EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
03-02-2016 17:01 #157971 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Oeps! Toen ik de balk voor de versnellingsbak support bevestiging doorhaalde klikte de slijpnaad van een millimeter wel degelijk meteen dicht. Staat dus toch nog aardig wat spanning op.

Bijlage image.jpeg niet gevonden



Dan toch eerst de body maar verder stabiliseren en zorgen dat die slijpnaad weer op 1mm open staat...

Bijlage image.jpeg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 19:29 #157975 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Groot gelijk Lars, dat soort details gaan je later in principe heel veel ellende besparen. En ik zit net te denken, eigenlijk is dit een heel makkelijke manier om de stijfheid en vormvastheid te controleren. Simpelweg een zaagsnede in het dragende deel zetten en dan zien of het dicht/open gaat als het volledig door is. Niet met een slijpschijf, want die slijpt ook het dicht zakkende deel weg.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2016 09:19 #157990 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Met een instelbare schoor staat het nu weer zoals het hoort.

Bijlage image.jpeg niet gevonden




Bijlage image.jpeg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2016 09:46 #157992 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Knappe oplossing Lars :idea: , creativiteit kent weer geen grenzen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-02-2016 12:54 #157993 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
nette oplossing... maar ik zie dat er al meer aan gelast is, weet je zeker dat het toen al niet vervormd is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2016 20:38 #158004 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het oude laswerk bestaat vooral uit "oplap" plaatjes die ze er overheen hebben gelast.
Ik heb niet het idee dat hij zo ver weg is geslepen dat hij vervormd is geraakt.
Maar is wel een goed punt. Ik zal nog even kijken of ik links en rechts kan meten en vergelijken voor ik de nieuwe erin las. Voor zover je überhaupt voldoende nauwkeurig kunt meten en die ene mm iets uitmaakt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2016 22:03 #158077 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Even twee updates:
1) Heb de auto even nagemeten en hij is gewoon recht zoals hij er nu bij staat.
2) De schuurvondst heb ik opgehaald


even een beetje schoongemaakt


Thuis de kapotte natte rubber matten eruit getrokken en de auto verder geïnspecteerd.
Hij heeft z'n slechte en goede punten.
Zie foto's blogpost: Volvo Amazon combi schuurvondst opgehaald en geïnspecteerd

Conclusie: er zit teveel werk aan om deze als nieuwe donor voor de EV ombouw te gebruiken.

Wel is de achterkant nog origineel qua vorm.




Ik ga hem dus als voorbeeld gebruiken. Hij is te goed om te slopen als plaatwerkdonor.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2016 20:37 #158143 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels weer een slag gemaakt met de body.
De balk van Eric ontvangen, erg goede pasvorm en kwaliteit! Een aanrader.
Met een hulp stuk de juiste maten en hoek bepaald.


En daarna de balk in de juiste knik vastgelast, afgeslepen en de las vertind.




Daarna eerst onder alles gelast en daarna aan de bovenkant de originele puntlasposities hergebruikt voor proplasjes.
En hij zit erin:


Zie ook blogpost: Nieuwe kokerbalk linksvoor zit erin
Nu verder met de rest van het plaatwerk er omheen.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2016 07:59 #158148 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Wauw, ziet er goed uit Lars.

Heb je de binnenkant van de balk ook nog een preventieve behandeling gegeven of ga je dat doen nadat alles afgelast is?
Hou vol :)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2016 09:33 #158149 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank!
Ik heb er RX10 opgedaan aan de binnenkant.
Later ga ik er nog vet in spuiten, zie ook www.oudevolvo.nl/blog/2015/10/08 ... s-gekocht/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.