Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
05-08-2018 11:53 - 05-08-2018 12:06 #178148 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Eindelijk alles klaar in huis en in de garage! Afgelopen dinsdag de brug aangesloten en kan nu daadwerkelijk beginnen met sleutelen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2018 12:32 #178149 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Mooie werkplaats Wessel! Succes met je modificaties, ik hoop de auto ooit nog eens te mogen verwelkomen op de Volvo Klassieker Beurs.

Vriendelijke groet, Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2018 20:20 #178217 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

Ik heb besloten om de Volvo vanaf de achterkant naar voren op te knappen.
Na enige inspectie onder de auto kwam ik deze deuken tegen bij de tank
Helaas ook veroorzaakt door het lage rijden. Dus daar gelijk een oplossing voor bedacht en een beschermplaat voor gemaakt op het werk!
Na wat kleine aanpassingen past hij perfect. Ik moet er alleen nog een gat onderin maken mocht ik de tank af willen tappen van onderen en dan kan hij gemonteerd worden.




@ Paul,
Zodra ik de volvo klaar heb zou ik graag langs willen komen op de beurs!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2018 11:19 #178368 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
De afgelopen dagen druk bezig geweest met de achterkant van de volvo.
Als eerst de lpg verwijderd.
Ik heb alle gaten die er ooit zijn ingeboord dicht gelast en lang zitten piekeren over wat ik met de reservewielbak zou doen. Uiteindelijk besloten om hem eruit te halen aangezien hij compleet rot was en door het lage rijden veel werd beschadigt. Voor het reservewiel ga ik een andere oplossing maken.


Het dichtlassen van de bak leverde niet het mooiste werk op, maar het zit dicht en ben tevreden :)
Doordat ik de wielbak eruit heb gehaald heb ik ook een deel van de stevigheid eruit gehaald. Dus daarom een koker eronder gelast aansluitend op de koker die normaal aan de wielbak zit bevestigd om de stevigheid weer terug te halen. De ophanging van de bumper is compleet rot, dus die ga ik nog op mijn werk namaken en zo maken zodat hij aansluit op de koker.

Daarna maar eens bezig gegaan met een rot plekje in het achterpaneel.
Dit is ook mijn eerste keer dat ik plaatwerk heb vervangen en moet zeggen dat het me reuze meeviel en na mijn eigen zeggen best goed gelukt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2018 09:51 #178493 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, heb je er al eens aan gedcaht om achter de achterbank een benzientak te maken met de vulopening op het achterscherm en daar waar nu de benzienetank zit een klein thuiskomertje te plaatsen.?

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2018 16:32 #178696 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@Johan,
Dat is inderdaad een erg goed idee, maar aangezien ik daar mijn airride management wil plaatsen is die ruimte al bezet. Ik denk dat ik gewoon een houder ga maken zodat de wiel horizontaal komt te liggen zo ver mogelijk naar links in de kofferbak

UPDATE:

Aan de slag gegaan met het vervangen van de wielkast randen.
Helaas kwam ik een verassing tegen van een van de vorige eigenaren die een poging heeft gedaan tot reparatie.
Verborgen achter een centimeter plamuur kwam ik wat puntlassen tegen die de rand aan het binnenscherm moest verbinden.

Na het verwijderen van deze reparatie die ervoor heeft gezorgt dat de rest ook ging rotten erachter bleef er dit over.

Na lang piekeren over of ik nou een compleet nieuw binnenscherm erin ging zetten of het zelf ging fixen heb ik besloten om zelf maar een poging te wagen.



Uiteindelijk best tevreden over het resultaat. Nu kan de wielkast rand er eindelijk in worden gelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2018 23:50 #178706 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Mooi werk Wessel en een geweldige werkplaats heb je echt te gek.
Het idee van Johan is inderdaad heel goed. Als een nieuwe tank geen optie is door de Airride equipment zou er dan misschien een mogelijkheid zijn om de originele tank een 10 cm omhoog te halen en de tank opening verplaatsen naar rechts zoals op deze foto.

De originele opening zou je dan kunnen laten vervallen en de carroserie lijn mooi door laten lopen. Kan er volgens mij heel strak uitzien :-). De beschermplaat zal de tank inderdaad prima beschermen maar het probleem is nog niet opgelost omdat je nog steeds de grond blijft raken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2018 00:47 #178707 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Kun je de airride niet verplaatsen naar de zijkant?
Is dat zo groot dat het heel de acherzijde nodig heeft?
Kun je eens een fototje plaatsen van de airride?

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2018 19:02 #178967 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Rob en Johan,

Ik heb nu een 10 liter tank met compressor en ben van plan om dat te verdubbelen.
Ik denk dat ik het toch direct achter de achterbank ga plaatsen, zodat het niet in de weg zit of kapot gaat door eventuele bagage.
Ook is het een mooie plek voor 'de show' :)

Vandaag nog even verder gegaan met de reparatie van hoe het bij mij bekend stond als 'drama van linksachter'


Weer met een tevreden gevoel de schuur op slot gedaan :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2018 21:12 - 11-09-2018 21:12 #178973 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ze komen regelmatig langs deze restauratie foto's maar toch blijft het altijd mooi om naar te kijken. Gaaf werk Wessel, ik kan me voorstellen dat je de schuur dan met een goed gevoel afsluit en thuis nog eens naar deze foto's kijkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.