan zeggen: Ik heb kennis genomen van het advies van de Raad van Staten en bij deze veeg ik er mijn ... mee af?

Alleen dan in nette bewordingen: Ik heb er kennis van genomen en ik denk daar heel anders over, en ik pas het niet aan. Dat zal hij vermoed ik wel zeggen!

Maar neem nu dat kwarttarief voor benzine: dat is echt flauwekul tot en met. Ten eerste moet de belastingdienst elk jaar een brief gaan sturen om gemiddeld 100 euro te innen. Ten tweede moet men ook nog eens gaan controleren of de wagens van de weg zijn in de 3 maanden dat het niet mag.

Wie verzint dit? Wat levert het op, amper iets hoor als je de kosten er vanaf haalt. Kosten: het kost het centraal jusicieel incasso bureau al 6 euro om een boete te versturen. Wat kost dit dan wel niet? Kan goed per 100 euro 30 a 40 euro zijn....

Tel uit je winst, ik ken betere bezuinigingen. En als je daarbij de gederevde omzet telt van ww uitkeringen, minder aczijns en btw opbrengsten ga je met de benzine oldtimers gewoon weg in de min. Dit kost echt wel banen in de industrie.

Anders is het echter met de oltimers op gas of diesel. Daar haal je echt wel winst uit, echter kun je je wel afvragen of het zo eerlijk is benzine niet te belasten, en diesel en gas vol te belasten...

Daarbij zul je ook hobbyisten hebben die de lpg na de rand gewoon weer terug bouwen wat zonder kennis van zaken zeer gevaarlijk is. Ook dit zul je moeten controleren.

Al met al zitten er nog wat haken en ogen aan deze wet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2013 10:25 #935546 door V300 register
www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nie...timerregeling__.html

Als je goed leest kun je als je op het artikel van de telegraaf de link aanklikt naar de rvs ook lezen dat er staat: schaf die overgangsregeling ook maar af... tenminste zou kan ik het lezen. Wellicht lezen jullie het anders, ben benieuwd.

Ja in dat geval...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2013 08:28 #935733 door V300 register
ik stem tegen afschaffing van de overgangsregeling, en ben voor verlaging van 40 naar 30 jaar.............klaar, zo simpel kunnen hun dat ook doen:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2013 08:36 #935735 door V300 register

petervolvo343;221545 schreef : ik stem tegen afschaffing van de overgangsregeling, en ben voor verlaging van 40 naar 30 jaar.............klaar, zo simpel kunnen hun dat ook doen:f

Dus eigenlijk de regeling zoals hij een paar jaar geleden is bedacht :D
Dat is/was op zich ook een prima regeling...

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2013 18:15 #935777 door Erick Janssen (GAST)
Gewoon de huidige regeling aanhouden.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-09-2013 11:09 #935861 door Mark Smeets

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2013 14:23 #935865 door V300 register

Lucluc;221321 schreef : Je kan dus de gok nemen om een mooie oldtimer met lpg voor 500 euro aan te schaffen. Een 240 ofzo, die een jaar geleden nog 5000 euro moest opleveren. Spannend!

d?t is precies wat ik morgen ga doen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2013 15:23 #935867 door V300 register
Wat ze natuurlijk wel kunnen doen, is de brandstoftoeslag voor elke auto invoeren..

Daar heb je echt wel winst aan. Je zou dan eventueel een vrijstelling van die toeslag kunnen geven van auto's van 40 of 45 jaar en ouder...

Klaar is kees. Lekker makkelijke regeling ook. Levert nog meer op.

Waarom? Veel mensen met diesel zullen ze nu gewoon weg doen, terwijl dat wel eens niet zo heel rendabel kan zijn als je enkel en alleen de brandstoftoeslag moet betalen...

Dan heb je het er snel uit, laat je de branche heel en is je probleem ook weg.

Maar goed liever allemaal moeilijk en omslachtig doen....

En dat probleem als het er al is van die ge?mporteerde diesels pak je dan ook gelijk aan.

Daarmee versnel je eigenlijk de motie van Vliet in uitvoering... en pak je eventueel negatieve effecten ervan weg. Natuurlijk heeft dit ook negatieve effecten voor de branche maar vergeleken met het aankomende plan...

Wat de politiek schijnt te onderschatten is dat de oldtimer branche een vrij grote branche is, als het om omzet en werkgelegenheid gaat. Als je dat moet vervangen door minder BTW inkomsten en meer faillissementen en dus uitkeringen...

Tevens zou je de belastingvrijstelling gelijk naar 30 kunnen verschuiven.

Met dit idee zou je veel leed kunnen besparen, en heeft ook echt een positieve uitwerking op ge?mporteerde diesels.

De politiek kan zich heel goed rijk rekenen maar neem van mij aan als 5% van de mensen met een oldtimer diesel nu vol wegenbelasting gaan betalen dat het al erg veel is... van niets naar 1450 euro p/j....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC