EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
30-01-2016 14:08 - 30-01-2016 14:28 #157837 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het ziet er niet echt professioneel uit :oops: maar ik had er wel een steuntje onder geslagen (zwarte pijl) omdat ik de vloer er ook voor een groot deel uit had. Met dit soort dingen kun beter wat te veel doen dan helemaal niets, misschien is het niet nodig maar voor mijn gevoel is het beter. Er zijn voorbeelden op het forum waar mensen alleen de tunnel hebben laten zitten en dan vrolijk verder lassen, ik krijg daar kippenvel van maar blijkbaar gaat dat ook goed :?:




Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2016 14:22 #157838 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Lars, een schoor aan de binnenkant lassen is zeker een optie, probleem zou dan kunnen zijn dat deze weer in de weg zit als je de nieuwe balk gaat plaatsen. Misschien kun je als alternatief tijdelijk even een steun tussen je A-stijl en de bumpersteun lassen dan vang je al heel veel op omdat je de krachten dan langs de dorpel leidt. Steunen tussen de dorpels links en rechts en de vloer zou alles compleet maken




:)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2016 21:49 #157850 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank! Op de Jongerenregister Facebook pagina kreeg ik ook nog handige tips en suggesties. Daar werd ook aangegeven dat het niet perse nodig is. Toch ben ik liever "safe than sorry" en zit de eerste schoor erin. Een oud stuk LPG tank frame van schutbord naar dorpel en vloer.


Koker van de VKB bij Volvo Lotte was van Eric van Vliet, maar daar kon ik niks over terugvinden en omdat ik door wil heb ik vanmiddag toch maar die bij Nordicar besteld.
Maandag nog wat staal halen en dan nog wat schoren maken (mooie schets Rob, die schoor doe ik ook).
En de body op de kop fixeren zodat hij even niet kan draaien en tot slot nog in het midden vanaf de dorpels op de grond steunen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2016 21:17 #157928 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels nog twee schoren gelast en een balk tussen de andere chassisbalk en radiatorbalk gezet.


In het midden ter hoogte van de handrem steunen gaat hem niet worden omdat dan ook de achterkant omhoog wil.
Misschien dat ik de body nog ondersteun aan/met de A-stijlen maar ik denk dat ik het zo maar laat. Nu kan hij ook gewoon nog draaien. Bij het verwijderen van het eerste deel balk gaf hij geen krimp.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2016 22:04 #157929 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ziet er goed uit Lars, volgens mij kan er nu niets meer gebeuren. Ik zie dat je zelfs al hulp krijgt van je zoon, nu kan het echt niet meer mis gaan :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2016 21:44 #157937 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hij vindt het reuze interessant.
Inmiddels heb ik de balk met knik binnen, maar ben nog niet helemaal happy met de pasvorm.


De buitenmaat van de balk op de auto is 70 mm en die van de balk 77 mm.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
02-02-2016 22:43 #157944 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dat is een vrij groot verschil Lars, bovendien vind ik de balk niet echt goedkoop.

Je kunt hier online je maten ingeven en de prijs berekenen;

www.metalpoint.nl/plaatwerkprofi ... ofiel.html

Op laten sturen, afhalen / snel leveren / langzaam leveren (goedkoper) alles kan.

Ik heb privé en zakelijk goede ervaring met dit bedrijf.


groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2016 23:53 #157949 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo dat is mooi Jan, heb net gekeken voor een balk van een meter // 2.5 mm en daar betaal je 9,14 Euro voor dat is wel heel mooi.
Bedankt voor de tip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 08:20 #157952 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Gaaf Jan, dankje!
In hun online tool moeten maat A en C (de hoogte van de balk) over de hele lengte gelijk zijn.
De chassisbalk loopt van achter naar voor iets op in hoogte.
Zal desondanks eens informeren wat de mogelijkheden zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 12:30 #157959 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels even contact gehad met Nordicar. Die 77 mm breed is niet juist, het moet inderdaad 70 mm zijn.
Hij gaat dus retour. Iets met haastige spoed....
Nu alsnog met Eric in contact. Als die van hem voor mij voldoende lengte heeft wordt dat heb. Zijn maten kloppen in elk geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.