Project Volvo 122S Down Under

Lees meer
11-05-2013 10:38 #127244 door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic Project Volvo 122S Down Under
Ik heb de klep even niet in de buurt dus kan het niet controleren, maar kan daar niet gewoon water weglopen dat bijvoorbeeld langs de handgreep naar binnen is gekomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2013 11:10 #127246 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
@Ed: bedankt voor de pics maar ik ben nog niet verder gekomen met de remtrommeltrekker, de splitpennen waren zo verroest dat die aan beide kanten afbraken. Die moet ik er dus eerst zien uit te krijgen (boren??) en dan kijken of ik zo'n trekker kan namaken.

Vandaag met een vriend de voor- en achterruit geplaatst. Ze lijken goed te zitten.
Bijgaand wat fotos van de ruiten. We hebben gebruik gemaakt van een gladde nylon waslijn van 3.5 mm dik en dat werkte goed. Aan de binnenkant tussen ruit en rubber en rubber en body is t nog niet afgekit. Het rubber bij de achterruit floepte er telkens af door de sterke rondingen. Om t op plaats te houden hebben we wat afplaktape gebruikt.
De rubbers vd zijruiten (nog steeds de originele die in nieuwstaat zijn na een poetsbeurt en silicone spray) had ik vd week al geplaatst met een wat dikker touw omdat deze zo stug zijn door t metaal wat er in zit.

Nu komt nog de klus om de sierstrips om de ramen te plaatsen en we vroegen ons af bij het achterraam met welke strip je begint: boven onder of een vd zijkanten??

@Niels, ik denk niet dat t daarvoor is maar meer zoals Ed beschrijft als een soort back up bij een kapot slot. Blijft natuurlijk nog de vraag of dat gat normaal gesproken is afgedicht met een rubber oid.









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2013 16:01 #127541 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Vandaag begonnen met het leggen van vloerbedekking in de Amazon. Ipv de combinatie 1x achtermat , 2 matjes en een korte tunnelmat voor heb ik gekozen voor 2 lange stukken van voor (firewall) tot achterbank en 1 lang stuk voor de gehele tunnel. BIj Bunnings (de australische gamma) wat tapijt met rubber onderkant en lijm gehaald. Om de juiste maat uit te snijden heb ik eerst wat mallen gemaakt van papier. Vervolgens net iets breder uitsnijden in t tapijt en na t leggen de randjes tot de exacte maat bijgewerkt. Ik heb voorlopig alleen de tunnel en de achterkant vd matten gelijmd; het voorste gedeelte ligt er strak in en wordt door de stoelbouten en schroefjes vd oude firewall mat op zn plek gehouden. Zo kan ik evt later nog bij de bodem als er bv lekkage oid is. Morgen verder met de zijkantjes en het bovenste stuk vd firewall.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2013 18:38 #127545 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Volvo 122S Down Under
Hoi Marc,

super strak zo, ik wil zelf ook iets dergelijks gaan doen.
Maar hoe dik is het materiaal dat je gebruikt.
Als je hem helemaal klaar hebt even foto ;)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2013 13:44 #128048 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Hi Maikel,
Het is normaal tapijt met een dun rubber onderlaagje, ik denk al met al een 2-3mm dik. Ik zal t vd week ff exact opmeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2013 10:13 #128077 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Project Volvo 122S Down Under
Hallo Marc,

Je Amazon gaat er echt mooi uitzien! Zo te zien stop je er veel tijd in.

Ik moet ook nog met de bodembekeleding bezig, moet dan eerst de antitrilmatten loshalen. De vorige eigenaar heeft de bodem ontroest maar niet behandeld en daar vervolgens de matten op gelijmd...

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2013 14:45 #128087 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Maikel, Ik heb de vloerbedekking ff opgemeten: 3mm dik (niet ingedrukt).
Hi Vilmar, ja er gaat veel tijd in zitten, maar t blijft leuk werk. Binnenkort is de vooras aan de beurt (verfje, fusees, schokdempers, calipers en rubbers), dan de remleidingen leggen en vervolgens t blok erin.
Als ik jou was zou ik de bodem goed schoonmaken en dan verven met POR15. Is wel wat duurdere verf maar ijzersterk, je kunt t zelfs over roest heen aanbrengen. Zorg er wel voor dat het oppervlak niet te glad is, dat spul houdt van een wat ruwere ondergrond. Succes! Ben wel benieuwd naar wat fotos van jou volvo interieur :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2013 15:45 #128142 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Vandaag de rechter deur teruggeplaatst in de Amazon. Met de hulp van de motortakel ging t vrij eenvoudig. Ook de ramen en sierstrips weer gemonteerd. De deur hangt mooi in de body, maar de sierstrip zit net wat lager dan de strip op de body achter. Wil ik dit corrigeren dan zit de bovenkant vd deur tegen de goot aan, dus ik laat t maar zo. Waarschijnlijk hebben ze de gaatjes voor de sierstrip op een maandagochtend geboord daar in Sweden... :D

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
02-06-2013 18:01 #128147 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Project Volvo 122S Down Under
Marc,

40 jaar geleden keken ze niet zo nou. Er zijn nieuwe amazones afgeleverd met sierstrippen die niet gelijk waren. Ook zo de naden. Bij de enne Amazon 2 MM bij een andere 5mm.

Dus maak je niet druk.

Trouwens mooie auto ben je aan het bouwen. Ik vind de kleur ook mooi. Ik heb ook een baby blauwe Amazon.

Cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2013 20:39 #128152 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Project Volvo 122S Down Under
Ziet er goed uit Marc, netjes gemonteerd die sierlijst, vind dat zelf altijd een kriem.
De splitpen moet je dan inderdaad uitboren, is zacht metaal dus dat moet lukken.
De trommels achter kun je het best eerst terug stellen....door het gaatje in de trommelblijft lastig en soms heb je een enorme domme kracht nodig en komt-ie met een knal los

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.