- Berichten: 613
lekkage, waar te zoeken?
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
Heel logisch klinkt dat niet: onderdruk zuigt en overdruk perst. Bij versleten zuigerveren wordt een klein deel van de gassen bij de arbeidsslag het ondercarter ingeblazen. Dat zou m.i. overdruk moeten geven, geen onderdruk.Pascal Kogelman (GAST) schreef : Mijn blok schijnt geen overdruk, maar onderdruk te hebben waardoor de olie aan de bovenkant uit het blok geperst wordt. Verder walmt de uitlaat en is deze zwart aan de binnenkant. De monteur verdenkt versleten zuigerveren. De auto rijdt verder goed.
Tips om de onderdruk makkelijker kwijt te kunnen blijven welkom.
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Lekken gaat meestal gepaard langs keerringen en dan moet je al bijna geen compressie meer hebben, zoals ik ik had op cilinder 3 nog maa 3bar en de zuiger rammelde en bijna geen compressie.
En toen kwam de olie langs de keerringen eruit zetten, maar nog steeds niet langs het kleppendeksel.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Tom Steverink schreef : Bij die compressie kunnen de zuigerveren m.i. niet zover heen zijn dat je zoveel overdruk hebt. Misschien zit de vlamdover (naast het blok, waar de slang aanzit) verstopt. Ik zou eerst eens een andere vlamdover monteren en eventueel de daaraan verbonden slang naar een catchtankje doen. Dan kun je zien wat er gebeurd..
Misschien wordt het inderdaad tijd om een catch can met extern filtertje te plaatsen om te kijken of de carterdruk beter afgevoerd wordt en de lekkage daardoor minder wordt. Heeft iemand hier ervaring met een bepaald type catch can? waar te koop?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Mijn B20 met K-nokkenas verbruikt nog geen liter op 5000 km en is niet geheel olie-dicht met de originele vilten keerring.
Het is vast iets onbenulligs wat dit veroorzaakt.
Zo'n catch can is voor de racerij mss handig maar een normaal motorblok heeft dat niet nodig.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Ik heb ook een tijd zo rondgereden totdat er een revisieblok in de 145 kwam. Hoop prut en vocht bij mij.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Heeft het daarnaast ook nog zin om met een dichte vuldop te gaan rijden, of met de huidige open vuldop maar dan met een filtertje erop om de dampen beter af te voeren?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Verder heb ik de dop van het remvloeistof reservoir er af gehad en ben toen gaan remmen, de pedaaldruk werd direct steviger/hoger. Binnenkort maar eens een proefrit maken.
groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.