Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2013 16:35 #933096 door Floris Schropp
Wil je het hele jaar gewoon de volle mep betalen? dan mag je ook rijden waar en wanneer je wil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2013 16:37 #933097 door V300 register
ok? gelukkig, maar waarom mag je niet in de winter rijden in de kwartregeling?
wat heeft dat voor nut?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2013 16:40 #933098 door Floris Schropp

VolvoDeniz;218749 schreef : ok? gelukkig, maar waarom mag je niet in de winter rijden in de kwartregeling?
wat heeft dat voor nut?


well, ze willen geld binnenhalen. als je wel het hele jaar zou mogen rijden in je oldtimer tegen een laag tarief.. waarom zou je dat dan niet doen?
nu moet je overwegen of je belasting wil betalen, of dat je je (eventueel zware en onzuinige) oude brik weg doet en een klein modern gebakje haalt omdat dat goedkoper is als je het hele jaar wil kunnen rijden.

ik vind het slim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2013 21:13 #933119 door Alex (GAST)
Ga drie maand in een Suzuki Alto rijden.
Krijgen ze max. 45 euro belasting binnen en minder accijns qua brandstof, want het rijdt nog goedkoop ook zo'n ding.
Whoopie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2013 14:38 #933218 door V300 register
Ja en dan?
Ding heeft ook APK nodig, je moet er voor 12 maanden MRB en verzekering voor betalen of hem 9 maanden schorsen (en stallen).

Dan kun je dus beter die <120/jaar aftikken om het hele jaar te kunnen rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-07-2013 14:41 #933220 door Mark Smeets
Op nu.nl staat een leuk artikel. De export van de mercedes 190 is met 1700% toegenomen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2013 11:10 #933253 door V300 register
Het is toch wel een leuke regeling als je in baarle nassau woont, maar je oprit staat in baarle hertog. Dat kan, grens is je voordeur, maar je oprit kan in Belgi? liggen. Kun je 3 maanden lang, rondjes gaan rijden van 1 km in de winter, "de enclave rit, met je oldtimer" Als je NL politie ziet, vol op de rem en aan de kant en hopen dat je op Belgisch grondgebied staat.... Haha, ik zie ze het al na komen meten...

Nee maar goed, dat die diesels eruit gaan is te verwachten. Sterker nog je zult zien dat de export wanneer de regeling dadelijk echt is aangenomen door schiet naar boven de 3000%.

Goede zaak. Minder goede zaak is om ook benzine eigenaren te laten betalen. Dat schorsen is tot daaraan toe, en natuurlijk stelt 100 euro ook niet zo veel voor, maar of het echt de lading dekt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2013 14:16 #933301 door V300 register
Mjah die 120,- max is nog wel te overzien.
Alleen jammer dat ze vorig jaar bij het RDW mijn Golf met 951kg op kenteken hebben gezet, terwijl ik weet dat hij leeg 935kg weegt en andere GTI's ook als 935kg op kenteken staan.

Kan voor die ene kilo dus alsnog een klasse meer MRB gaan dokken :')

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 14:15 #934100 door Erick Janssen (GAST)
Vrijstelling Oldtimer schakelt topadvocaat in

Nieuwsbrief Vrijstelling Oldtimer

Gisteren waren wij voor de derde keer te gast in het Autoweek Journaal bij Michiel Willebrands. Want er is nieuws te melden!

Velen van u hebben ons de vraag gesteld of de overheid een dergelijk ingrijpende maatregel eigenlijk wel mag invoeren. En terecht! De meeste oldtimerbezitter hebben in het verleden immers een brief ontvangen waarin stond dat er geen MRB meer betaald hoefde te worden. We stellen vast dat er in deze Oldtimer kwestie zoveel zaken waarvan wij denken dat deze onrechtvaardig zijn of sterke juridische raakvlakken hebben, dat wij besloten hebben om een topadvocaat in te schakelen.

Met gepaste trots kunnen wij u melden dat wij prof. mr. Tom Barkhuysen bereid hebben gevonden om ons bij te staan op juridisch gebied. Mr. Barkhuysen is partner bij het gerenommeerde kantoor Stibbe Advocaten en heeft al diverse successen op zijn naam staan in vergelijkbare zaken.

Onze aanpak blijft erop gericht om de Oldtimer kwestie aan te pakken d.m.v. een politieke lobby ( zoals wij dat ook al ? succesvol - deden in 2009 ). Dit betekent dat wij nog geen juridische procedures zullen voeren, maar wij sluiten dat in de toekomst ook niet uit. In eerste instantie zal mr. Barkhuysen ons alleen adviseren, zodat onze argumentatie ook juridisch een sterke ruggengraat heeft.

Wij hebben alvast een aantal van uw - en onze - vragen gebundeld en aan onze advocaat voorgelegd.

In een filmpje gaat mr. Barkhuysen in op de volgende vragen:

- Is het huidige 40 jaar compromis al definitief?
- Zijn er juridische bezwaren om de vrijstelling af te schaffen?
- Wat is de rol van Eerste Kamer in deze kwestie?
- Bestaat het risico dat onze actie de uitkomst nog slechter maakt?
- Wat zijn belangrijke argumenten tegen het opheffen van de vrijstelling?

U ziet dat de strijd zeker nog niet gestreden is en dat wij blijven doorvechten om deze belachelijke maatregel terug te draaien!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2013 17:38 #934101 door V300 register
Die heeft de langstudeerboete trouwens ook gedaan stibbe. Alleen voor mensen waarvoor het niet voorzienbaar was, hoefde toen geen boete te betalen, de rest het overgrote deel wel.

Ik weet eigenlijk wel zeker, dat ze hier veel meer kans hebben dan de langstudeerboete. Dat meen ik sirieus. Waarom? Omdat ze de regels te vaak in te korte tijd veranderd hebben, terwijl de overgangsregeling niet eens was afgelopen. Juist hem, niet voorzienbaar dus.

Alleen heeft het dan toch effect gehad, iedereen heeft zn diesel de deur uit gesmeten haha...

Stibbe kan echter nog niets. Immers er is nog geen wet door. Kun je er ook niet naar de rechter gaan...

Het kan overigens wel goed zijn, dat zo,n rechter zegt dat het voorzienbaar was voor diesels, gezien de vele km dat ze maken en gezien het feit dat ze veel worden misbruikt, dat het ondanks de overgangsregeling wel terecht is dat dit wordt afgebouwd.

Voor benzine oldtimers kan hij ook zeggen dat het toch terecht is, omdat er een goede adequate overgangsregeling is getroffen... Alleen kun je dan stellen waarom zo,n regeling? Een wagen die 1 op 10 rijd, neem je niet om de wegenbelasting te omzeilen. In die zin is het niet voorzienbaar dat daar dan toch wegenbelasting op komt.

Wellicht valt er dus toch niets te halen. Afwachten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD