Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
05-09-2017 22:02 #171610 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Dat zou wel heel leuk zijn als we deze fotogenieke wagen nu eens in het echt kunnen zien Wessel, ik hoop dat je komt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2017 01:25 #171642 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, ik zou de rubbers van de onderste draagarmen voor wel van PU doen, die zijn los opgebouwd en kunnen dus gemakklijker een grote slag maken van de draagarmen dan de standaart bussen.
En dat is in jou geval nodig.
Ik ben benieuwd of de bussen die er nu bij jou inzitten nog heel zijn.
Het zou me verwonderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2017 18:35 #171776 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Waanzinnig project Wessel! Heel leuk om te volgen en blij te zien dat je een betrouwbare combinatie hebt op deze manier.
Zou je misschien meer detail foto's van de motor ruimte kunnen posten? Ik ben al een tijdje aan het kijken welke blokken er allemaal in een amazon gebouwd kunnen worden en ik had eerlijk gezegd een ford sierra blok nog niet overwogen. Wellicht kan je hier nog wat over toelichten ondanks dat je het zelf niet hebt ingebouwd. Ik zag bijvoorbeeld dat je wel de versnellingsbak had vervangen dus je weet duidelijk met welke spullen je te maken hebt! Zijn er aanpassingen aan het subframe gemaakt om de motor te herbergen en hoe zit het met het schutbord?
Ook een gaaf project: www.speedhunters.com/2016/09/daring-to-b...th-mitsubishi-power/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2017 12:56 #173297 door Jaap Koning (GAST)
Beantwoord door Jaap Koning (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Nou Wessel, ik ben een redelijke Amazone purist maar deze is wel gaaf hoor!
160 pk is best wel veel voor een Ama, ik heb er maar 90......
Let je wel goed op de drempels :-)?
Succes ermee en hou 'm heel!
Groeten,
Jaap Koning

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2017 08:45 #173843 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@Paul, mijn excuses, ik heb er niet meer aan gedacht aangezien ik druk was met mijn verbouwing. Hopelijk kan ik er volgend jaar wel bij zijn.

@Hans, dankjewel! ik ga het ook daadwerkelijk waarmaken deze keer. Als ik door mijn topic scroll moet ik ook mijn handen voor mijn ogen doen aangezien ik een beunhaas was met weinig ervaring. gelukkig heb ik er wel veel van geleerd.
Wat de motor betreft word het iets waar je totaal niet aan zou denken :)

@Johan, ik ben bang dat er uberhaupt geen rubbers meer tussen zitten haha. ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad voor de volvo en hoop er deze winter/ lente mee te kunnen beginnen.

@Oscar, dankjewel! in principe hoef je voor een sierra blok vrij weinig aan te passen. het schutbord blijft gewoon intact. alleen de versnellingsbaktunnel moet aangepast worden, de motorsteunen en de cardanas moeten ook op maat gemaakt worden.
toch kan ik een sierra blok niet aanraden, aangezien er talloze verschillende types blokken zijn van de sierra. wat de zoektocht naar onderdelen niet makkelijk maakt.
het blok dat ik erin heb liggen zijn de onderdelen erg schaars van aangezien de meeste sierras naar de sloop zijn gegaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2017 18:49 - 15-12-2017 18:51 #173848 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2017 08:24 #174014 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Wessel, dank voor je antwoorden! We hebben op dit moment ook nog een miata blok met een 6 bak liggen 1.8 VVT. Ik probeer binnenkort die eens voor een mark up in de volvo te leggen (eerst andere motor er even uit). Dan ga ik beslissen of dat een eventuele optie is. Fabriek af zijn die met 140 pk geleverd, dat lijkt mij ruim voldoende.

Mooi project hè Simon!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2018 15:21 - 20-01-2018 15:22 #174636 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Het begin van het uit elkaar halen van de Volvo voor de heropbouw is begonnen!
Tijd voor een nieuw project, maar nu met meer verstand, ervaring en benodigdheden.
De waarschuwing voor de ogen van puristen en orgineel liefhebbers blijft staan ;)
Updates zullen volgen!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2018 16:17 #174637 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Dat gaat zeker goed komen Wessel, mooie ruimte heb je trouwens. Alleen dat al maakt het veel belovend als je ziet dat je vorige project buiten op de oprit begon.
Heel veel succes, ik kijk uit naar de volgende update
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 16:41 - 20-01-2018 16:42 #174638 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Daar sluit ik mij bij aan Rob!
Mooi om getuige te zijn van de professionele (nu) aanpakmethode, het is een prachtig project om te volgen.
Origineel vind ik prachtig om eens naar te kijken maar na 3 "fabrieksnieuwe" heb je ze eigenlijk wel gezien, aanpassingen trekken daarom meer mijn aandacht, leuk om te bekijken hoe en waarom mensen dingen doen zoals ze ze doen.

Houd ons inderdaad vooral op de hoogte Wessel!!

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.