De 142

  • Simon Nijenhuis
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-10-2024 20:01 #1046815 door Simon Nijenhuis
Beantwoord door Simon Nijenhuis in topic De 142
Hans,

Ben blij dat hij uiteindelijk bij jou terecht is gekomen. Behandelhem goed, hij kan nog jaren mee!!

Met technische groet,
Simon.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hans Van Kralingen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-11-2024 14:28 - 19-11-2024 14:35 #1047250 door Hans Van Kralingen
Beantwoord door Hans Van Kralingen in topic De 142
  Nu een aantal maanden verder. Bij de sleutel dag geweest en heb ik de 142 onder handen genomen. Olie, kleppen, ontsteking en bougies en algemeen even alles nagelopen.  Hij rijd nog steeds heerlijk. 
wel een steentje tegen de ruit maar gerepareerd door Carglass. Ook de koplamp links voor aangepakt ik hoorde een rammel en hij keek
een beetje scheel. Het gehele huis er uit gehaald er was een plastic montage klip los geschoten. Wat een waardeloos systeem ze sprongen steeds los dus uiteindelijk met een extra randje kit de reflector vast gezet. Ook de H4 vervangen door wat helderen exemplaren.

laat de winter maar komen 

Hans 
Laatst bewerkt 19-11-2024 14:35 door Hans Van Kralingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Simon Nijenhuis
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-11-2024 14:49 #1047251 door Simon Nijenhuis
Beantwoord door Simon Nijenhuis in topic De 142
Hans,

Goed te lezen. 

Mvg
Simon.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hans Van Kralingen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-02-2025 20:16 - 28-02-2025 20:29 #1048282 door Hans Van Kralingen
Beantwoord door Hans Van Kralingen in topic De 142
Ik kaap Simon zijn Topic, ik wil hier toch het verdere verloop van de 142 bijhouden.
Ondertussen gebruik ik de 142 als mijn dagelijks vervoer. Dat zijn vooral korte ritjes.
Staat gewoon buiten en soms op de oprit en heel soms in de schuur.
Ben onder tussen de 550.000 km gepasseerd zonder echte problemen.
Het verbruik op LPG is 11,62L/100KM.

Er zijn wel wat kleine probleempjes (vergasser bevroren) een wieltje van de kachelbediening los verder stuurde hij wat vaag en schudde met zijn kont.
Afgelopen zaterdag was er een sleuteldag bij VD Zon in Lisse om wat kleinen dingen te controleren en op te lossen.
Als eerste nog maar eens het kachel wieltje maar mij lukte het niet, de as was verschoven ik kreeg hem niet terug. Je moet het op gevoel er aan werken en ook nog in een onmogelijke houding. Gelukkig was daar een Volvo specialist (ben zijn naam kwijt) jongen vent met langhaar. Echt een topper die niet van ophouden weet en met veel geduld heeft hij het voor elkaar gekregen. APPLAUS!!!. Daarna de ontsteking gecontroleerd contactpunten opnieuw afgesteld en de ontsteking weer op tijd gezet. Loopt weer als een zonnetje. Tijdens het afstellen zag een mede club lid ineens dat de stuur stang, dat stuk dat er voor zorgt bij een aanrijding het stuur niet naar binnen schuift, bijna uit de pennen was. Op zich een gevaarlijk situatie waar we eerst niet zo gauw een verklaring voor konden vinden. Even werd gedacht dat het stuur helemaal los zat en naar achter was geschoven. Maar na een scherpe blik van de jonge monteur spotte hij dat de stang bijna van het stuurhuis was geschoven. Raar want hoe dat kan? Simple fix boutje los en de stang helemaal op het stuurhuis gedrukt vast zetten klaar. 

Nog even op de brug waar al heel snel duidelijk was dat de rubbers van de reactie stang helemaal weg waren ook de rubbers van de schokbrekers helemaal verdroogt.  met een goed gevoel weer naar huis was een fijne en goede sleutel dag. Bedankt voor de hulp!

Eenmaal thuis direct rubbers en schokbrekers bestelt.

Vandaag droog en mooi weer dus auto op de oprit en begonnen met de achter schokbrekers en de reactie stang. Eigelijk appeltje eitje alleen de oude bus uit de reactie stang was een ander verhaal. Even naar een bevriende garagehouder gegaan maar de grote bus wilde er niet uit. Ook niet met grof geweld. Uiteindelijk met een zaag en beitel kwam hij er uit. Alles schoongemaakt en Kreidler rood gespoten (ander hobby). De schokbrekers kwamen zo los alles zat netjes met kopervet gemonteerd (Simon) en daarna weer de stang gemonteerd. Even een probleempje hij paste niet meer was 2 cm te kort ;-) Even aan 1 kant op krikken was de oplossing. Daarna naar de voorkant. Ook hier appeltje eitje even moeten pielen om de moer er op te krijgen maar is prima gelukt. 
Gelijk de klepdeksel pakking vervangen en het luchtfilter. 

Wat een verschil hij stuurt als een scheermes en kan ook met redelijk snelheid over een drempel echt een heel groot verschil...

De schokbrekers zijn van het merk KYB Premium en rondom zijn de kosten 150 euro. 

Voor de zomer nog een keer olieverversen en kleppen stellen...


Gr Hans 


 
Laatst bewerkt 28-02-2025 20:29 door Hans Van Kralingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Simon Nijenhuis
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-03-2025 22:19 #1048374 door Simon Nijenhuis
Beantwoord door Simon Nijenhuis in topic De 142
Mooi gedaan HAns,

En prima dat je doorgaat waar ik geeindigd ben. Hartelijke groet,
Simon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD