Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
10-05-2013 18:04 #127222 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Rob,

Bedankt! haha ja het zijn leuke dingetjes om op te rijden :mrgreen:

@Reinoud,

bedankt voor de waardering!
dat komt verder wel goed, van fouten leer je natuurlijk :geek:
zoals al vaker is aangegeven dat ik een manier van werken zoals buurman en buurman heb, ben ik het zelf volkomen mee eens haha.

@ Johan,

ik begreep niet helemaal wat je daarmee bedoelde, maar de hydrolische koppeling is al werkend gemaakt.
gaat inderdaad goed komen! bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2013 18:20 #127223 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATEtje

vandaag maar eens een beetje verder gegaan met de werking van het gaspedaal.
ik heb een universele kabel gekocht en die word nog op maat gemaakt zodat ik mooi gas kan geven straks.
een goed houdertje gemaakt voor de buitenkabel van de gaskabel zodat hij niet losschiet e.d.


en zoals jullie waarschijnlijk wel gewend zijn van mij dat ik gauw met het ene stop en met het andere verder ga, ben ik maar alvast bezig gegaan met het plaatwerk voor het frame :mrgreen:
dit doe ik puur omdat ik van afwisseling hou, zo werk ik het best en word ik niet gauw zat van waar ik mee bezig ben. zo blijf ik gemotiveerd en kan ik ondertussen ook weer nieuwe oplossingen\ ideeën voor het andere. :ugeek:

dus hier wat foto´s van het plaatwerk.
eerst maar eens de deksel ervanaf geslepen en kwam erachter dat er nog aardig wat olie inzat, dus een mooie flintstone bouwcomplex inmekaar geflanst zodat de olie er mooi uit kon lopen :mrgreen:

met aan de rechterkant m´n oldskool 70cc puch maxi snorretje, vraag maar niet hoe hard ie loopt :mrgreen:
daarna de ton opengeslepen en schoongemaakt

toen de ton een beetje pas gemaakt, en voor zover het eruitziet gaat dit perfect eroverheen vallen, m´n frame is dus een goed succes!


mooi geweest voor vandaag. morgen weer verder!

verdere updates en foto´s volgen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2013 12:10 #127277 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
hey, mooi om te zien dat je weer terug bezig bent!
ik ga dit topic in de gaten houden weer 8-) .

Grtz Michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2013 21:01 #128067 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Zo nou he he, daar zijn we weer..
helaas de laatste paar weken weer erg weinig tijd voor mezelf gehad, ivm werk en druk zijn voor een ander.
gisteren eindelijk een avond weer voor mezelf gehad.
helaas ben ik nu weer ziek vanwege een buikvirus :roll:

maar ik heb wel het resultaat nog van gisteren!
ik heb op het werk eindelijk fatsoenlijk kwalitatieve elektroden kunnen bestellen, en het last perfect!

toen gelijk maar met m'n uitlaat bezig gegaan.


past mooi! en niet veel lager dan de karterpan, dus dat moet wel goed gaan qua drempels lijkt mij.
gelijk de mikmak vastgelast en verder op maat gemaakt.
ik heb er voor gekozen om alles vast te lassen aangezien de uitlaat niet veel weegt, en dan weet ik zeker dat het goed dicht zit :mrgreen: alleen de laatste stukken die aan de 'splitsing' komen doe ik wel met uitlaatklemmen voor wat makkelijkere montage.


dat is dus zo goed als klaar! nu alleen nog gaten boren in de 'sideskirts' en dan de laatste pijpen erdoorheen laten komen :mrgreen:
daarna nog eventjes bezig geweest met de computer een nieuwe plek te geven

past precies!

dus een redelijk productief avondje gehad, voor zolang het duurde. hopelijk ben ik voor het weekend weer beter zodat ik dan weer flink aan de slag kan!

verdere updates en foto's volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2013 21:34 #128068 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Lekker bezig! Blijft het bij die ene demper of komt er na de splitsing ook nog wat? Het project volgend verwacht ik van niet; zal een aardig geluid geven :shock: Gasdicht is een eis, maar ook het geluid is aan bepaalde grenzen gebonden; hopelijk blijf je daar onder! Beterschap en dan snel weer verder!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2013 22:12 #128070 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Hans
de bedoeling is inderdaad om het bij die demper te houden haha. mocht dit straks toch teveel geluid gaan geven, moet ik een oplossing verzinnen om een 2e erbij te doen. gelukkig heb ik nog zat dempers en delen liggen :mrgreen:
bedankt! komt vast wel goed!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2013 07:55 #128076 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik denk dat de demper veel te klein is, en de lengte van de uitlaat veel te kort.

Onder mijn 1800 hangt alleen de originele einddemper, met daarvoor een 2,5inch pijp vanaf het spruitstuk. Dus opzich kan 1 demper wel.

Wessel, zoek eens op cherrybombs. Die laten vooral de zware brom door, en zijn vaak kort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2013 10:16 #128078 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Boele,

de demper is zo klein omdat ik hem toen een keer had losgehaald, en het was zegmaar voor 1/3e gewoon lege ruimte. dus dacht ik dat het vrij weinig kwaad kon als ik dat weg zou halen (natuurlijk wel met fatsoenlijke ruimte dat de uitlaatgassen wegkunnen)
maar dat ga ik zsm testen!

dat is mooi om te weten! ik ben benieuwd wat voor geluid dat van mij gaat geven

Hmm, dat ziet er goed uit. stel dat ik eventueel wel in de problemen kom met m'n demper ivm drempels e.d. ga ik sowieso overwegen om dit te kopen! ze zijn mooi dun en redelijk goedkoop, thanks voor de tip! :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2013 22:47 #128160 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATEtje

zo we zijn weer hersteld en vandaag weer mooi met de uitlaat bezig kunnen gaan in dit weer!
ik heb de uitlaat verder afgelast en wat bevestigingspunten gemaakt om het fatsoenlijk op te kunnen hangen.



die zit!
ik heb nog wat eindstukjes gemaakt en daarna ben ik verdergegaan met gaten boren in de zijkant, hier ben ik nog niet helemaal klaar mee dus foto´s komen later :mrgreen:

trouwens ook nog een leuk verlagingssetje gekocht voor de volvo
als ik die binnen heb en de auto loopt helemaal enzovoort, laat ik m´n wielkasten uitrollen zodat de velgen een beetje tot hun recht komen en daarna bouw ik de veren eronder. als dat allemaal lukt volgens plan komt m'n ama er ongeveer zo uit te zien (wel andere kleur natuurlijk :geek: )

maar dat verhaal komt later allemaal!

foto's en updates volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2013 23:36 #128161 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hoezo komen je wielen beter tot hun recht door uitrollen? je wielkasten worden er niet breder van ;)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.