- Berichten: 1421
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Zoals gewoonlijk weer een erg goed idee van je Rob!
Maar hiervoor heb ik wat anders bedacht haha
Ik heb een plaat gemaakt die in de onderste draagarm word gelast om de balg aan te bevestigen en daaraan zit ook een steun voor de schokdemper. Het bovenste deel las ik dan vast aan het chassis. Voor het onderste deel moet ik nog het een en ander aanpassen. Ik heb alvast getest met het wiel of ik dan volledig de draai kan maken, maar dat zit goed.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Top
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Exact hetzelfde als de VU4 kleppenblok van Accuair maar dan zonder sticker en 350 euro goedkoper
Met dit kleppenblok kan ik een managenent systeem koppelen waardoor ik verschillende hoogte standen in kan stellen d.m.v. een touchpad.
Ook nog bezig geweest met een verbeterde versie van de bevestigingsplaat van de balg die in de onderste draagarm komt.
Hier komt nog tapdraad in om de balg vast te houden.
Verder nog vervanging gemaakt voor de chassisbalken of wat er nog van over is gebleven door het laag rijden met de honda veren haha.
Deze worden vervangen door sterkere delen.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
En dat zou jammer zijn bij zo'n gaaf project.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Dankjewel voor je uitleg en tekening Rob! Zoals ik zie op je tekening heb je dat gat waar de veer in valt nog meegerekend, maar mijn plaat valt nog ruim over dat gat heen zoals je op de foto kunt zien:
Ik weet niet of dit voldoende lijkt maar als jullie me alsnog aanraden om hem te verstevigen zal ik dat doen!
Fijn dat jullie dingen zien en melden waar ik niet eens over nadenk haha.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
M.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Johan Geers schreef : Ik zou aan de andere zijde van de draagarm in het U gedeeltes een dikke strip lassen, kan er denk wijnig meer gebeuren.
M.vr.gr.
Johan Geers
Dan zou het beter zijn om deze strip op de onderzijde te lassen je wilt de uiterste vezel afstand vergroten aan de binnen kant zou het weinig toevoegen.
En krachten in staal moet je altijd laten wegvloeien in dit geval wil je alles zo ver mogelijk naar het scharnier punt brengen en van daar kan het het subframe in. Er zijn heeeeel vroeger wel eens schepen gemaakt met een vierkant luik in de boven kant deze scheurde door midden omdat alle spanning (kracht) door de hoek van het luik moest. Door hier een radius in te brengen vloeien alle krachten langs de hoek en blijven de schepen heel. Vertlde een leraar op de wtb opleiding altijd. Krachten zijn net beesjes ze willen van een punt met ze alle naar een ander punt het liefst zonder al teveel weerstand.
groet,
Jacob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3366
Voor de montage van de stabilisatorstang moet je dan langere draadeinden maken.
Lijkt mij iets eenvoudiger.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.