- Berichten: 38
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- Stefan Lambrechts
-
- Junior lid
-
Ik ben zelf ook op zoek naar balgen en een stuur systeem. Verders heb je een prachtige wagen die gelukkig niet zo standaard is
als de meeste.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Bedankt voor al je goeie en leuke reacties al die jaren door!

@Stefan
Ik heb mijn management systeem van Null-bar en mijn balgen van Airlift bij brabant customs.
Dit is allemaal universeel en ga uiteindelijk weer van setup veranderen, omdat ik alles wil verbeteren en aanpassen zodat alles 100% werkt.
Tevens nog een nieuwe bumperophanging gemaakt en aan de volvo gelast.
Instagram @wess.gt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Waarschijnlijk laat ik deze stralen en coaten. Daarnaast een nieuwe set PU rubbers aangeschaft.
Voor de zekerheid ook maar een spanband om de auto heen gedaan zodat hij niet voorover valt door het gewicht van de motor.
Instagram @wess.gt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1269
Daar heb ik wel eens wat zetwerk laten doen, jammer dat het zo'n eind fietsen is vanaf Amersfoort anders zou ik je collega wel willen worden

Wat stralen van je achteras betreft ; zorg alsjeblieft voor 200% afdichting van je as. Stralen is zúlk groot geweld dat het binnendringen van straalgrit op de loer ligt. Indien je speling op je wiellagers toch nog afgesteld moet worden kan je ook overwegen de as uit elkaar te trekken en het aslichaam los te stralen waarna je met perslucht de laatste korrel uit je as kunt blazen.
Misschien ook een leuke gelegenheid schijfremmen op je achteras te bouwen? Ik heb nog wel setje nieuwe adapters voor je te koop....
De adapters zijn een soort van universeel; de boutgaten voor de klauwen zijn nog niet geboord, je kunt dus klauwen kiezen die jij wilt.
Succes met de upgrade van je Ama, wat je er nu aan doet ziet er goed uit man!
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950
Zeker Weten! Maar vroeger waren Wessels constructies ook leuk om te volgen!Jan van Bochove schreef : Succes met de upgrade van je Ama, wat je er nu aan doet ziet er goed uit man!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Ja klopt een super bedrijf!
Werk er nu al bijna 4 jaar met plezier.
Wat de as betreft heb ik al een vrijwilliger (slachtoffer) gevonden die mijn as helemaal wil schoon borstelen om te spuiten. Ik wil nog wel even de pakking en olie verversen. Heeft iemand enig idee hoeveel olie er precies in moet?
Wat de schijfremmen betreft vind ik het niet echt nodig aangezien mijn remmen al blokkeren met de trommelremmen als ik de rem flink intrap (bekrachtigt). Toch super bedankt voor het aanbod!
@Hans,
Ik moet toegeven dat ik aardig creatief was, alleen met het verkeerde materiaal en logica haha.
Ondertussen nog bezig geweest om de rubbers uit de achteras stangen te persen.
Ook eens gekeken hoe het verschil zou zijn met een staalborstel.
Tevens ook bezig geweest om een 'hufterproof' trommelrem trekker te maken aangezien mijn trommelremmen gigantisch vast zitten.
Deze gemaakt met een m20 bout en dubbele moeren zodat er weinig kans is dat ik het draad kapot draai.
Instagram @wess.gt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
In het begin vond ik je roekeloos en onverantwoord bezig en dat heb ik laten merken misschien weet je dat nog wel. Ik heb me daarna qua berichten afzijdig gehouden. Maar ik ben je draadje toch blijven volgen, sterker nog hij staat vanaf het prille begin al in mijn favorieten en ik krijg dus bij elke posting een berichtje en dan lees ik deze gewoon door. Maar wat ben jij gegroeid in alles. Je pakt de dingen nu goed aan en verantwoord aan en je hebt een mooie werkplaats waar ik eigenlijk wel een beetje jaloers op ben dat hij van binnen mooier is dan die van mij. Van mij krijg je een dikke duim omhoog ga zo door en maak er een mooie amazon van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Fijn om te zien dat ik nu ook erkenning van jou krijg. Ik heb waarschijnlijk ook niet helemaal degelijk gereageerd op je vroegere reacties, maar dat terzijde.
Dankjewel voor het compliment!
Dit weekend verder gegaan met mijn achteras. Ik heb de trommelrem trekker vast gelast aan mijn werktafel zodat hij geen kant op kan en ik fatsoenlijk kracht kan zetten op de bout om aan te draaien.
Tot mijn verbazing gingen de trommelremmen super makkelijk los hiermee. En dat terwijl ze met een slaghamer met geen mogelijkheid los te krijgen waren.
-- Mocht er iemand zijn die zijn trommelremmen ook met geen mogelijkheid los kan krijgen, dan stel ik mijn trekker ter beschikking om te lenen--
Na het openen van de remmen bleek dat het enigzins wel nodig was om de remvoering te vervangen haha.
Daarna de as verder kaal gemaakt en kan deze weg om schoongemaakt te worden.
Verder was ik zelf nog benieuwd of er iemand ervaring heeft in deze hendels voor de handrem over te zetten naar de nieuwe remschoenen. Kan dit gewoon door de pen af te slijpen en te vervangen door een boutje en borgmoer? Of is hier een andere manier voor?
Instagram @wess.gt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zorg gewoon dat die stiften in de schoenen passen!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Kan je me ook uitleggen hoe?
De stiften lijken er geperst/ geslagen in te zitten waardoor ik niet anders kan dan ze eraf te slijpen
Instagram @wess.gt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.