Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
01-12-2018 18:24 #180576 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Klasse werk Wessel, k’ben erg onder de indruk van je oplossing. Zou je voor de schokbreker niet een zelfde steun kunnen gebruiken als die van de stabilisator stang. Je zou ze van een slechte set kunnen afboren en over zetten op die van jouw. Ik heb ook al eens een foto gezien van een draagbare die zo origineel geleverd werd, dan was hij zowel links als rechts te gebruiken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2018 19:24 #180577 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@Rob,

Zoals gewoonlijk weer een erg goed idee van je Rob!
Maar hiervoor heb ik wat anders bedacht haha
Ik heb een plaat gemaakt die in de onderste draagarm word gelast om de balg aan te bevestigen en daaraan zit ook een steun voor de schokdemper. Het bovenste deel las ik dan vast aan het chassis. Voor het onderste deel moet ik nog het een en ander aanpassen. Ik heb alvast getest met het wiel of ik dan volledig de draai kan maken, maar dat zit goed.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2018 14:10 #180590 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wat een goed plan Wessel, twee vliegen in een klap. Is inderdaad veel beter om zo de balg en de schokbreker te integreren
Top :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 13:33 #180739 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Vandaag mijn nieuwe kleppenblok uit china binnen gekregen!

Exact hetzelfde als de VU4 kleppenblok van Accuair maar dan zonder sticker en 350 euro goedkoper :)

Met dit kleppenblok kan ik een managenent systeem koppelen waardoor ik verschillende hoogte standen in kan stellen d.m.v. een touchpad.

Ook nog bezig geweest met een verbeterde versie van de bevestigingsplaat van de balg die in de onderste draagarm komt.
Hier komt nog tapdraad in om de balg vast te houden.


Verder nog vervanging gemaakt voor de chassisbalken of wat er nog van over is gebleven door het laag rijden met de honda veren haha.

Deze worden vervangen door sterkere delen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2018 23:54 #180758 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He Wessel mooi werk. Ik zat even naar de nieuwe constructie te kijken, misschien zie ik beren op de weg die er helemaal niet zijn. De draagarm is zo ontworpen dat de krachten die erop komen verdeeld worden over de hele lengte. De groene pijlen geven de krachten omhoog en omlaag aan. Bij de nieuwe constructie zou je misschien een scherp punt (lees knikpunt) kunnen creeëren waar je van een heel sterk nieuw deel ineens overgaat op het relative zwakkere originele deel (dikke groene pijl, grote krachten naar beneden) Hierdoor zou de arm op dat punt kunnen breken. Misschien kun je aan de nieuwe plaat een deel lassen waardoor deze geleiderlijk overgaat op de bestaande arm zoals op de tekening er onder, dan voorkom je mogelijk dit breekpunt probleem



Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
11-12-2018 06:19 #180759 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Precies wat ik ook dacht Rob, dit ziet er uit als toekomstige breuklijn.
En dat zou jammer zijn bij zo'n gaaf project.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2018 11:31 #180760 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Rob & Jan

Dankjewel voor je uitleg en tekening Rob! Zoals ik zie op je tekening heb je dat gat waar de veer in valt nog meegerekend, maar mijn plaat valt nog ruim over dat gat heen zoals je op de foto kunt zien:


Ik weet niet of dit voldoende lijkt maar als jullie me alsnog aanraden om hem te verstevigen zal ik dat doen!
Fijn dat jullie dingen zien en melden waar ik niet eens over nadenk haha.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2018 23:34 #180769 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik zou aan de andere zijde van de draagarm in het U gedeeltes een dikke strip lassen, kan er denk wijnig meer gebeuren.

M.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2018 07:00 #180771 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Johan Geers schreef : Ik zou aan de andere zijde van de draagarm in het U gedeeltes een dikke strip lassen, kan er denk wijnig meer gebeuren.

M.vr.gr.

Johan Geers


Dan zou het beter zijn om deze strip op de onderzijde te lassen je wilt de uiterste vezel afstand vergroten aan de binnen kant zou het weinig toevoegen.

En krachten in staal moet je altijd laten wegvloeien in dit geval wil je alles zo ver mogelijk naar het scharnier punt brengen en van daar kan het het subframe in. Er zijn heeeeel vroeger wel eens schepen gemaakt met een vierkant luik in de boven kant deze scheurde door midden omdat alle spanning (kracht) door de hoek van het luik moest. Door hier een radius in te brengen vloeien alle krachten langs de hoek en blijven de schepen heel. Vertlde een leraar op de wtb opleiding altijd. Krachten zijn net beesjes ze willen van een punt met ze alle naar een ander punt het liefst zonder al teveel weerstand.

groet,
Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2018 09:10 #180782 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Kun je die van rechts niet links doen en die van links rechts dan een halve slag draaien, dan zit de montage van de schokbreker boven en daar hoef je dan maar een plat plaatje voor te maken met een montagegat voor de schokbreker.
Voor de montage van de stabilisatorstang moet je dan langere draadeinden maken.
Lijkt mij iets eenvoudiger.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.