Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 13:42 #930994 door V300 register

Wouter;216552 schreef : nee, dat was duidelijk. in de eindfase van de onderhandelingen werd bij het afwijzen van alternatieven toegegeven dat de papieren werkelijkheid van het ministerie van financi?n geld v??r moest gaan, en een plan alleen acceptabel zou zijn als er flink ge?ncasseerd kon worden.

dat een groot deel van berekende inkomsten niet gehaald gaan worden doordat mensen hun auto's gaan schorsen, verkopen, demonteren etc. weten ze ook al, maar er wordt gezegd "daar mogen wij niet mee rekenen"

Wie dat verzonnen heeft? :cry:
Dan komt er namelijk over een paar jaar een evaluatie over deze invoering en dan blijken de inkomsten tegen te vallen en moet er weer bezuinigd worden, in plaats van dat er een ?cht goed doordacht plan kwam.
Waarom zijn taxi's nog steeds compleet belastingvrij? Geen BPM (via teruggaaf), geen BTW (kan worden teruggevorderd) en geen wegenbelasting (ook niet op diesel/LPG). Kun je op zowel het milieustandpunt (relatief veel kilometers) als het kostenstandpunt (veelal grote/zware auto's en leveren dus veel belasting op). Het zal voor een deel ten koste gaan van de werkgelegenheid maar het lost ook het aloude probleem van teveel taxi's op, nu willen ze in grote steden geen korte ritjes maken omdat ze dan te lang weer moeten wachten op een volgende klant, met minder taxi's is de wachttijd korter en dus hoeven ze ook niet te weigeren yeehaa!
Er zal vast wel een grote lobby zijn die dit tegenhoudt helaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 13:45 #930995 door V300 register

Maurits Cassee;216564 schreef : Waarom zijn taxi's nog steeds compleet belastingvrij? Geen BPM (via teruggaaf), geen BTW (kan worden teruggevorderd) en geen wegenbelasting (ook niet op diesel/LPG).

Zou het moeilijk zijn een 300-serie op taxikenteken te zetten? :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 14:35 #930998 door V300 register
Vraag maar een vergunning aan.Dan moet je nog een taxichauffeurspas aanvragen,inschrijven bij de kamer van koophandel,ieder jaar een jaarrekening aanleveren bij de belastingdienst,kosten van een boekhouder.....dan moet je de auto ook nog al risk gaan verzekeren met min 4 inzittenden...........

Dat zal al met al niet echt veel goedkoper zijn ben ik bang...............

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 15:54 #931005 door V300 register
De eerste 3-serie is over zo'n 3 jaar belastingvrij. Maffe gedachte eigenlijk. Dus mijn GLS is over 10 jaar geheel belastingvrij.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 17:48 #931012 door Floris Schropp
Erik z'n 76er is ineens weer geld waard :P

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 00:03 #931030 door E. van Oostveen
Moet ik hem nog wel slopen......met een beetje wil kan ie weer door de APK gehaald worden (al vind ik dat zot worden....), maar ja, een dwingende, rucksichlose (auf zwache, kleine gruppe georienteerde) overheid geeft hier wel aanleiding toe.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2013 08:38 #931035 door V300 register
32 euro per maand in mijn provincie voor een V340. Wie gaat er daarvoor zijn auto naar de sloop brengen? Of 8 euro per maand kwarttarief (-3 maanden, dus eigenlijk 6 euro p/m).
Zelfde verhaal met die motorfietsclub: Ze geven al aan dat het bijna niks opbrengt voor de overheid, maar dat het wel een verschrikkelijke last op hun eigen schouders is. En toch dagelijks willen rijden want 3 maanden stilzetten kan niet! Tegenstrijdig.

Begrijp me niet verkeerd: Ik heb zelf 3 auto's die dadelijk weer in de wegenbelasting vallen maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat dat zo is als je ze dagelijks gebruikt... En het is ook weer niet zo dat je zo'n wetsverandering niet al jaren zag aankomen...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-05-2013 09:01 #931036 door Mark Smeets

Jos360;216606 schreef :
Begrijp me niet verkeerd: Ik heb zelf 3 auto's die dadelijk weer in de wegenbelasting vallen maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat dat zo is als je ze dagelijks gebruikt... En het is ook weer niet zo dat je zo'n wetsverandering niet al jaren zag aankomen...

Ben je weg uit Belgi? dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2013 09:25 #931039 door V300 register

v0lv0freak;216607 schreef : Ben je weg uit Belgi? dan?

Nee, maar ik heb nog gewoon auto's op NL-kenteken. Ik ben nog altijd Nederlander ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2013 12:35 #931406 door V300 register

General Custom;216565 schreef : Zou het moeilijk zijn een 300-serie op taxikenteken te zetten? :p

onmogelijk want er zijn technische eisen, o.a. toegangsdeuren tot alle zitplaatsen (alleen 4 of 5 deurs dus) en minimale maten voor de toegangsdeuren waar je de 300 serie niet aan komt.

er zijn nog meer eisen waar wat kunst en vliegwerk voor nodig zou zijn, maar de maat van de deuren is wel een behoorlijk probleem wat niet zomaar op te lossen is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC