- Berichten: 3380
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Je zult iets anders moeten verzinnen waarbij het rempendaal rechstreeks de hoofdremcilinder bedient.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Hoop dat je er nog eens naar wilt kijken, dan zal niemand met angstige ogen in zijn binnen spiegel kijken als je bij de volgende toerit achter hun rijdt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ramon van Dijk (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Maar dat zal je ook heus wel doen
De APK kan geen verdere eisen stellen omdat het een voertuig van voor 1998 is, alleen dat het deugdelijk (!!!!) moet zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat de keurmeester er vraagtekens bij plaats.
Hij zal zeker een drukproef doen. Hou er rekening mee dat er maar zo 100kg of meer pedaalkracht ontstaat bij een noodstop.
Succes en ik blijf je in de gaten houden
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
bedankt voor al jullie reacties hierop,
ten eerste moet ik zeggen dat ik totaal niet bang ben dat de pedaal enigzins af gaat breken aangezien ik echt met lompe kracht op die pedalen heb staan stampen haha. daarnaast ga ik hem dus nog extra verstevigen zodat ik zeker weet dat ik goed en veilig zit.
dus ik hou het wel op deze nogal afzichtelijke oplossing, ook aangezien ik gewoonweg geen tijd meer heb om de hele pedalenbak te gaan verplaatsen. en inderdaad ik kom hiermee heerlijk in de weg met mijn motorkapschanier. aangezien ik de auto nodig ben voor m'n vervoer naar het werk heb ik hier dus ook geen tijd voor, want stel dat ik de bak zou moeten gaan verplaatsen, alle aanpassingen voor moet aanbrengen en het hele schutbord weer open moet halen denk ik dat ik met gemak een week of 3 verder zou zijn. en ik word er een beetje moe van om constant aan m'n familieleden te moeten vragen of ik zijn/haar auto mag lenen.
kort samengevat: ik maak de pedalen hoe het er nu bijstaat netjes en stevig af met een mooie bekapping zodat het de apk meester straks niet eens gaat opvallen dat het ooit zo is bijgewerkt
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Als je nu eens een corsa, justy of een oude Volvo 360 koopt van 200Euro en daar mee rond gaat knorren dan heb je mooi de tijd om alles netjes in orde te maken, hoef je je niet te haasten!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Dat gaat een maand goed en dan kom je erachter dat je ze zo intensief gebruikt dat ze verkeerd gaan afslijten (uitleuteren) en dat je pedalen scheef gaan staan.
Ik weet niet hoe de rembekrachtiger intern is opgebouwd, maar kan het me goed voorstellen dat hij versneld gaat verslijten als je de ingaande as gaat torderen.
Je voet glijd er eens een keertje vanaf en je denkt daar moet ik opletten en een keer trap je naast.
Als ik het zo ziet zit je rempedaal onder je hydraulische koppeling.
Mik da ding eruit zet daar je rembekrachtiger. Schroef een looskoppelingspedaal op het schutbord en koppel via een kabel, net zoals je met je gaspedaal ga doen.
Maar je huidige oplossing naar je rempedaal gaat kapot en dat gaat ook niet lang duren.
Zoals joost zegt heb je voor een paar honderd euro een ragbak
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
ik ben zelf nog niet echt overtuigd om er iets aan te gaan veranderen, aangezien een pijp bijna onmogelijk te draaien valt ookal komt er een enorme kracht op te staan. ook op het punt waar hij word geheft moet hij na mijn inzicht de zijwaardse kracht makkelijk kunnen houden. en qua metaalmoeheid ben ik ook niet bang voor aangezien dit een pijp met 3mm dikte is. metaalmoeheid ontstaat meestal bij verroeste, dunne en materialen wat warm is gemaakt en te snel is afgekoeld. tevens is het materiaal vaak gestookt geweest door de hoeveelheid lassen en op natuurlijke wijze afgekoeld wat het materiaal ook sterker maakt.
mocht het tóch gaan verbuigen wat in mijn inzicht bijna onmogelijk lijkt, dan verzin ik dan wel een nieuwe oplossing
@joost,
m'n moeder vind een auto van mij op de oprit al meer dan genoeg, laat staan hoe ze zo erg elke dag zat te zeuren dat ik die donor auto weg moest doen haha. dus een 2e auto is helaas geen optie, anders had ik inderdaad een 2e auto gekocht.
hier nog wat foto's van de vorderingen van vandaag
de pedalen zoals het komt te staan
en de uiteindelijke versteviging van de pedalen.
en ook nog een oplossing verzonnen om de veer van het gaspedaal te vervangen om het gaspedaal netjes terug te laten komen. met behulp van wat improvisatie en wat bij elkaar gesprokkelde materialen
morgen m'n creatie maar eens toepassen en kijken of het lekker werkt.
verdere foto's en updates volgen!
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.