Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
03-06-2013 18:27 #128188 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Kevin,
dan heb jij waarschijnlijk een andere manier van uitrollen voor je, ik kan ze namelijk tot eventueel 5cm laten uitrollen zonder de lak te beschadigen of te laten barsten. door middel van verhitting en dit gereedschap:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2013 18:53 #128189 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Nooit gezien dit....dus je maakt een spatbord breder tot 5cm???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2013 21:35 #128198 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik geloof niet dat je veel meer doet als het randje waar je binnenwielrand en je buitenwielrand samenkomen omvouwd.
Wil je ze breder hebben zal je moeten slijpen en lassen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2013 21:39 #128229 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Arno,
ja zeker word vooral gebruikt bij mensen die ''stance'' bij hun auto willen hebben oftewel zo ver mogelijk willen verlagen maar nog wel een beetje degelijk willen kunnen rijden. het punt is dat het puur word gebruikt tegen bandenslijtage, maar ook voor mensen die te brede banden of velgen hebben gekocht om ze toch goed uit te laten vallen.

@ Kevin,
dit werkt zeker wel, vrienden van me hebben het ook gedaan ivm breedset velgen. en zoals op de foto duidelijk te zien is (en op z'n forum staat aangegeven) heeft diegene het alleen bij de voorwielen gedaan zodat hij nog fatsoenlijk kon sturen met die rijhoogte. en zoals je ook kan zien zit de velg zelfs binnenin de wielkast, en aangezien ik dezelfde velgen heb van een jeep wrangler met dezelfde et waarde e.d. bewijst dit dat het wel degelijk mogelijk is aangezien je in principe het hele spartbord laag voor laag vervormd tot de gewenste breedte.
mocht je me nog niet geloven, dan zal ik het over een tijdje laten zien dat het wel zeker werkt, omdat ik het bij m'n eigen auto laat doen. tegen die tijd zal ik foto's posten :mrgreen:

hier trouwens nog een mooi voorbeeldje, kan je duidelijk zien dat de spatborden zijn uitgerold

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-06-2013 21:47 #128230 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Als je stanceworks kent, dan ken je Rusty?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2013 19:12 #128260 door oDYLANo De Krijger
Beantwoord door oDYLANo De Krijger in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
randje aan de wielkast kan je uitrollen...
Maar de volledige kast lijkt me moeilijk?
Ik begrijp wel dat je met een brede set velgen en banden die gestretched zijn een perfecte fitment kan bekomen.
Ik ben benieuwd.
Leuk project :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2013 21:38 #128272 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@Ronald,
jazeker, helaas is ie afgefikt, maar hij is weer in aanbouw!

@ Dylan,
ik zal het laten zien als ik het ga laten doen komt helemaal goed :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-06-2013 19:52 #128310 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
uhhm nu back on topic :roll: :P

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2013 21:32 #128314 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
maar nu eerst de écht nodige dingen doen en de Ama weer goed rijdend en gekeurd zien te krijgen! hoe staat het met de bodem en beplating rond je blok en versnellingsbak? en, ik durf er bijna niet meer over te beginnen, maar heb je nog wat met je pedalen gedaan?

daarna volgen dan wel weer de leuke optische aanpassingen zoals het uitrollen van je schermen. ook ik kan me overigens niet voorstelen dat dit zonder meer gaat; je zal toch iig je buitenscherm van je wielkuip los moeten maken en daar een stuk tussen zetten lijkt me :roll:

heel veel succes weer met je project! 8-)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2013 22:04 - 06-06-2013 22:13 #128318 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATEtje

nou he he, eindelijk de uitlaat er compleet onder zitten, wat een k*twerk zonder brug of iets dergelijks. maar het is me gelukt haha. :mrgreen:
hij zit er in ieder geval mooi onder.

hier de gaten


opzich wel mooi gelukt, maar de pijpjes die uitsteken ben ik nog niet tevreden over, ik vind ze te klein en het uitsteken vind ik ook niet wat.
dus nieuw plan! ik laat ze niet meer uitsteken en maak ze iets groter (niet te overdreven natuurlijk)

dit sprak mij wel aan
zo'n rand met popnagels lijkt mij wel wat. kan ik wel op m'n werk maken, als ik daar dan een pijp op gewenste grootte in maak is het in principe plug en play

iemand anders nog mooie ideeën toevallig?

verdere foto's en updates volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.