EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
17-02-2016 20:27 #158309 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Even een update die niet direct wat met EV of de combi te maken heeft, maar wel indirect.
Ik heb een nieuwe laskap gekocht en deze kan ik iedereen aanbevelen.
Het is een automatisch dimmende instelbare 3M Speedglas 100V geworden.
Zie ook blogpost 3M Speedglas 100V automatische laskap gekocht
Waarschijnlijk zijn er wel meer goede, maar voor mij is het verschil met mijn oude echt supergroot!
Zicht voor het lassen


Zicht tijdens het lassen, filter op stand 10. Is in het echt zelfs nog beter dan op de foto





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2016 21:27 #158311 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Die kappen zijn echt helemaal geweldig, een echte aanrader. Toen ik aan mijn project begon heb ik er een bij Cranenbroek gekocht. Is mogelijk niet dezelfde qualiteit als de 3M maar het maakt het lassen echt veel eenvoudiger.
Knappe foto's trouwens die je door de kap hebt genomen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2016 23:11 #158316 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
speedglas is wel dé laskap onder de laskappen ja geen slechte investering:)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2016 16:11 #158462 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels zit ook het dwarsbalkje er weer onder



En de vloerplaat erin



Detailstappen/foto's zie blogpost: Vervolg laswerk linksvoor combi



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2016 09:28 #158472 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hey Lars,
Zijn dat die versterkte balken van Ton (en Eric) van Vliet?
Topkwaliteit!
Ze zitten nu ook onder mijn combi. Heel tevreden over het laswerk.
Succes! Ziet er goed uit!
Groet, Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2016 13:10 #158476 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Klopt, dat zijn ze, echt top!
Voor de geïnteresseerde, deze dus link.marktplaats.nl/m1017975357
Goede pasvorm en mooi dik metaal (2mm).
Dit qua pasvorm in tegenstelling met de balken met knik die ook wel op de markt zijn. Die was te breed, maar kon gelukkig retour.
Zie ook mijn blogpost: Begin gemaakt met reparatie bodem linksvoor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2016 23:03 #158606 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Nog weer even een update. Inmiddels begint het laswerk linksvoor richting een einde te gaan.
Twee stukken in het binnenscherm vervangen en het nieuw ingezette binnenscherm waar het voorscherm op rust ontdaan van dubbele plaat en doorgelast.


Zie ook blogpost Laswerk binnenscherm linksvoor Amazon combi afgerond voor meer foto's.
Het "point of no return" is daarmee nu echt bereikt. De body begint al aardig hard te worden dus nu echt hiermee verder. Maar weer eens een slag maken met de achterkant.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2016 22:14 #158818 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Zo en voor de achterkant ben ik ook een stukje verder.
Ik heb de tekeningen af voor nieuwe bumpersteunhouders en heb wat offerteaanvragen uitstaan om die te laten lasersnijden.


Zie ook blogpost CAD tekening bumpersteun houders gemaakt

En ook achter alweer wat plaatjes gemaakt en erin gezet.


Zie ook blogpost Vervolg reparatie hoek rechtsachter combi

Tot slot ben ik vorige week even gaan sparren met Carrosseriebouw Jansen voor de vervolgstappen van de body restauratie.
We hebben het dan over stralen, deels vlamverzinken, epoxy, etcetera.
Inzichten voor nu: eerst laswerk helemaal klaar, dan stralen & vertinnen is voor mij te tricky.
Voor meer ins en outs, zie blogpost Sparren met Carrosseriebouw Jansen over body restauratie



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2016 23:04 #158821 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hè Lars, interresant verslag van carrosseriebouw Jansen, goede tips waar je mee verder kunt. Mooi dat er weer vorm in de wagen komt, ziet er goed uit het geeft je weer een drive om verder te gaan. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om de bumper er langs te houden, deze geeft namelijk een hele mooie maat referentie. Vooral de aansluiting van de hoekstukken op de carrosserie is daarbij erg belangrijk. Je kunt dan ook zien of de wagen niet te smal of juist te breed wordt.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2016 23:46 #158824 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Net hetzelfde gezegd als Rob maar dan op facebook haha. :lol:

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.