Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
14-09-2018 23:50 #179048 door Stefan Lambrechts
Beantwoord door Stefan Lambrechts in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hoi Wessel, waar heb jij je airride systeem vandaan want las dat je nu eindelijk een goed systeem had.
Ik ben zelf ook op zoek naar balgen en een stuur systeem. Verders heb je een prachtige wagen die gelukkig niet zo standaard is
als de meeste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2018 21:54 #179295 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@Rob,
Bedankt voor al je goeie en leuke reacties al die jaren door! :)

@Stefan
Ik heb mijn management systeem van Null-bar en mijn balgen van Airlift bij brabant customs.
Dit is allemaal universeel en ga uiteindelijk weer van setup veranderen, omdat ik alles wil verbeteren en aanpassen zodat alles 100% werkt.

Tevens nog een nieuwe bumperophanging gemaakt en aan de volvo gelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2018 17:40 #179698 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Vandaag maar eens begonnen de achteras eronder weg te halen.
Waarschijnlijk laat ik deze stralen en coaten. Daarnaast een nieuwe set PU rubbers aangeschaft.

Voor de zekerheid ook maar een spanband om de auto heen gedaan zodat hij niet voorover valt door het gewicht van de motor.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-10-2018 12:02 #179708 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Aha, jij werkt dus bij Tosec, dat is een schitterend bedrijf zeg.
Daar heb ik wel eens wat zetwerk laten doen, jammer dat het zo'n eind fietsen is vanaf Amersfoort anders zou ik je collega wel willen worden :-)

Wat stralen van je achteras betreft ; zorg alsjeblieft voor 200% afdichting van je as. Stralen is zúlk groot geweld dat het binnendringen van straalgrit op de loer ligt. Indien je speling op je wiellagers toch nog afgesteld moet worden kan je ook overwegen de as uit elkaar te trekken en het aslichaam los te stralen waarna je met perslucht de laatste korrel uit je as kunt blazen.

Misschien ook een leuke gelegenheid schijfremmen op je achteras te bouwen? Ik heb nog wel setje nieuwe adapters voor je te koop....
De adapters zijn een soort van universeel; de boutgaten voor de klauwen zijn nog niet geboord, je kunt dus klauwen kiezen die jij wilt.

Succes met de upgrade van je Ama, wat je er nu aan doet ziet er goed uit man!

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2018 15:29 #179716 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Jan van Bochove schreef : Succes met de upgrade van je Ama, wat je er nu aan doet ziet er goed uit man!

Zeker Weten! Maar vroeger waren Wessels constructies ook leuk om te volgen!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2018 20:21 #179775 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Jan,
Ja klopt een super bedrijf!
Werk er nu al bijna 4 jaar met plezier.
Wat de as betreft heb ik al een vrijwilliger (slachtoffer) gevonden die mijn as helemaal wil schoon borstelen om te spuiten. Ik wil nog wel even de pakking en olie verversen. Heeft iemand enig idee hoeveel olie er precies in moet?
Wat de schijfremmen betreft vind ik het niet echt nodig aangezien mijn remmen al blokkeren met de trommelremmen als ik de rem flink intrap (bekrachtigt). Toch super bedankt voor het aanbod!

@Hans,
Ik moet toegeven dat ik aardig creatief was, alleen met het verkeerde materiaal en logica haha.

Ondertussen nog bezig geweest om de rubbers uit de achteras stangen te persen.
Ook eens gekeken hoe het verschil zou zijn met een staalborstel.

Tevens ook bezig geweest om een 'hufterproof' trommelrem trekker te maken aangezien mijn trommelremmen gigantisch vast zitten.
Deze gemaakt met een m20 bout en dubbele moeren zodat er weinig kans is dat ik het draad kapot draai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2018 20:55 #179776 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel,

In het begin vond ik je roekeloos en onverantwoord bezig en dat heb ik laten merken misschien weet je dat nog wel. Ik heb me daarna qua berichten afzijdig gehouden. Maar ik ben je draadje toch blijven volgen, sterker nog hij staat vanaf het prille begin al in mijn favorieten en ik krijg dus bij elke posting een berichtje en dan lees ik deze gewoon door. Maar wat ben jij gegroeid in alles. Je pakt de dingen nu goed aan en verantwoord aan en je hebt een mooie werkplaats waar ik eigenlijk wel een beetje jaloers op ben dat hij van binnen mooier is dan die van mij. Van mij krijg je een dikke duim omhoog ga zo door en maak er een mooie amazon van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2018 19:30 - 20-10-2018 19:32 #179812 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Rene
Fijn om te zien dat ik nu ook erkenning van jou krijg. Ik heb waarschijnlijk ook niet helemaal degelijk gereageerd op je vroegere reacties, maar dat terzijde.
Dankjewel voor het compliment!

Dit weekend verder gegaan met mijn achteras. Ik heb de trommelrem trekker vast gelast aan mijn werktafel zodat hij geen kant op kan en ik fatsoenlijk kracht kan zetten op de bout om aan te draaien.
Tot mijn verbazing gingen de trommelremmen super makkelijk los hiermee. En dat terwijl ze met een slaghamer met geen mogelijkheid los te krijgen waren.

-- Mocht er iemand zijn die zijn trommelremmen ook met geen mogelijkheid los kan krijgen, dan stel ik mijn trekker ter beschikking om te lenen--

Na het openen van de remmen bleek dat het enigzins wel nodig was om de remvoering te vervangen haha.

Daarna de as verder kaal gemaakt en kan deze weg om schoongemaakt te worden.

Verder was ik zelf nog benieuwd of er iemand ervaring heeft in deze hendels voor de handrem over te zetten naar de nieuwe remschoenen. Kan dit gewoon door de pen af te slijpen en te vervangen door een boutje en borgmoer? Of is hier een andere manier voor?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2018 21:25 #179814 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Waarom zou je die stiften eraf slijpen? De vorige eigenaar van mijn 1800S heeft dat ook gedaan, waardoor de handrem nauwelijks meer werkte.
Zorg gewoon dat die stiften in de schoenen passen!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2018 23:40 #179825 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Rob

Kan je me ook uitleggen hoe?
De stiften lijken er geperst/ geslagen in te zitten waardoor ik niet anders kan dan ze eraf te slijpen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.