Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
06-06-2013 22:12 #128322 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik zou een mooi stukje chroom pijp nemen...schuin afgezaagd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2013 22:34 #128324 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Mod edit: Had een dubbele plaatsing verwijderd, maar zie nu dat het tweede bericht langer was van de eerste, dus dat ik de eerste had moeten wissen, sorry.
Hopelijk heb je die aanvullende plaatjes/voorbeelden nog paraat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2013 22:58 #128326 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ lars
Niks aan de hand, bericht is goed nu (:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2013 23:09 #128327 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He Wessel, je hebt je handtekening er weer op gezet. Ik zou misschien wel even je uitlaat en spruitstuk goed in de gate houden je eenmaal gaat rijden. Wat ik zie is dat een stevige starre pijp van voor tot achter hebt gelegd en deze weer opgesloten in het chassis. Als je gaat rijden zul je altijd trillingen krijgen en zal je motor in de motorrubbers bewegen als je al die PK's naar de achteras brengt. Deze beweging wordt gelimiteerd door de starre pijp en zou hierdoor op het zwakste punt kunnen scheuren of breken en dat wil je zeker niet in het spruitstuk hebben. Misschien moet je tzt overwegen om er ergens een flexibel stuk in te zetten. Een bijkomend voordeel zou dan kunnen zijn dat er minder geluid door dreund in het chassis. Heb zelf al eens een uitlaat gehad die tegen het chassis aan hing en dat geeft het nodige lawaai binnen.

Succes verder, ik blijf je volgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2013 07:07 #128330 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ rob,
Bedankt voor de tip! Mocht het inderdaad een probleem gaan vormen dan ga ik zal ik overwegen een flexibel stuk te kopen. Maar daarvoor zal ik hem eerst even moeten testen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2013 09:25 #128332 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Bij m'n Amazon waren de motorrubbers flink versleten. Ik heb een normale uitlaat (wel met dubbele voorpijp) die gewoon via rubbers is opgehangen. Door de slappe motorrubbers bewoog de motor zoveel dat ik binnen 3 maanden tijd de uitlaat 2 keer heb mogen lassen omdat hij kapot gescheurd was (2x op een andere plek).

Bij jouw auto heb je nu ongeveer dezelfde situatie gemaakt; de motor kan bewegen in de motorrubbers terwijl de uitlaat echt vast ligt. Als je motorrubbers nog flink stug zijn kan 't best een hele tijd goed gegaan, dus gewoon proberen, als het scheurt las je het dicht en zet je er op dat moment een flexibel stuk tussen.
Ik begrijp sowieso niet waarom Volvo de uitlaat star aan de motor bevestigd; dat is toch sowieso vragen om problemen? (alhoewel flexibele uitlaatdelen ook niet heel betrouwbaar zijn..)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2013 21:53 #128466 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

zo, van het weekend een aardig stukje opgeschoten :D

eerst maar eens bezig gegaan met het gaspedaal in te bouwen.

en gelijk daarna verder gegaan met de werking ervan
ik heb even een 'concept' houdertje gemaakt voor de gaskabel (geen zorgen dit word een betere houder) aangezien ik een nieuwe baan heb in een freserij, dus weer terug in de metaal, kan ik hier mooi een houdertje fresen :mrgreen:
hier de houder en de werking ervan als het gaspedaal in word getrapt


hier de gaskabel vanaf de kabelhouder van het frame naar de gashendel

en het mooie is, dat het nog supergoed werkt ook! beter dan ik had verwacht :mrgreen: aangezien er dus ook een veer op de gashendel zit naar de inlaat trekt dit de kabel weer mooi terug

daarna ben ik maar eens bezig gegaan met de beplating van het frame.
lekker veel popnagels gebruikt om de vorm goed vast te houden, wat trouwens echt een geknooi was om het een mooie vorm te kunnen geven. maar het is aardig gelukt al zeg ik het zelf :mrgreen:
aangezien het met geen mogelijkheid met elektroden kan worden gelast, ga ik dit op mn werk allemaal mooi dichtlassen mbv tiglassen (:

de vorm is er in ieder geval al! nu nog alles netjes lassen, de platen aan de zijkanten maken en daarna alles goed isoleren en bekleden.

dus al met al ben ik zeer tevreden met de vorderingen :mrgreen:

trouwens voor degenen die goed hebben opgelet, heb ik de pedalen er nog inzitten, geen nood, ook hier ga ik nieuwe voor maken op m'n werk!

vanavond trouwens een leuke bestelling gedaan bij conrad voor wat isolatiemateriaal. ik ben van plan de complete bodem te gaan isoleren, aangezien er orgineel maar 4 matjes van ca. 2-3mm dik inzat van ong 30 bij 30 cm, leek mij dat dit wel een hele hoop herrie moet gaan schelen.
ook heb ik nog wat vloerbedekking op de kop kunnen tikken! compleet nieuwe vloerbedekking voor mn ama voor maar 5 euro! dat zijn de echte prijzen.
hier komen later nog foto's van.

verdere foto's en updates volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2013 22:45 #128472 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
ps.

ik heb een foto gezien
en ben op slag verliefd geworden op de kleur
ik denk, en weet bijna zeker dat dit ooit de aankomende kleur gaat worden van mijn auto
een beetje kersenachtig rood/ candy apple red maar dan ietsje lichter na mijn schatting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2013 22:21 #128702 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Heren,
ik zit wéér met het probleem dat m'n volvo niet wil blijven lopen..
hij pakt hem wel aan (op gas), en kan ik zo'n 2 seconden gas geven maar daarna valt hij direct uit.
als ik hem op gas wil starten lijkt het alsof hij alleen op het begin 2 seconden gas toevoert en dan direct afsluit waardoor hij gelijk afslaat.
geen enkele afstelling van het gassysteem werkt, en er loopt gewoon koelvloeistof door het gassysteem.
aan de ontsteking ligt het niet lijkt mij aangezien die wel gewoon door vonkt.
hij heeft eerder ook gewoon prima gelopen op gas. de benzinetoevoer werkt nog niet aangezien ik nog geen brandstofpomp heb.
is dit misschien een of andere relais wat uitslaat in het gassysteem ofzo?
of is dit een totaal ander probleem?
iemand hier toevallig bekend mee?

alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2013 23:08 #128705 door Ferdy Jongerden
Beantwoord door Ferdy Jongerden in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Klinkt als een probleem met je LPG veiligheidsrelais. Controleer of de inductie draad nog aangesloten is, die naar de min pool van de bobine loopt. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.