Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-12-2016 19:09 #965813
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Daarvoor bel je toch gewoon de ANWB?
Dan plak je een stukje tape in je verdelerkap en zeg je dat je bovenop de berg woont of zo :+
Dan plak je een stukje tape in je verdelerkap en zeg je dat je bovenop de berg woont of zo :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2016 16:11 #965849
door V300 register
Ik haal tegenwoordig gemiddeld 1:17....en als ik me gedraag 1:19!
Oke.......betrapt...........geen 300 serie......:f
Oke.......betrapt...........geen 300 serie......:f
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2016 19:31 #965854
door V300 register
Ik wilde al zeggen, die turbo-raket van jou 1:15?!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-01-2017 09:51 #965918
door V300 register
Nee ha ha. Die doet ongeveer 1:7(als ik me gedraag).
Maar eigenlijk toch ook wel een turbo raket(je)
En daar hebben we dit in gelepeld............................
Is een AFN TDI uit een Seat Cordoba.Standaard 110 pk,met een chippie naar 140 pk. Rijdt heerlijk.Snel en zuinig. En heel eerlijk.Sleutelen is veel leuker dan een 3 serie.Simpelweg omdat je (bijna) nix zelf moet uitdokteren of maken.Alles is al eens gedaan en meestal gewoon met stock parts. Kom daar bij een 3 serie maar eens om.Als je iets speciaals wil dan loop je al vlug in een doodlopende straat.De voldoening als het dan wel werkt is dan wel groter.
Deze heb ik nu ongeveer 5 jaar. Gered van de sloop.Een collega was het ding moe.Dr lag een 1.6 benzine in met een *&*&)(&*^$%##&*&^^*_+ pierburg carburateur.Niet vooruit te branden,Slecht lopen en zuipen als een karhengst. Daar zijn die berucht om.Toen ik tegen dit blok aan liep was de keus vlug gemaakt. Het is een ideale dagelijkse auto. En aangezien Mijn werkgever 40 km verderop gevestigd is scheelt dit behoorlijk in de kosten.De auto is uiteraard wel omgekeurd bij de rdw. Maar dat ging moeiteloos.
Maar eigenlijk toch ook wel een turbo raket(je)

En daar hebben we dit in gelepeld............................

Is een AFN TDI uit een Seat Cordoba.Standaard 110 pk,met een chippie naar 140 pk. Rijdt heerlijk.Snel en zuinig. En heel eerlijk.Sleutelen is veel leuker dan een 3 serie.Simpelweg omdat je (bijna) nix zelf moet uitdokteren of maken.Alles is al eens gedaan en meestal gewoon met stock parts. Kom daar bij een 3 serie maar eens om.Als je iets speciaals wil dan loop je al vlug in een doodlopende straat.De voldoening als het dan wel werkt is dan wel groter.
Deze heb ik nu ongeveer 5 jaar. Gered van de sloop.Een collega was het ding moe.Dr lag een 1.6 benzine in met een *&*&)(&*^$%##&*&^^*_+ pierburg carburateur.Niet vooruit te branden,Slecht lopen en zuipen als een karhengst. Daar zijn die berucht om.Toen ik tegen dit blok aan liep was de keus vlug gemaakt. Het is een ideale dagelijkse auto. En aangezien Mijn werkgever 40 km verderop gevestigd is scheelt dit behoorlijk in de kosten.De auto is uiteraard wel omgekeurd bij de rdw. Maar dat ging moeiteloos.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-01-2017 10:01 #965919
door V300 register
Mijn tweede bakkie is een VW T3 gypsy. Campertje uit '83. Kuch, loopt ongeveer 1:6 op super..... Maar wel super leuk, haha
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2017 21:17 #966506
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Wel eens leuk om te laten weten wat m'n diesel nou doet kwa verbruik.
Vandaag weer eens getankt. na bijna 820km
Ging 43 liter in. Volgens het boekje heeft hij een inhoud van 48 liter.
En precies bij 728km ging het lampje van de brandstofmeter branden.
Kan dus nog rustig een heel eind doorkachelen als het lampje net begint te branden.
En dat terwijl de motor helemaal niet zo lekker klinkt. Kennelijk is deze techniesch nog wel aardig in orde
Nu zit ik dus gemiddeld op zo'n 1 op 19.
Veel woon-werk, voornamelijk provinciale weg en eens per week 320km snelweg waar ik rustig 100 aanhoudt.
Denk dat het van de zomer wat zuiniger zal uitpakken, zitten nu 175/70 winterbanden onder.
De zomerbanden zijn 155/70.
Vandaag weer eens getankt. na bijna 820km
Ging 43 liter in. Volgens het boekje heeft hij een inhoud van 48 liter.
En precies bij 728km ging het lampje van de brandstofmeter branden.
Kan dus nog rustig een heel eind doorkachelen als het lampje net begint te branden.
En dat terwijl de motor helemaal niet zo lekker klinkt. Kennelijk is deze techniesch nog wel aardig in orde

Nu zit ik dus gemiddeld op zo'n 1 op 19.
Veel woon-werk, voornamelijk provinciale weg en eens per week 320km snelweg waar ik rustig 100 aanhoudt.
Denk dat het van de zomer wat zuiniger zal uitpakken, zitten nu 175/70 winterbanden onder.
De zomerbanden zijn 155/70.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2017 21:36 #966508
door V300 register
Dat is een super score! :y:
Het rechtervoetje is echt de grootste bepalende factor om het verbruik te beïnvloeden...
Het rechtervoetje is echt de grootste bepalende factor om het verbruik te beïnvloeden...
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2017 21:39 #966509
door Steven340
Zit er ook aan te denken crouse control in te bouwen, heeft een vriend van me ook in z'n 340 vario zitten. Werkt wel goed

- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2017 15:47 #966539
door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Bandbreedte maakt meestal (uitgaande van hetzelfde soort rubber) niet heel veel uit op de rolweerstand omdat de vlakte druk ook lager wordt, bandhoogte daar in tegen al wel meer doordat dan minder rubber in de wang hoeft worden vervormd. Maar goed dat is ook weer verwaarloosbaar doordat het wiel zelf dan kleiner wordt

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2017 17:03 #966542
door Steven340
Mee eens maar omdat dit ook winterbanden zijn verbruiken deze sowieso iets meer dan zomerbanden. Althans, dat is wat ze zeggen

Moderators: Mark Smeets