Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
06-05-2013 22:17 #127089 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Vakantie is goed....maar nu weer de schouders eronder zeg! :D ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2013 22:35 #127091 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Heel wijs een weekje vakantie; even een beetje afstand van je project; eea overdenken; nieuwe ideeën; en nu weer als de brandweer verder met je Ama!!! Succes ;)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2013 15:04 #127101 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He Wessel, te gek dat je weer terug bent. Laat ze maar weer komen die updates :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2013 19:41 #127192 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

zo he he, zijn we weer

vandaag opzich een aardig productieve dag gehad.
maar eens opnieuw bezig gegaan met het gaspedaal, omdat het eerdere systeem niet helemaal soepel werkte qua terugveren. dus even rondgekeken in de schuur voor een oplossing en kwam een oude bagagedrager tegen van m'n puch maxi, hier heb ik de veer van de klem afgehaald en gemonteerd op m'n gaspedaal, en het werkt perfect :mrgreen:


daarna ben ik maar eens met wat kleine dingetjes bezig gegaan, aangezien ik geen zin had om in de schuur bezig te gaan met dit weer :mrgreen:

ik moest nog een oplossing verzinnen voor de radiatorslangen aangezien de bovenste bijna tegen de ventilator aankwam en de onderste tegen het stuurarm aankwam.
en aangezien ik toch bezig was met de bagagedrager te slopen, bedacht ik me dat ik die ook perfect hiervoor kon gebruiken haha.

zo dit houd het prima uit de buurt van de ventilator, nu de onderste nog.


halve pijp gemaakt zodat de slang er mooi invalt en vast gemonteerd aan een stuk bagagedrager.
houd hem mooi op de plek, zonder de stuurarm te raken. kan allemaal net :mrgreen:
dit alles natuurlijk zo gemaakt dat het water er nog wel fatsoenlijk door kan lopen.

daarna maar eens met wat prulletjes bezig gegaan, een nieuwe plek gemaakt voor het overloopreservoir van de radiator en voor de 'nieuwe' dubbele toeters nog van de 164.

gelijk ook even m'n jezus opgehangen

en ik wou altijd nog m'n 5 jaar oude vlag van britannie in m'n ama toepassen aangezien ik daar goeie herinneringen aan heb. en vond het wel grappig idee om dit in m'n autotje te gaan maken.

staat wel leuk al zeg ik het zelf.

daarna nog even de wagen gewassen, aangezien er al bijna bomen op begonnen te groeien vanwege die heerlijke bloesem die er een mooie groene baklaag overheen legt.

helaas ben ik nog niet echt tevreden, aangezien de lak steeds beroerder word, denk hier aan dofheid en roestvorming.
als ik dit wil bijhouden mag ik met gemak om de 2 weken de wagen gaan poleisten, en als dagelijkse auto word je er al gauw flauw van. DUS tijd om te gaan sparen voor een metallic laklaag nadat ik de auto gekeurd en rijdend heb. wat trouwens niet onwijs veel zal gaan kosten aangezien een maat van me in de autoschade zit en voor mij voor een prikkie wil gaan spuiten. wel moet ik hem daarvoor wel zelf spuitklaar gaan maken.
maar dat alles komt helemaal op het eind :geek:

en ik kwam er trouwens ook nog achter dat een maat van me die fietsenmaker is, ook was langs geweest :roll:


morgen maar weer verder!

verdere updates en foto's volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2013 20:21 #127195 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He's back! En zoals gebruikelijk met voortreffelijk fotomateriaal!

Ga zo door!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-05-2013 20:22 #127196 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
het zijn het net die kleine klusjes die het doen ;) gaat altijd toch vies veel tijd inzitten.

wel denk ik dat je onderste radiatorslang begeleider een beetje in je slang zit te prikken/snijden. Met de motortrillingen kan dat scheuren. Misschien die geleider wat langer maken zodat hij hem ook met de bocht mee begeleid?

op die foto in het zonlicht ziet hij er wel gaaf uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2013 20:41 #127197 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Arno,
:D !!
komt helemaal goed!

@ Ronald,
klopt inderdaad, toch wel lekker afwisselend

ja dat zou inderdaad kunnen, misschien dat ik er een strook dik plakrubber overheen plak zodat het niet gaat prikken e.d.
dan moet het wel goedgaan lijkt mij (:

haha bedankt, beetje knooien met m'n mobieltje kan soms leuke fototjes opleveren :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2013 21:22 #127199 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Yes, Wessel is back in town. Mooi om te zien hoe je van niets toch maar weer iets maakt en een beetje chroom onder de kap dat mag best wel. Gave Solex trouwes, brings back good memories. Het was mijn eerste ervaring met gemotoriseerd vervoer, k'zat toen nog op lagere school en dat is al heeeeeeel lang geleden :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-05-2013 22:06 #127200 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Vanavond je hele topic uitvoerig gelezen zeer ambitieus project, petje af.
Neem alsjeblieft wel alle goed bedoelde adviezen ter harte, doe er iets mee, zeker ook voor je zelf.
Heb in mijn huidige vakgebied (Veiligheid) foto's voorbij zien komen van de meest vreselijke ongelukken met slijptollen, dat gun ik echt niemand. Wees aub voorzichtig ;) Voorkomen is beter dan ........

Verder hebben wij een zeer afwijkende manier van werken, maar als jij het zo wilt gewoon doen :!:

Toen ik jouw leeftijd had werkte ik ook anders, eerlijk toegegeven ;)
Nu duurt het veel langer.

IK blijf je project volgen en ben nieuwsgierig naar het eindresultaat

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2013 03:08 #127207 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He Wessel, heb je nog iets aan mijn bericht van 21 April gehad, koppeling ombouwen naar kabel met een handremkabel?

voor de rest veel succes komt allemaal goed.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.