Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
08-04-2013 21:51 #125879 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Doe je die uitlaten op dezelfde manier? :twisted:

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 22:06 #125880 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
haha helaas zou dat niet staan bij een amazon, toch ziet het er woest uit :twisted:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2013 20:11 #125977 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

gisteren en eergisteren bezig gegaan met de pedalen verplaatsen.
om een goede ruimte te creëren voor het gaspedaal moest ik ze 13cm naar links verplaatsen :roll:

de tot nu toe vooruitgang van de rem en koppeling, ziet er niet echt mooi uit, maarja dat krijg je met elektroden in een rare positie :mrgreen: is tevens wel stevig, getest door er een paar keer flink op te stampen. morgen alsnog voor de zekerheid extra versteviging aanbrengen op de koppeling en nog wat extra extra op de rem aangezien die flink ingetrapt moet worden.

hier de vooruitgang van het gaspedaal:


ik gebruik nu een gaskabel ipv een mechanisme aangezien het anders niet uitkomt in het frame, kan het niet echt goed uitleggen maar laten we het erop houden dat dit een makkelijker en betere oplossing is in mijn auto :mrgreen:


de veer moet ik nog aanpassen, ik denk dat ik er 2 rondjes in ga maken zodat ie lekker terug veert.

hier trouwens nog een idee van mij om het probleem van de afzichtelijke verplaatsing van de pedalen wat ik op wil lossen met wat beplating.
maar weer even m'n paint kunsten tevoorschijn halen :mrgreen:

denk opzich wel dat dit duidelijk moet zijn haha
ik maak het natuurlijk wel zo zodat ik m'n pedalen nog fatsoenlijk kan indrukken

trouwens nog een leuk pakketje binnen gekregen! aangezien m'n bobine kapot was zat ik te wachten op een nieuwe. voor 45 euries! vond ik toch een wat leukere prijs dan die van scandcar voor 90. vond ik trouwens op mister-auto, zitten veel basis onderdelen bij voor bijna alle types volvo (dacht ik zo) voor weinig geld! misschien dat jullie er nog wat aan hebben. trouwens ook nieuwe bougies daar gehaald voor 2 eu de stuk :mrgreen:

auto liep gelijk weer prima voor 3 minuten, toen was het gas op :geek:

verdere updates en foto's volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-04-2013 22:21 #125984 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Wessel Renken" schreef:
UPDATE

gisteren en eergisteren bezig gegaan met de pedalen verplaatsen.
om een goede ruimte te creëren voor het gaspedaal moest ik ze 13cm naar links verplaatsen :roll:


Ik zal niet in details treden, maar dit lijkt echt nergens op!

Als je door je rempedaal wilt trappen bij een noodstop moet je het vooral zo laten zitten, wil je wel veilig remmen dan zou ik een paar verse pedalen nemen (die heb ik misschien nog wel liggen) en de complete pedalen bak verplaatsen.

Niet negatief bedoeld maar blijf wel nadenken tijdens je verbouwing!
Succes verder, ik hoop dat je er een mooie en veilige Amazon van maakt. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2013 22:30 #125987 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ arjan,
misschien niks voor jou, maar voor mij werkt het prima. zoals ik al zei, is het stevig zat en heb het al uitgeprobeerd door er flink op te stampen. en zulke kracht gebruik je zelfs niet bij een noodstop. en alsnog voor de zekerheid ga ik het morgen nog extra verstevigen zodat ik zeker weet dat ik goed zit. ziet er misschien niet uit, maar het werkt prima (:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2013 23:08 #125988 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Zou de apk meester hier ook op letten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2013 07:28 #125993 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik zou alle hoeken nog van een diagonaalstukje voorzien...dan zal het toch wel stevig genoeg zijn...niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2013 09:19 #125996 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Het oog (van de RDW keurmeester) wil ook wat.... +1 voor Arjan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2013 12:13 #125999 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
daarom wil Wessel er ook nog een metalen afscherming voorzetten ;)

maar 't ziet er natuurlijk niet erg degelijk uit... aan de andere kant, wij hebben niet kunnen voelen hoe sterk deze constructie is en Wessel wel; ik hoop dus maar dat we ons voor niks zorgen maken (voordeel van de twijfel of zo :? ).

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2013 12:58 #126005 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Deze klus doet me denken aan verschillende oostblok youtube ombouw projecten die ik regelmatig bekijk, Lachen gieren brullen zoals ze daar te werk gaan en als het stuk gaat dan wordt het gewoon weer gerepareerd. Voordeel is dat de regels daar geen regels zijn want die hebben ze gewoon niet en verzekerd zijn ze ook niet. Gelukkig hebben wij ze wel en ik geloof Wessel ook wel dat hij na die paar keer trappen op het pedaal tot de conclusie is gekomen dat het ijzersterk vasrt zit. Maarrrrrrrrrr op langere termijn durf ik geen garantie te geven op deze constructie om maar te zwijgen wat er gebeurt als je op de snelweg een noodstop maakt want dan trap je instinctief veel harder op het pedaal, echt waar die krachten zijn gigantisch. Vraag me af hoe je dit verzekerings technisch dicht getimmerd krijgt als je schuldig bent aan een ongeval.

Als ik APK keurmeester zou zijn en ik zie deze constructie dan zou ik wel heel kritisch zijn op de rest van de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.