- Berichten: 182
lekkage, waar te zoeken?
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Hans Latenstein schreef : Ik had ooit bij Chris Slager een filtertje gekocht dat een aansluiting bestaande uit een heel kort slangetje met slanngklem had. Dit paste perfect op het buisje van het eitje.
@Hans: bedoel je het eitje gewoon laten zitten en aan het uiteinde daar waar het messing filtertje zit het filtertje aan plaatsen, of het eitje verwijderen en het filtertje+slang rechtstreeks aansluiten op het blok? (al denk ik dat dit niet makkelijk zal gaan)
groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Bijvoorbeeld:
www.internet-automotive.com/m/204240-aut...EAQYFyABEgJmufD_BwE# wel even de diameter checken.
Bij een B20 loopt de carterventilatie net andersom dan bij een B18. Vraag me niet waarom, mogelijk iets met milieu-eisen van destijds.
B20: olievuldop naar inlaatspruitstuk en eitje naar luchtfilter. Bij jou zit het dus al goed zoals het zit (behalve dan de aansluitnippel met de te grote doorlaat).
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Ik denk dat het heel weinig uitmaakt wat de volgorder is van de carterontluchtingslangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Hans Latenstein schreef : Bij een B20 op het eitje.
Bijvoorbeeld:
www.internet-automotive.com/m/204240-aut...EAQYFyABEgJmufD_BwE# wel even de diameter checken.
Bij een B20 loopt de carterventilatie net andersom dan bij een B18. Vraag me niet waarom, mogelijk iets met milieu-eisen van destijds.
B20: olievuldop naar inlaatspruitstuk en eitje naar luchtfilter. Bij jou zit het dus al goed zoals het zit (behalve dan de aansluitnippel met de te grote doorlaat).
Dus klopt het dat ik eigenlijk kan kiezen:
OF een nippel met restrictie monteren en dan kan alles zo blijven zoals het nu is. (is origineler)
OF die slang verwijderen, een filtertje rechtstreeks op het eitje plaatsen (en dan de nippel die overblijft afdoppen?).
groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Bij de tweede maak je een denkfout: de slang van het eitje gaat nl naar je luchtfilter en niet naar de nippel op t spruitstuk. De slang van de olievuldop gaat naar die nippel, er is dus geen sprake van een nippel die over is.
Bij beide opties zal je een nippel met restrictie in je spruitstuk moeten zetten.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 182
Hans Latenstein schreef : Eerste optie klopt.
Bij de tweede maak je een denkfout: de slang van het eitje gaat nl naar je luchtfilter en niet naar de nippel op t spruitstuk. De slang van de olievuldop gaat naar die nippel, er is dus geen sprake van een nippel die over is.
Bij beide opties zal je een nippel met restrictie in je spruitstuk moeten zetten.
Oke helder, dank je wel Hans.
Ik las ook over dat sommige mensen een stukje benzineslang in de de dikkere slang gedrukt hebben om zodoende doorstroom opening te verkleinen en een soort restrictie te creëren. Creatief bedacht, geen idee of dit echt werkt en duurzaam is.
groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Als je de aansluitingen verwisselt trekt de motor valse lucht en gaat olie gebruiken(zuigt het op vanaf de kleppentrein). Let dus op.
De carterontluchting is ervoor om de oliedampen opnieuw te verbranden; is dus puur milieutechnisch. Niet open laten of met een filtertje afvoeren dus. Je loopt de kans de oliedampen in het interieur te krijgen.
Succes, Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Bij een B20 is het "eitje" het aanzuigpunt voor de carterventilatie. En of voor het filteren van die lucht nou het normale luchtfilter van de carb. of een los filtertje wordt gebruikt maakt niets uit.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
gr, Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.