Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
07-05-2017 23:36 - 07-05-2017 23:37 #168814 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Balen dat je 'm weer kapot gereden hebt. Hij is natuurlijk ook wel errug laag B). Had je vorige week geen problemen met op-/afrijden van de veerboot naar Texel? Daar zitten ook nog wel nare hobbels in als je zo laag bent :ohmy:.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2017 22:09 - 29-05-2017 22:19 #169341 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Hans, nee de veerboot naar texel kom ik heel makkelijk op en af gek genoeg B)

Nog wat tijd gevonden om een beetje verder te gaan met m'n airride :whistle:
Op de balgen na zo goed als klaar.

Op m'n werk een beugel gemaakt voor de compressor met 4 rubbers ertussen tegen het trillen
En een console gemaakt voor de bediening en barmeter

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wesley Scheggetman (GAST)
  • Wesley Scheggetman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-05-2017 15:51 #169348 door Wesley Scheggetman (GAST)
Beantwoord door Wesley Scheggetman (GAST) in topic Re:Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Prachtige auto heb je! Dat airride vind ik zo baas! Hopelijk heb ik dat ooit nog eens onder m'n 242 <3


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2017 22:11 - 08-06-2017 20:36 #169519 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Vrijdag nog voor de 3e keer de ophanging van de versnellingsbak eronder weggereden, dit keer op de pond :whistle:


Zondag van 7 uur sochtends tot 1 uur snachts de balgen van de luchtvering eronder gebouwd, om de volgende dag naar de pinkstermeeting te kunnen.
Resultaat mag er zeker wezen! rijd 100 keer beter, geen last meer van hobbels, trillingen etc.
Het rijd zelfs beter dan de orginele vering van een amazon.
Voor ligt hij helemaal plat, achter wil ik nog iets aanpassen zodat dat ook helemaal plat kan, want hij blijft op z'n laagst hangen op de schokbrekers.
ik zal binnenkort een filmpje maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
06-06-2017 22:47 - 06-06-2017 22:49 #169528 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Schitterende foto's mooi project!
Ik kan mij wel voorstellen dat het beter rijdt, zeker in combinatie met de juiste schokbrekers.
Reserveband er uit gooien en ipv die band een reserveversnellingsbaksteun?

Sommigen hier zijn tijden bezig tectyl van de bodemplaat te krabben, jij hoeft alleen maar even op "low" te drukken ;)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2017 22:50 #169530 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wow, wat een mooie wending heeft dit topic genomen.
Zat net voor de grap nog even op pagina 1 te kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2017 00:07 #169534 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, mooi project, heb je ook gedacht aan de rubbers in de onderste draagarmen voor????
Deze worden in de onderste stand wel erg vervormd zoniet ze gaan stuk.
Beter vervangen voor PU bussen deze draaien in de bus is er bijna geen sprake van vervorming.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2017 18:27 #169561 door Pieter Saman
Beantwoord door Pieter Saman in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste wessel,
heel tof en mooi project ! Ik zou graag mijn amazon ook verlagen (4cm) en ook met zo een velgen er onder zou dat problemen geven denk je ? Ik zag ook dat jij uw wielkasten hebt laten uitrollen, waar heb jij dat laten doen ?

Mvg. Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2017 20:54 #169568 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
4 cm kun je al bereiken met andere spiraal veren. Hoef je geen airride voor aan te schaffen. Maar als je 4 cm verlaagd en net zulke velgen gaat toepassen als Wessel ontkom je inderdaad niet aan het verbreden van je schermen, althans achter want voor heb je meer ruimte dacht ik. Maar kijk uit met uitrollen van je schermen, je weet niet wat er de afgelopen jaren aan gedaan is en met uitrollen kun je nog wel is schrikken en dan wordt het spuiten. Denk maar aan slecht laswerk wat door uitrollen knapt, dik plamuurwerk wat niet meebuigt maar lekker gaat scheuren. Ik zou ff wat YouTube filmpjes bekijken. Ik blijf erbij dat als je extreem brede velgen wilt je de schermen, binnen en buiten met nieuw plaatwerk moet aanpassen dan ben je goed bezig. Ik zie ze nl bij kindig customs, gasmonkey en als die andere shows nooit een wielkast uitrollen. Dat doe je alleen maar als je qua punica's niet veel hebt te spenderen of dat je gewoon ff snel een breed schermpje wilt hebben omdat er perse dikke wielen onder moet van het weekend.

Kom misschien nu een beetje negatief over, maar dat is niet de bedoeling, je beslist zelf wat je doet maar hou er rekening mee dat het je auto lelijker kan maken ipv mooier. Heb je een paar mooie dikke velgen onder je wagen maar geen verf meer op wielboog. Het is maar wat je belangrijker vindt natuurlijk.

Ik heb 25 jaar geleden is een fiat 850 van dikke wielen voorzien, toen wist ik nog niet dat je de schermen kon uitrollen, althans misschien bestond het wel maar nu hebben we internet. Dus ik met een hamer het randje naar binnen slaan want dat was genoeg. De fiat had onafhankelijke wiel ophanging dus de wielen gingen met bovenkant naar binnen bij inveren. Maar dat rand je moest wel ff om. Nou dat heb ik geweten. Zat op een gegeven moment geen verf en plamuur meer op. Bleek aardig krokant te zijn. En hij was zo strak voordat ik er aan begon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2017 20:56 - 08-06-2017 21:20 #169570 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Jan,
dat doet het zeker! Ik heb aan de voorkant geen schokbrekers meer haha.
@ Lars,
Toen ik net begon was het inderdaad net een lachfilm, kan je toch zien wat 5 jaar ervaring en verstand doet
@ Johan,
Ik wil binnenkort nog alle rubbers gaan vervangen onder de auto, toch bedankt voor de tip!
@Pieter,
Dankje! met 4cm kan er niet veel gebeuren. Ik ben zelf nu zo'n 20cm omlaag gegaan. Ik heb zelf m'n wielkasten uitgerold.

Hier nog een fototje van de Pinkstermeeting
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.