EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
23-10-2015 19:43 #155090 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank!
Het zijn puur putjes, geen gaatjes.
Heb vanaf beide kanten met een lamp gecontroleerd.
Dan ga ik het lekker zo laten. Dan vloeit er tzt wel epoxyprimer in.
Met vertinnen heb ik er toch weer meer hitte in.
Omdat ik van boven en onder gelast heb, ga ik nog wel de onderkant ook even afbramen.
Daar kan dan inderdaad mooi 2K epoxy op en strijkkit.
Als het nieuwe schuifdak er eenmaal in zit kan de spuiter daar niet meer bij dus dat doe ik dan zelf qua eindstadium.
De bovenkant gaat even in een tijdelijke primer. Voor hij gespoten wordt gaat de auto namelijk kaal en integraal in de epoxy.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2015 15:05 #155112 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En inmiddels de lasnaad ook aan de onderzijde afgeslepen en beide kanten in de Ferpox gezet.


Op naar het volgende klusje. Ook links en rechts een strip inlassen om het gat ook in de breedte smaller te maken.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
24-10-2015 16:16 #155114 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Super Lars !

Je hebt het inlassen tot een goed einde gebracht, mijn complimenten.
Echt mooi die ribbel zo weer in ere hersteld.
Het vreet tijd en "geheugenruimte" al dat gepieker en overwegen maar het resultaat is er dan ook naar. ;)

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2015 19:35 #155121 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Geen eenvoudige klus maar heel mooi geworden Lars, super de wagen heeft weer een echt dak.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2015 14:44 #155138 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank!
Inderdaad, heel wat gedachten-experimenten, bestelde spullen en daadwerkelijk proberen.
Alhoewel wellicht nu uiteindelijk niet nodig toch leuk en leerzaam, zeker met alle meedenk input en reacties.
Het was alweer even geleden dat ik aan het lassen was geweest, maar moet zeggen dat ik de smaak weer aardig te pakken heb, leuk werk toch. Morgen weer verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2015 15:58 #155153 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels zitten ook de twee strips in de lengte links en rechts erin. Nog wel even afwerken, maar het gat voor het nieuwe schuifdak in nu in elk geval voorbereid/op maat.
Zie ook blogpost Strips in de lengte in het dak gelast, gat voor schuifdak op maat



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2015 19:06 #155162 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hey Lars,

Je gaat echt lekker. Ziet er heel netjes uit en mij is verteld dat ik enorm van dat open dak ga genieten. Hoop dat dat bij jou ook zo is :lol:

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2015 20:50 #155168 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank! Ja, dat gaat zeker genieten worden. Eigenlijk nu al ;)
Het oude en slechte schuifdak was een van de grootste dilemma's van deze body (zie ook Gezocht: tips voor schuifdak of kanteldak combi ). Gelukkig gaat dat nu dus goedkomen.
Nu verder met de body restauratie en daarna het dak erin laten bouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2015 16:35 #155320 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Update: Hij hangt.
Zie ook blogpost Volvo Amazon combi in kantelbrug gehangen


Nu laswerk aan de bodem te doen, ook de dorpels maar vervangen dan de bodem stralen en in de RX zetten.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2015 21:48 #155897 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo, tijd voor weer even een update.
Inmiddels heb ik wat nieuwe delen gekocht, zie blogpost: Nieuwe combi deuren en gereviseerde voortrein gekocht
Een subframe


Vier nieuwe deuren waarvan de voorste echt nog nieuw en alleen wat vliegroest en de achterste nieuw, gespoten en daarna heel kort gemonteerd geweest.



En aan het lassen geweest. De bodem linksachter wilde ik graag opnieuw.
Zo was het



En zo is het nu


Zie ook blogpost Bodemplaat linksachter in combi gelast
Alleen de lassen nog even afslijpen en nalopen.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.