Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 21:56 #931848 door Floris Schropp
Ja, ik heb de 360 en de 924 ook bij OVHV. Maar ik vraag me af hoe zij er op zullen reageren als de hele meute bij hun terecht wil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2013 12:05 #932023 door V300 register

powerflux;217451 schreef : ik voldoe aan alle eisen behalve een landgoed met ophaalbrug en een auto die 5K waard is.

Beide zijn belachelijk. Op een ander forum heb ik als voorbeeld de 2CV gebruikt die een tiental jaar terug nog geen kratje bier waard was en nu met een scheet al snel 5K zogenaamd waard is. Omdat de v300 niet zoveel liefhebbers heeft, is deze ineens geen klassieker?


2cv's heb je inderdaad niet voor veel minder geld. het gekke is dat zulke bedragen er ook echt voor betaald worden, terwijl ik er de m??rwaarde ten opzichte van een 340 echt niet in terug zie. Magoed, ieder zijn ding.. daarom zit ik ook bij V3C en niet bij de EEEC

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2013 16:13 #932519 door V300 register
Meerwaarde van een CV2. Objectief, enkel het gewicht en dus lager brandstofverbruik. De rest is 0,0.

Je kunt er met een fiets binnenrijden als je wilt, probeer dat maar eens met een Volvo 340. Dat lukt je niet eens met een opgevoerde brommer haha...
De vering is ook niet bepaald om naar huis te schrijven, en tja wat nog meer zei.

Maar ja zeg nu zelf. Zo'n 2cv ziet er wel veel schattiger uit dan zo'n truttenschudder... Tenminste dat vinden de meeste mensen, en daarom zijn ze stukken duurder.

Heeft verder niets met zeldzaamheid te maken. De 340, zal nooit een echte klassieker worden dat is jammer zat maar wel een feit. Het model spreekt veel mensen niet aan, ons wel veel mensen niet...

Dus ja, ....

Maar ja, wellicht dat ik het mis heb en een 340 over 10 jaar ook 4 a 5 duizend opbrengt. Zie ik Jack al met een Ferrari rijden, na een inruil dealtje...

Zoek dit filmpje maar eens op in een Volvo 340, van wrak van de weg:


Veilige wagens he... Na 9 jaar en weinig onderhoud. Krijg je dat bij een 340 voor elkaar? Als die nieuw is na 9 jaar zo. Ga toch weg zeg! Is toch geen wagen zo,n eend!

Je zult nu in zo,n wagen rijden met z'n 4en op de snelweg naar het strand.. Dan draai je wel de bak in! Haha, en toen deden ze niet zo moeilijk... (de eigenaar van de auto de bak in dus)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2013 16:50 #932522 door V300 register
Dat een 300 ooit als klassieker wordt gezien is wat wij met z'n allen kunnen bereiken. Dus onze auto's zo goed mogelijk verzorgen en ook de sportief ingestelde rijders niet uitsluiten. Als anderen zien hoe wij onze gebakjes koesteren, dan zet dat aan het denken. Ik krijg wisselnde reacties, maar ook best positieve.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 20:46 #932581 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief Vrijstelling Oldtimer

De inhoud van de e-mail die ik gekregen heb van www.vrijstellingoldtimer.nl :

Eindelijk, het is zover, onze eerste nieuwsbrief is een feit. We hebben de afgelopen weken zeker niet stilgezeten, want er moest veel en ingewikkeld werk gedaan worden. In Den Haag staat men immers niet met open armen klaar om onze bezwaren aan te horen. Er is toch ?n akkoord? ANWB, Bovag, Fehac, KNAC, etc. hebben toch allemaal ingestemd?

Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto?s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto?s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo?n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto?s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo?n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen.

Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te ?ontmoedigen?. Daar ging het toch om?

Uit de offici?le cijfers die wij hebben verzameld, blijkt dat de wet goed werkt. De overheid heeft deze gegevens niet eens afgewacht toen men al in oktober 2012 liet weten dat de vrijstelling voor ?lle oldtimers zou worden afgeschaft. Dat is nu het ?40 jaar compromis? geworden, de 3e ingrijpende wijziging in korte tijd. Want het begon allemaal met de wetswijziging waarmee de oldtimer vrijstelling zou worden ?bevroren? per 01.01.2012: alleen auto?s van 1986 of eerder bleven vrijgesteld. Volgt u het nog?

Gelukkig zijn er in ons land (en in Europa!) regels waaraan de overheid zich dient te houden en die het parlement (met name de Eerste Kamer) controleert. Wij zullen daar gebruik van maken omdat zowel de procedure, als het gebrekkige of ontbrekende cijfermateriaal niet kloppen. Bovendien zijn de gevolgen voor de betrokkenen onvoldoende nagegaan en is het oncontroleerbaar hoe men tot de begrote belastingopbrengst komt.

Op onze website Vrijstelling Oldtimer zullen wij meer informatie gaan plaatsen. De hele site wordt bijgewerkt, ook als het gaat om nieuws in de media of uw reacties. Op de site treft u dan ook een 3 tal filmpjes aan waarin Wouter van Embden kort uitlegt waar het ons om gaat. Wij danken Auto Week en in het bijzonder Michiel Willebrands voor hun bijdrage hieraan! De links naar de filmpjes:

Over de actie:

Wat gaan wij doen:

Over de kansen:


Ons team is inmiddels uitgebreid met Maria Pels en Arjan Lenoir. Zij hebben zich bij ons team aangesloten om onze slagkracht te vergroten. Mede dankzij hen, maar ook Maarten Wilbers van Auto Motor Klassiek en Marco Hof (zie zijn interview met dhr Staal van de KNAC in AMK) hebben wij nu bijna 20.000 aanmeldingen binnen via de website. Hartelijk dank voor jullie hulp!

Uiteraard ook veel dank aan alle donateurs. Om daadkrachtig te werk te kunnen gaan, zijn donaties van essentieel belang. De aankoop van gegevens en de adviezen van externe specialisten zijn niet gratis en het opbouwen van degelijke dossiers en de lobby in Den Haag kost veel tijd en dus ook geld. Daarom in deze nieuwsbrief een vriendelijk doch dringend verzoek: Doe alstublieft allemaal mee! Dit initiatief is volledig afhankelijk van donaties en die zijn hard nodig om de actie succesvol voort te kunnen zetten. U kunt uw donatie heel gemakkelijk via de website overmaken met IDEAL, een ??nmalige machtiging of een overschrijving. De link naar deze pagina is www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren .

Steun onze actie, uit eigen belang of als sympathisant. Met een bijdrage, door anderen te informeren en ze naar de website te verwijzen. Deze dreigende wetswijziging moet (en zal) van tafel!

Wij houden u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Mede namens Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels
www.vrijstellingoldtimer.nl


Hopelijk gebeurt er nu wel wat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2013 21:39 #932583 door V300 register
Met andere woorden: ze laten ons keihard vallen, maar wanneer er geld moet komen zijn we ineens wel goed genoeg? :S

Volgens mij komt men er langzaamaan achter dat de groep die ze vertegenwoordigen te klein is om de oldtimerbranche in stand te houden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 21:41 #932584 door Laurens Post
Als je hun steunt krijg je daarna direct een ideal logo in beeld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2013 21:44 #932585 door V300 register
Nouja, ik wil best betalen want ik vind het een goed initiatief, en die ?25 kan ik best missen. Maar voor dat geld de zekerheid dat ook ik vertegenwoordigd word, is toch niet teveel gevraagd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2013 21:39 #932869 door Laurens Post

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2013 22:43 #932877 door V300 register
Gelukkig beperkt het zich tot enkel Den Haag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD