- Berichten: 1953
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
ik blijf je pedaalconstructie toch iets engs vinden; nogmaals: de pedalen zelf zullen wel heel blijven, waar ik echter wel bang voor ben zijn de draaipunten van de pedalen. hier komen nu zulke vreemde zijdelings wringende krachten op (krachten waarvoor de constructie nooit is ontworpen) dat deze vroeg of laat kapot zullen gaan met alle mogelijke gevolgen van dien.
is hier echt niets beters op te verzinnen?
voor de rest wens ik je weer veel succes met je Ama B30; get it rolling but keep it safe!
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Wessel, begrijp het niet verkeerd ik blijf het een super project vinden maar mocht je wat met al deze opbouwende kritiek willen doen dan heb ik nog een set pedalen voor je liggen. Ik stuur ze op, je mag ze gratis hebben en ik betaal de verzendkosten.
Succes man, het is je gegunt
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Dit is het laatste wat ik erover te zeggen heb, het is gewoon diep triest.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Ik denk niet dat wij door gaan dringen bij Wessel!
Je geef zelf al aan dat het niet jofel is want je gaat er een plaat voor plaatsen om het prutswerk te verdoezelen, dat zegt genoeg...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3380
Dan zou ik iets van een andere auto nemen om een koppelings mechanisme te maken of met een profiel over het rempendaal gaan.
De koppeling in drukken is altijd dezelfde kracht.
Of naar een kabelmechanisme overstappen voor de koppeling.
Maar zo als het nu is, levensgevaarlijk, afbreken en opnieuw beginnen en ik ben niet de enigste die dit zegt.
Luister naar wat andere te zeggen hebben en die zeggen dit niet voor niets dat is ook een van de redenen dat we een forum hebben als dit dat we elkaar kunnen adviseren en waar nodig kunnen waarschuwen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Dit is mijn eerste post hier, en ik heb me ook nog niet voorgesteld, dat zal ik te zijner tijd doen in de daarvoor bestemde rubriek.
Gaandeweg en al lezende in jouw topic stijgt mijn verbazing over de door jou gekozen oplossingen.
Ik ben al meer dan 46 jaar aktief in restauraties van allerlei soorten oldtimers maar bovendien heb ik ook ervaring in een sector waarbij je vaak voor creatieve oplossingen moet kiezen en anderzijds de zaak door de RDW goedgekeurd moet krijgen, juist ja kitcars, maar dan wel in het hogere segment. Ik ben 9 jaar technisch commissaris geweest bij een van de vooraanstaande clubs op dit gebied en geloof me ik heb heel wat rare dingen gezien en gehoord, maar dit is een slechte oplossing voor het verplaatsen van je pedalen.
Verder schijn je te denken dat APK keurmeesters grote onbenullen zijn, maar ik heb een verrassing voor je, als dit ontdekt wordt keuren ze de zaak vrijwel zeker af. Waarom ga je niet op zoek naar een echte en veilige oplossing?
Er worden bij verschillende bedrijven in de states online diverse oplossingen aangeboden, die ook nog eens betrouwbaar en veilig en te betalen zijn.
Just my 50 cents.
Gert
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3380
Joost z'n voorstel van de hoofdremcilnder op de plaats van de kopeling zou ik zo ie zo doen.
Maar ga niet verder zoals je nu bezig bent dit gaat zo niet goed komen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3380
Heb je gelijk een mechanisme met kabel
Deze Suzuki's vind je makkelijk op een sloop en voor de onderdelen betaal je misschien een paar tientjes.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
De rembekrachtiger is verbonden via een leiding naar je remcylinder.
De remcilinder kan makkelijk op de plek van de koppeling komen, wat ik al eerder vermeld hebt.
Zonder ruimtegebrek te krijgen. En al te grote verbouwingen uit te moeten voeren.
Pak voor je koppeling gewoon een kabel pedaal net zoals je voor het gaspedaal hebt gemaakt. Eventueel kan je hem dan verderop hydraulisch maken.
Tevens heb ik ook in mijn moderne auto gekeken. Alle pedalen zijn krom BEHALVE het rempedaal.
Ik hoop niet dat je met deze huidige setting achter mij komt te rijden in een tourrit of iets dergelijks.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.