Project Volvo 122S Down Under

Lees meer
15-09-2012 08:15 #117706 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Ik heb ook nog even de Haynes manual van de volvo 240 erbij gepakt en hierin vervangen ze de rubber ring terwijl de cover gewoon blijft zitten. Maarrr.. deze cover heeft wel de twee vaste centreerpinnen aan t blok zitten zodat er niet heel veel kan verschuiven. Centreren met een schuifmaat of voelermaat lukt ook niet echt omdat de nieuwe ring in de weg zit. Hmm, t blijft nog ff onduidelijk voor mij.
Vandaag bezig geweest met het uitsorteren van allerlei bakjes met onderdelen. Kijken wat er zoal mist of versleten is.
Tijdens het inventariseren van deze onderdelen vroeg ik me af waar die steun aan de zij/achterkant van de M40 versnellingsbak voor dient. Hoort deze er eigenlijk wel bij of heeft de vorige eigenaar dit eraan geschroefd om m wat stabieler weg te zetten ? En is t wel een onderdeel van de Amazon met B20B blok ?
Zie fotos: Met de 2 rechter gaten zat de steun tussen de bak en de rubber motorsteun bevestigd.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2012 21:20 #117721 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Project Volvo 122S Down Under
Hij is verbogen, hoort recht van de bak naar rechts opzij te gaan en hier hangt het voorste deel van je enkele uitlaatpijp aan. Hiervoor moet er nog een groot bevestigingsmanchet om de uitlaat.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2012 12:09 #117748 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Hey Ed, bedankt voor de tip. Ik heb m ff rechtgebogen in de bankschroef en ben met bak en bevestigings steun onder de auto gekropen. Past allemaal mooi! Nu nog op zoek naar een goede uitlaat :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2012 15:48 #117877 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Project Volvo 122S Down Under
Hallo, ik heb nog een stuurhuis + hulpstuurhuis voor een rechtsgestuurde auto, kan ik hier aan de straatstenen niet kwijt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2012 14:23 #117922 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Hey Alfriedel, Ik ben nog niet aan de stuurhuizen toegekomen, dus weet niet of ze ok zijn. Mochten ze aan vervanging toe zijn dan hou ik me aanbevolen. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2012 12:34 #119303 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Inmiddels ben ik weer een stukje verder met het blok. De oliepan zit er weer op en vandaag ook de nieuwe koppelingsset gemonteerd. De body schiet nog niet zo hard op want ik wacht nog steeds op een straler. Het kaalmaken van de body heb ik nog wel zelf geprobeerd maar dat kost ontzettend veel tijd en gaf heeeeel veel zooi, niet echt gezond. Bovendien krijg ik de rustpitten op de motorkap er met een slijptol ook nog steeds niet uit, dus een straler moet t maar afmaken. Als er trouwens nog iemand een slecht linkervoorspat bord heeft liggen maar met een goed boven/voorkantje en bevestigings punt voor aan t front dan zou ik dat stukje graag willen overnemen :) Bijgaand wat foto's, meer fotos op volvo-122s.blogspot.com.au









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2012 02:13 #119332 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Volvo 122S Down Under
Beste Marc, ze verkopen toch wel paint remover in Australie, gaat ook goed en kun je de lak er met een plamuurmes of krauwer eraf halen.
Geeft niet zo veel rotzooi als met een slijptol.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2012 08:31 #119348 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Hi Johan, dat heb ik ook geprobeerd maar het grootste probleem blijven de roestpitten in de motorkap en op t dak, die haal je volgens mij alleen met stralen weg. Door de scherpe zon hier is de lak op de vlakke delen in de loop der jaren helemaal vergaan en is er veel surface rust ontstaan. Het liefst zou ik de motorkap vervangen, maar die zijn hier niet te vinden dus die roest moet eruit :twisted:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2012 11:48 #119357 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Volvo 122S Down Under
Beste Marc, heb je een compressor? koop een klein staal pistooltje voor de plekjes op het dak en de motorkap want kompleet stalen het is net wat je zegt waar.
Ik heb hetzelfde hier op de Filipijen (Bias City) heb ik een keer gevraagd waar ze konden zandstralen zeiden ze hebben we alleen op TV gezien.
Ik probeer op het moment om aan CO2 te komen ook een ramp hier doen ze alles autogenisch.
Ik ben nu al bezig om spullen bij elkaar te krijgen voor een toekomstige restauratie ik kan me eigen voorstellen wat je meemaakt.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2012 12:46 #120530 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Sinds afgelopen week heb ik de Amazon weer in de schuur staan. Ik heb de buitenkant laten soda blasten. Behalve in t frontje waarvan ik al wist dat t niet al te best meer was, nergens gaten of plamuur gevonden. Ze hebben de buitenkant van de motorkap ook nog voorzichtig gezandstraald om de ergste roest weg te blasten. Alle verf er mooi af maar de roest krijg je niet helemaal weg met soda blasten. Dus ben ik nu elke avond een paar uurtjes in de weer met chemicals en de slijptol.
Ik heb diverse huismiddeltjes geprobeerd zoals baking soda met citroensap,maar de commerciele middelen zijn toch wat sterker.
Spul op basis van phosphoric acid en rustyco werken t beste. De echte oppervlakte roest krijg je er zo af met de grinder maar de dieper putjes zijn moeilijker te ontroesten. Ik behandel deel voor deel, eerst ff erover met de grinder met staalborstel, dan acid of rustyco laten inwerken en dan krijg je vervolgens met de grinder de restjes roest zo uit de diepere putjes. Op de 2e foto zie je links een behandeld deel vd kofferbak klep en rechts de roestputjes die nog behandeld moeten worden. Ik hoop t eind vd week af te hebben zodat de etsprimer en primer erop kunnen.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.