Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
14-04-2013 22:28 #126079 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
oké Wessel, de pedalen zullen vast wel heel blijven, met die driehoekige verstevigingen. en ik snap ook best dat je door wilt met je project en dat je jezelf hierdoor niet altijd de tijd gunt die je eigenlijk wel nodig zou hebben voor bepaalde werkzaamheden...
ik blijf je pedaalconstructie toch iets engs vinden; nogmaals: de pedalen zelf zullen wel heel blijven, waar ik echter wel bang voor ben zijn de draaipunten van de pedalen. hier komen nu zulke vreemde zijdelings wringende krachten op (krachten waarvoor de constructie nooit is ontworpen) dat deze vroeg of laat kapot zullen gaan met alle mogelijke gevolgen van dien. :(
is hier echt niets beters op te verzinnen?
voor de rest wens ik je weer veel succes met je Ama B30; get it rolling but keep it safe!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2013 22:53 #126081 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Mee eens Hans, dat wringen was mij ook al opgevallen. Als je een off-set van 13 cm hebt en een 100 kg bij een noodstop dan kun je eenvoudig na rekenen wat er in het draaipunt gebeurt. Het zou zelfs zo groot kunnen zijn dat het pedaal vastloop en niet eens meer ingetrapt kan worden.
Wessel, begrijp het niet verkeerd ik blijf het een super project vinden maar mocht je wat met al deze opbouwende kritiek willen doen dan heb ik nog een set pedalen voor je liggen. Ik stuur ze op, je mag ze gratis hebben en ik betaal de verzendkosten.

Succes man, het is je gegunt

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2013 23:28 #126083 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel moet wel weten dat hij niet de enige op de weg is en als er door zijn constructie gewonden vallen of erger dan zal hij daar toch zijn hele leven mee moeten dealen, zo ook de slachtoffer(s) of nabestaanden. De oplossingen zijn allemaal vindingrijk en leuk voor in een film zoals the A taem of Mc Giver. Onze oude volvo's zijn ontworpen en getest en geloof me ook toen werd alles uitvoerig getest bij volvo voordat het de weg op gaat. Dit project is gewoon levens gevaarlijk en gaat nergens over. Ik hoop van ganser harte dat hij inziet dat dit echt niet kan en dat hij stopt met dit project en anders hoop ik dat bij de eerste de beste rit de wagen binnen een paar meter d'r mee nokt en dat hij niet meer te herstellen is.

Dit is het laatste wat ik erover te zeggen heb, het is gewoon diep triest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-04-2013 00:41 #126084 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
+1

Ik denk niet dat wij door gaan dringen bij Wessel!
Je geef zelf al aan dat het niet jofel is want je gaat er een plaat voor plaatsen om het prutswerk te verdoezelen, dat zegt genoeg...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 03:05 #126085 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, wat Joost voorstelt de remcilinder op de plaats van het koppelingspendaal is een hele goede.
Dan zou ik iets van een andere auto nemen om een koppelings mechanisme te maken of met een profiel over het rempendaal gaan.
De koppeling in drukken is altijd dezelfde kracht.
Of naar een kabelmechanisme overstappen voor de koppeling.

Maar zo als het nu is, levensgevaarlijk, afbreken en opnieuw beginnen en ik ben niet de enigste die dit zegt.

Luister naar wat andere te zeggen hebben en die zeggen dit niet voor niets dat is ook een van de redenen dat we een forum hebben als dit dat we elkaar kunnen adviseren en waar nodig kunnen waarschuwen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 09:30 #126086 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Goedemorgen forummers,
Dit is mijn eerste post hier, en ik heb me ook nog niet voorgesteld, dat zal ik te zijner tijd doen in de daarvoor bestemde rubriek.
Gaandeweg en al lezende in jouw topic stijgt mijn verbazing over de door jou gekozen oplossingen.
Ik ben al meer dan 46 jaar aktief in restauraties van allerlei soorten oldtimers maar bovendien heb ik ook ervaring in een sector waarbij je vaak voor creatieve oplossingen moet kiezen en anderzijds de zaak door de RDW goedgekeurd moet krijgen, juist ja kitcars, maar dan wel in het hogere segment. Ik ben 9 jaar technisch commissaris geweest bij een van de vooraanstaande clubs op dit gebied en geloof me ik heb heel wat rare dingen gezien en gehoord, maar dit is een slechte oplossing voor het verplaatsen van je pedalen.

Verder schijn je te denken dat APK keurmeesters grote onbenullen zijn, maar ik heb een verrassing voor je, als dit ontdekt wordt keuren ze de zaak vrijwel zeker af. Waarom ga je niet op zoek naar een echte en veilige oplossing?
Er worden bij verschillende bedrijven in de states online diverse oplossingen aangeboden, die ook nog eens betrouwbaar en veilig en te betalen zijn.
Just my 50 cents.

Gert

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 11:59 #126091 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel,
Je zou eens hier kunnen kijken www.summitracing.com/parts/wil-340-1290 Succes.

Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 13:57 #126093 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, wat Gert laat zien (pendaal van de website) zul je ook wel in de kleinere auto's terug vinden ga eens een sloperij op en kijk eens rond er is vast wel iets dat met een kleine verandering als koppeling gebruikt kan worden.
Joost z'n voorstel van de hoofdremcilnder op de plaats van de kopeling zou ik zo ie zo doen.

Maar ga niet verder zoals je nu bezig bent dit gaat zo niet goed komen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 14:26 #126094 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, kijk eens op deze website www.marutiserbia.com/downloads/S ... o_MKII.pdf is van een Suzuki Alto pagina 140 volgens mij is dit mechanisme makkelijk over te zetten in je Volvo.
Heb je gelijk een mechanisme met kabel
Deze Suzuki's vind je makkelijk op een sloop en voor de onderdelen betaal je misschien een paar tientjes.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-04-2013 20:34 #126107 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik heb van het weekend eens onder de kap (noodgedwongen) van mijn ama gekeken

De rembekrachtiger is verbonden via een leiding naar je remcylinder.

De remcilinder kan makkelijk op de plek van de koppeling komen, wat ik al eerder vermeld hebt.
Zonder ruimtegebrek te krijgen. En al te grote verbouwingen uit te moeten voeren.

Pak voor je koppeling gewoon een kabel pedaal net zoals je voor het gaspedaal hebt gemaakt. Eventueel kan je hem dan verderop hydraulisch maken.

Tevens heb ik ook in mijn moderne auto gekeken. Alle pedalen zijn krom BEHALVE het rempedaal.

Ik hoop niet dat je met deze huidige setting achter mij komt te rijden in een tourrit of iets dergelijks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.