lekkage, waar te zoeken?

Lees meer
05-02-2019 00:17 #181785 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lekkage, waar te zoeken?
Voor het lekken van de vuldop moet je de klemmentjes waar de vuldop mee op het kleppendeksel en waar de rubberen pakking zit wat meer naar binnen buigen zodat je meer spanning op de rubberen pakking krijg.
Bij mij zweet die paking ook een beetje geen druppels.
En een compressie van 9,5 bar, ik vind dat nog steeds goed en ik kan mij niet voorstellen dat met zo een compressie je de lekkages niet dicht krijgt.
Het is gewoon daar lekt het daar moet ik het oplossen en ik zou mij voorlopig niet druk maken om een ander onderblok.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
09-02-2019 17:48 #181880 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic lekkage, waar te zoeken?
Ik heb het rubber vd olievuldop vernieuwd. Was geen overbodige luxe; toen ik de oude verwijderde verpulverde/scheurde deze. Een ritje gemaakt met het nieuwe rubber en vooralsnog geen lekkage meer vanuit de olievuldop en is dus ook de rand vh kleppendeksel droog gebleven. Wel nog gele drab onder de vuldop, maar het was ook een kort ritje (15 km) na een week stilstand op 60/80 km/u binnenweggetjes waarbij eventueel vocht niet de kans had om te verdampen. Over een week ben ik een paar dagen vrij, dan maar eens kijken hoe de lekkage er dan bij ligt.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-02-2019 19:01 #181893 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic lekkage, waar te zoeken?
Vandaag een langere rit , deels boven de 100km/u gereden,gemaakt.
Na afloop wederom geen olielekkage vanonder de olievuldop en geen gele sludge meer onder de dop ( condens verdampt?).
Groet, Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2019 22:41 #181902 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic lekkage, waar te zoeken?
Mooi zo, Pascal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2019 16:45 - 11-02-2019 16:48 #181910 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic lekkage, waar te zoeken?

Pascal Kogelman (GAST) schreef : Vandaag een langere rit , deels boven de 100km/u gereden,gemaakt.
Na afloop wederom geen olielekkage vanonder de olievuldop en geen gele sludge meer onder de dop ( condens verdampt?).
Groet, Pascal


oké, het lijkt er dus op dat met een nieuwe rubber ring van een paar euro het probleem voorlopig is opgelost !?!
en geen korte stukjes meer rijden; je blok is hoogstwaarschijnlijk toch niet meer 100% waardoor koud weer icm LPG-rijden kennelijk erg veel vocht -sludge- oplevert.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2019 23:48 #181926 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lekkage, waar te zoeken?
Ik zou eens een paar maal achter elkaar een lange rit maken misschien zitten de zuigerveren van cilinder 4 vast en komen ze met een lange rit los.
Direct na de lange rit even de compressie meten.
Anders iets in decilinder doen waardoor de zuigerveren los komen, ik zou niet weten wat, maar er zijn op dit forum zeker mensen die dit mee hebben gemaakt en een oplossing hebben.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-02-2019 18:44 #181946 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic lekkage, waar te zoeken?
Inderdaad het vervangen van een olievuldoprubber EN het omwisselen vd verkeerd aangesloten carterventilatieslangen schijnen de olielekkage grotendeels te elimineren. Volgende week maar eens de auto van onder bekijken op eventuele oliesporen.
Het oliepeil is trouwens niet of nauwelijks gezakt, een beetje olie veroorzaakt altijd meteen een grote smeerboel en lijkt dan extreem veel.
De compressie is trouwens goed genoeg.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2019 00:56 #181955 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lekkage, waar te zoeken?
Zo, probleem opgelost, het zou me verwonderen dat je een groot olieverbruik heb met zo een motor.
En een beetje olie verbruik kan geen kwaad, ik heb me wel eens laten vertellen dat dat juist goed is.
Ik verwissel elk jaar mijn olie en heb dan misschien 2000km met de olie gereden en dan mis ik ook een beetje.
Maar ik ben van LPg naar benziene gegaan daar hier in de Filippijnen daar waar ik woon geen LPG te verkrijgen is.
Dus dat olieverbruik???? ligt aan het terugschakelen van gas naar benziene.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2019 16:27 #181960 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic lekkage, waar te zoeken?

Johan Geers schreef : Maar ik ben van LPg naar benziene gegaan daar hier in de Filippijnen daar waar ik woon geen LPG te verkrijgen is.
Dus dat olieverbruik???? ligt aan het terugschakelen van gas naar benziene.
m.vr.gr.
Johan Geers


verbruikt een blok naar jouw idee dan meer olie op benzine dan op LPG, Johan?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2019 23:24 #181967 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lekkage, waar te zoeken?
Als je de motor in heb gereden op LPG wordt met name op LPG de cilinderkop 300 graden warmer.
Schakel je nu terug naar Benziene als hoofdbrandstof dan wordt de motor niet meer zo warm als vroeger wat zich uit in een licht olie verbruik.
Ik heb met die motor ongeveer 80000km op LPG gereden voordat ik terug naar benziene moest.
Maar wat is olie verbruik een halve liter op 5000km kan ik geen olie verbruik noemen.
Een liter op 1000km dat begint al de richting van olie verbruik, maar dan nog als de compressie nog goed is kun je er nog lang mee rijden.
Wat ik wil zeggen laat je niet gek maken omdat een motor olie verbruikt gewoon bijtijds peilen en eventueel bij vullen.
Pas wanneer de compressie wegvalt en de olie door de lage compressie naar buiten wordt geperst dan wordt het tijd om te wissellen.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.